עוד אליפות בסקוטלנד או ליגה שנייה באנגליה? העתיד הכלכלי של ליאל עבדה
הקשר הישראלי מחזיק בחוזה עתק בסלטיק שמבטיח לו גם פרמיות, אבל מבוקש בכל האי הבריטי ועשוי לקבל חוזה מפתה. יסכים לוותר על מענקי ניצחון והופעות בהרכב?
בזמן שמנור סולומון עושה חיל בפולהאם האנגלית, תוצר נוסף ממחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה, ליאל עבדה, מרשים באי הבריטי.
עבדה, 21, נחשב לאחד הכוכבים הגדולים של סלטיק הסקוטית. הוא חתם לפני שנתיים על חוזה עתק של חמש שנים עם שכר שנתי של חצי מיליון ליש"ט. בהסכם שלו הוכנסו גם מענקים על כיבושים ובישולים וגם מענקים של 3000 ליש"ט על כל ניצחון ו-2000 ליש"ט על כל הופעה בהרכב. עבדה לוקח את העניין הזה בחשבון. הוא יודע שגם מעבר לאנגליה, בטח בליגה השניה, לא בהכרח יבטיח לו שכר כזה.
עבדה נחשב לאחד השחקנים האהובים על הקהל המקומי. ב-59 הופעות כבש 20 שערים. העונה כבש 10 שערי ליגה והוסיף 5 בישולים. ההצלחה של הקשר הישראלי לא נפלה מעיניי הסקאוטים באנגליה. לאחרונה עלתה אפשרות כי יעבור לסהות'המפטון בה שיחק בעבר אייל ברקוביץ'. גישושים כבר נעשו בחלון ההעברות של ינואר, אבל כעת העניין שוב עולה על הפרק. הבעיה: הקבוצה האנגלית מדורגת במקום האחרון בפרמיירליג אחרי 26 מחזורים ועלולה לרדת לצ'מפיונסשיפ (הליגה השניה).
בעונה מצוינת. עבדה
בקבוצה הסקוטית ציינו לאחרונה כי אין כוונה לשחרר את ה"נכס הישראלי". במועדון בטוחים שעבדה יימכר בעתיד בסכום גבוה כאשר מחירו הנוכחי נע סביב 7 מיליון יורו.
- "מרוויח 9 מיליון שקל": הישראלים נוטשים לליגה בארה"ב - זו הסיבה
- מה קרה ל"כוכבי מכבי פ"ת" שנמכרו במיליונים ואיפה ישחק סולומון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
