מחסני חשמל תשלם 175 אלף ש' על שימוש לא חוקי ביצירה

החברה שילמה על שימוש ביצירה של ה-DJ חואן פרננדז ורדרה עד שהודיעה שלא תעשה בה שימוש נוסף. עם זאת המשיכה להשתמש בה, נתבעה והאשימה את אדלר חומסקי בטעות
משה בנימין | (1)

בית המשפט המחוזי פסק תשלום פיצוי של חברת מחסני חשמל, המוחזקת על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, על סך 175 אלף שקל ליוצר המוסיקה, ה-DJ חואן פרננדז ורדרה בעקבות שימוש לא חוקי ביצירה המוסיקלית Spiritual healing המלווה את פרסומות החברה בכיכובו של השחקן אלי פיניש. 

זכויות השימוש בקטע המוסיקה של ורדרה, המוכר לחובבי מוסיקת טראנס, נרכשו על ידי מחסני חשמל לקמפיין בו מופיע פיניש בדמותו של "יניב דארוויש" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי. החברה שילמה עבור השימוש ביצירה האלקטרונית תמלוגים בסך 40 אלף שקלים לשנה ליוצר עד לדצמבר 2017, אז פקעה זכותה לעשות בה שימוש, לאחר שמחסני חשמל הודיעה ליוצר כי היא אינה מעוניינת להמשיך ולהשתמש בה בקמפיין הפרסום שלה. 

עורכי הדין של ורדרה טענו בבית המשפט כי אלקטרה נהגה בזלזול בכך שהכחישה את השימוש הלא חוקי ביצירה וכן בכך שניסתה להאשים את משרד הפרסום אדלר חומסקי בשימוש ביצירה.

עורך דינה של אלקטרה טען מנגד: "מה שרציתי לבוא ולומר הוא שמי שעשה את הטעות פה הוא משרד הפרסום, שזה אני כאלקטרה לוקח אנשי מקצוע. (ל)אלקטרה לא הייתה כוונה להפר, אדרבא היא שילמה למלחין חילופי ומבחינתה היו אמורים לעשות שימוש במוזיקה שלו, הטעות הישירה של אלקטרה ולכך התייחסנו בכתב ההגנה היה שכאשר ביקשו לחדש את הפרסום מול ערוץ הספורט, אז אלקטרה נתנה הוראה לחדש את הפרסום כפי שהיה, לא היה במודעות של האנשים כי מדובר במוזיקה הישנה. זו ההנחיה הישירה היחידה שאפשר לייחס לאלקטרה".

פרסומת מחסני חשמל בה מופיעה היצירה

עם זאת, לטענתו של ורדרה המיוצג בישראל על ידי משרד עורכי הדין אילון עישר, סיון גבריאלי ושרית שהרבני ממשרד סימון, עישר, דסקל ושות', החברה המשיכה להשתמש ביצירה למרות שהפסיקה לשלם לו תמלוגים. 

 

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחח 24/09/2019 17:18
    הגב לתגובה זו
    קל מדי... ממש רקוב... מקצוענות קלאסית של כל הנוגעים בדבר
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.