אייס היה מאחורי הקלעים של דג הזהב: שמעוני זכה, מנצ' ודרורי ארועטי מקומות 2 ו-3
אירוע השיפוט של תחרות דג הזהב - תחרות הפרסום מטעם רשת שוקן ש-3 המקומות הראשונים שלה מזכים את משרדי הפרסום הזוכים בטיסה ואירוח בפסטיבל קאן - התקיים במשרדי קבוצת הארץ, מוקדם יותר היום (יום ב'). השנה, במסגרת שיתוף הפעולה של אייס עם 'הארץ', לקחנו חלק בהליך השיפוט, וקיבלנו הזדמנות להצצה חד פעמית לנעשה בחדרי השיפוט לצד נציגיהם הבכירים של מחלקות הקריאייטיב. בראש צוות השופטים עמד יורם לוי, שותף בברוקנר יער לוי.
בדיוק כמו שניחשתם ודמיינתם, כך באמת נראה השיפוט בפנים. שולחן ארוך שסביבו כ-19 נציגים בנוסף לנציגי קבוצת הארץ. ההתחלה כמו תמיד, עם הרבה אוכל, בחינם (כן, הרמז שקוף). הסוף הוא עם 3 משרדים וסמנכ"לי קריאייטיב מאושרים מאוד: במקום ה-1 זכה משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי עם מודעת Hertz, במקום ה-2 מנצ' עם מודעת רקיט-פיניש ובמקום ה-3 דרורי ארועטי ברמן עם המודעה עבור מטרו מוטור. באמצע, בין האוכל והכפיים היו לא מעט קרבות אגו קטנים, ויכוחים מקצועיים, תהיות לגבי מודל השיפוט הנכון ביותר ודחקות ברנז'איות. נתון בולט אחר שצרם לעין הוא הנציגות הנמוכה עד מביכה של נשים בקרב השופטים לעומת הקולגות על טהרת הגברים. אם איננו טועים, למעט מאיה שרן מיהושע TBWA, כל שאר השופטים, נציגי המשרדים, היו גברים בלבד.
בשלב הראשון נדרשו השופטים לבחור את 10 המודעות המועדפות עליהם מתוך הרשימה המלאה שכללה 86 מודעות, שהוגשו על ידי 22 משרדים. מודעות אלו עלו לשלב הבא שבו נדרשו השופטים להצביע על 3 המודעות הטובות ביותר מבין ה-10, כשלכל שופט מותרות 3 הצבעות בלבד, ונציג המשרד שעבודתו נשפטת יוצא מחדר השופטים.
בתום שלב זה הוכרזו הזוכים: שמעוני פינקלשטיין ברקי שנציגו טל פרלמוטר - יקבל 5 חבילות אירוח לפסטיבל קאן הכוללים טיסות, כניסה לפסטיבל ושהייה. מתוכם 4 לאנשי המשרד ואחד ללקוח שהמודעה שלו זכתה. הזוכה במקום ה-2, מנצ' שנציגו יניב מלינרסקי יקבל חבילה דומה ל-4 אנשים, והמשרד במקום ה-3, דרורי ארועטי ברמן שנציגו שחר פילר, יקבל חבילה עבור 3 אנשים. במקום ה-4 זכה משרד הפרסום גיתם BBDO עבור מודעת ניקול - המשרד יקבל מרשת שוקן 5 פרסומים של המודעה הזוכה בעיתון הארץ.
הזוכה: שמעוני פינקלשטיין ברקי// Hertz - אנגליה לא חייבת להגמר בלונדון
מקום 2: מנצ'// רקיט פיניש - פיניש מרענן למניעת ריח רע מהמדיח
מקום 3: דרורי ארועטי ברמן// מטרו מוטור
מקום 4: גיתם BBDO// ניקול - לכל אסלה יש הסטוריה
במסגרת תחרות דג הזהב שולבה גם תחרות ה-Young Lions בקרב הטאלנטים הצעירים של ענף הפרסום המקומי - מתחת לגיל 30. התחרות בשיתוף הבצפר של חברות הפרסום ואיגוד הפרסום פנתה לצעירי הענף שמועסקים במשרדי הפרסום שנדרשו להציג רעיונות ש"עושים טוב לאנושות ולסביבה" כהגדרת הבריף. בתחרות זו זכו דניאל לי ורדי ושירן דמרי ממשרד הפרסום גיתם BBDO. לי ורדי ודמרי בחרו להתמודד עם סוגיית ציד האריות מסביב לעולם - הסיבה המרכזית להידלדלות אכלוסיית האריות.
על פי הרעיון, שנשאר על הנייר, לי ורדי ודמרי מציגות את פסטיבל קאן - שכידוע מעניק לזוכיו פסלי אריות - כמי שמהווה דוגמה למותגים מובילים ומתוך כך מסיר את האריות מהל הפסלונים היוקרתיים ובדרך זו מעלה את המודעת לסכנה הנשקפת לאריות.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מאחורי ניהול התחרות מטעם רשת שוקן עומדת סיגל סינואני, סמנכ"ל המסחר של עיתון הארץ. סינואני, לשעבר סמנכ"ל המקומונים של הקבוצה, מנהלת את התחרות ב-6 השנים האחרונות.
- 15.U/B 02/02/2016 16:10הגב לתגובה זוהגיע הזמן להפסיק להשתתף בשטות הזאת, כל השופטים הם לא אנשי פרינט, מייצרים סתם מודעות שלא מועילות לאף אחד ומשלמים עבורם כדי לממן את אלה שסתם זוכים כדי לטוס לקאן....
- 14.נשיקות 02/02/2016 15:48הגב לתגובה זולא שאני מחבב את ליד אבל עשו כזה עם כף רגל ועכשיו עם זוג אשכים. נראה לי שהשופטים קצת שכחו מה זה קריאייטיב לא מועתק. אגב... גם המודעה הזוכה היא העתקה. בושה למקצוע שמזמן איבד את הבושה. אז... נשיקות
- 13.בושה לשוקן- לא יכול לייצג בקאן (ל"ת)סורי אבל זה אחד לאחד 02/02/2016 14:48הגב לתגובה זו
- 12.הוא 02/02/2016 13:33הגב לתגובה זודג הזהב מתעקשים להזמין לשיפוט רק את מי שמגיש לדג הזהב. כך יצא שמנהלת הקריאייטיב היחידה המכהנת היא מיהושוע והיתר, גברים. יש נשות קריאייטיב בכירות ומוכשרות בארץ שפשוט עזבו את המשרדים הגדולים. למה לא תזמינו אותן? תארו לכם שפסטיבל קאן היה אומר: לא הגשתם - לא נזמין אתכם. ככה. ברוגז. הכי פרובינציה...
- יודע מי את 02/02/2016 15:49הגב לתגובה זומה הפלא שלא מזמינים אותך גברת.
- 11.העתקה בוטה 02/02/2016 12:38הגב לתגובה זוhttp://adsoftheworld.com/media/print/top_destinos_magazine_big_ben?size=_original
- קקאו 02/02/2016 13:52הגב לתגובה זואין שום קשר בין המודעות. אהה כי זה לונדון? אין מה לפסול.
- צ'יקו 02/02/2016 15:44זה אותו דבר בן אדם. בביצוע - פה יש צוקים ופה יש מים. התובנה אותה תובנה - אנגליה היא יותר מסתם לונדון. תצא בחוץ!
- 10.מביך מביך מביך 02/02/2016 00:14הגב לתגובה זואבל תמיד מאשימים את הלקוח... אז לא נכון יש לקוחות ויש לקוחות בדיוק שיש אנשי קראיטיב ואין אנשי קריאטיב...
- 9.לקוח מעריך 01/02/2016 23:01הגב לתגובה זוסמנכ"ל קראיטיב תותח , כל הכבוד טל , אתם בדרך הנכונה
- מבינה ענין 07/02/2016 13:13הגב לתגובה זוהרעיון הקריאטיבי של הפרסומת, מביע בדיו את כוונת הטקסט. הכבוד ראוי בהחלט ~
- 8.קופי 01/02/2016 22:46הגב לתגובה זוחשבתי שדג הזהב זאת תחרות שאמורה לומר איזה מודעה מישראל יכולה לזכות בקאן ולא איזה מודעה זכתה כבר בקאן...
- בואו 02/02/2016 10:11הגב לתגובה זוגדול כל כך צודק! בושה
- 7.מקום ראשון אלק.. רק חבל שכבר עשו (ל"ת)בואו... 01/02/2016 22:27הגב לתגובה זו
- 6.ג׳יזס 01/02/2016 22:18הגב לתגובה זוקשוח מאוד.. מה קורה אין איזה פסילה או משהו? :)
- 5.שיפוט מביך (ל"ת)XXXXXXXXX 01/02/2016 20:43הגב לתגובה זו
- 4.משה דוד 01/02/2016 18:26הגב לתגובה זוצריך קצת שינחתו לאדמה
- 3.מר רפרנס 01/02/2016 17:59הגב לתגובה זואיפה התובנות של המודעה במקום השני והשלישי? למודעה במקום הראשון יש תובנה רק חבל שהם לקחו אותה ממודעה שזכתה (שנה שעברה!) בקאן: https://www.pinterest.com/pin/175570085444676001/ ואם זה לא מספיק גם הויז'ואל גנוב: http://adsoftheworld.com/media/print/the_guardian_london_and_lagos בושה שאנשי קריאטיב לא רואים קצת עבודות מהעולם... זה משאיר את הרמה בביצים שצועקות ובמדיח שנראה כמו פה. תלמדו משמעוני
- 2.אחד שהיה שם 01/02/2016 17:56הגב לתגובה זוכיף לראות את המשרד חוזר להביא קריאייטיב חדש ומרענן
- 1.נועם 01/02/2016 17:02הגב לתגובה זושתי המודעות של מנצ' פשוט לא טובות מספיק בשביל להיות במקומות אליהן הגיעו. זו של האשכים מביכה ממש. המודעה של דניאל ושירן לא פחות מגאונית.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.