לאחר 3 שנים בפובליסיס: מנהל תחום הדיגיטל תימור גורדון עוזב ועובר ל'עזריאלי'
מנהל תחום הדיגיטל של משרד הפרסום פובליסיס - תימור גורדון - עוזב ועובר לקבוצת עזריאלי בה ישמש כמנהל מסחר דיגיטלי רב ערוצי.
הפרישה של גורדון ממשרד הפרסום היא השנייה שלו תוך 4 שנים. בתחילה פרש גורדון מקבוצת פובליסיס בימים בהם רשת הפרסום העולמית החזיקה במשרד הפרסום גלר נסיס שבו גורדון החזיק במניות וחברת הדיגיטל אידיאולוג'יק. שנה לאחר הפרישה ולאחר שקבוצת הפרסום העולמית רכשה גם את באומן בר ריבנאי ולמעשה הקימה את קבוצת פובליסיס ישראל (שכוללת את פובליסיס, באומן, לאו ברנט וחברת המדיה זניט) גורדון הצטרף לפובליסיס תחת ניהולו של ארי מלמוד לתפקיד מנהל תחום הדיגיטל שאותו הוא מסיים כעת.
על פי קבוצת עזריאלי גורדון שהתמחה בשנים האחרונות במסחר דיגיטלי צפוי לעסוק בפיתוח מגוון ערוצי שיווק דיגיטליים עבורה. בשנה שבה פרש לראשונה מפובליסיס ועוד לפני שהצטרף לקבוצה מחדש גורדון עמד בראש דיגיטי - חברה שמתמחה בדיגיטל בנקודות המכירה ומציעה לחברות אפשרות ליצור נאמנות בין הלקוחות שלהם למותגים באמצעים דיגיטליים. בתקופתו בפובליסיס ייסד וניהל גורדון את TEMA - Technology Marketing Accelerator, חממה פנימית של משרד הפרסום לקידום וליווי יוזמות סטארט-אפ מתחום הפרסום והשיווק.
גורדון החל את דרכו בענף הפרסום לפני יותר מעשור, עם הקמת ארק אינטראקטיב לצד יאיר גלר ומשה נסיס שהחזיקו אף הם במניות המשרד. במרוצת השנים נרכשו אף הם כאמור על ידי פובליסיס העולמית, במה שהיה אחד מהצעדים הראשונים של הקבוצה בישראל (לאחר רכישת אריאלי) והושלם לפני כ-3 שנים עם רכישת באומן בר ריבנאי. בשנותיו הראשונות במשרד החזיק גורדון ב-30% מהמניות. אלו דוללו בפעם הראשונה במכירה לליאו ברנט ב-2005 מ-30% לכ-26%, ולאחר מכן במכירה השנייה לפובליסיס העולמית). במעמד ההשתלטות המלאה של פובליסיס על המשרד החזיק גורדון במניה.
יוזכר כי הפרישה של גורדון היא השנייה בתוך כחודש בגזרת הדיגיטל של פובליסיס. קדמה לה העזיבה של אייל הובר לוי מנכ"ל פובליסיס ווב אימג', שעבר לדרורי ארועטי ברמן בו מונה למנכ"ל משותף של d-say ושותף במניות המשרד וחברת הדיגיטל. את מקומו של הובר-לוי תפס יוני פרידמן שהצטרף למשרד לאחר 7 שנים במקאן. פרידמן מונה לסמנכ"ל דיגיטל וכן ישמש כחבר הנהלה. מינויו הוא חלק ממהלך הרה-ארגון המבני של המשרד שכולל את הטמעת וובאימג' ועובדיה לתוך המשרד. מינויו של פרידמן שיהיה כפוף ישירות למנכ"ל המשרד ארי מלמוד יצר כפילות תפקידים לצד גורדון ששימש כמנהל דיגיטל וכעת כאמור מתבהרת התמונה עם צאתו של האחרון לדרך חדשה.
- 6.א. שילוח 21/05/2015 14:48הגב לתגובה זומישהו יודע להגיד כמה סטרט אפים היו ב"חממה" הזו של פובליסיס?
- א. מלמוד 21/05/2015 16:52הגב לתגובה זומאוד מוכשרים ומאוד מוצלחים
- אפשר לינקים ל-3 מהם? (ל"ת)א. שילוח 22/05/2015 14:36
- 5.הולך להיות מאד מעניין בקבוצת עזריאלי. (ל"ת)יעקב 20/05/2015 21:17הגב לתגובה זו
- אסף 21/05/2015 12:11הגב לתגובה זונו, באמת...
- 4.אין הרבה מקצוענים כמו תימור בתעשייה (ל"ת)אייל 20/05/2015 16:04הגב לתגובה זו
- 3.תימור מלך העולם 20/05/2015 15:51הגב לתגובה זוכמו שאמר מוסטפא
- 2.אילה 20/05/2015 12:58הגב לתגובה זובהצלחה!
- 1.זוריק 20/05/2015 12:01הגב לתגובה זושרק טוב יצא מהפרידה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.