עטרה בילר דלתא נינט
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

פרסומות דלתא וטמבור החדשות: טריק קולע ואמיץ לצד מותג שמצליח להפתיע

מבקרת הבית של אייס שמה את הזרקור על שתי הפרסומות שעלו השבוע לאוויר. "הפטנט הפרדוקסלי של דלתא חכם ומצליח לחיות בשני העולמות"
עטרה בילר | (15)

אחת הטכניקות לייצר אסטרטגיה יצירתית היא לפגוע במתכוון ביתרון הבולט. לוותר על המאמץ "למכור" את המוצר. "את הכי יפה כשנוח לך" של סנדלי טבע נאות היווה פריצת דרך בתחום הנוחות- שמרגישה-לא-נוח עם עצמה. נוחות מנוגדת לנעורים ולמצליחנים. נוחות היא מקום שאנשים שמתמודדים בורחים ממנו. נוחות שייכת לחלשים ולאלה שוויתרו.

ברירת המחדל במכירת תחתוני נוחות היא להשתדל בכל מחיר להתגבר על האסוציאציה שמייחסת את תחתוני הנוחות לנשים מבוגרות ולהלביש אותם על דוגמניות סקסיות בבחינת "זה הכל בראש שלך", מאז ומעולם נוחות היה שיקול מס' 1 בקרב הנשים היפות בעולם". שקר "נוח" - במיוחד אם אנחנו לא דוגמניות ולא צעירות, אבל שקר שצף בסופו של דבר על פני המים.

אפשרות נוספת היא לעשות קמפיין ריאליסטי של נשים בגיל המעבר. בואו נודה באמת: אנחנו כבר לא כל כך רזות ושרירי הבטן שלנו לא מה שהיו. כמובן שיעזור לקחת סלבס יפות בנות ארבעים צפונה שחושפות את הסוד שלהן: הן לא יוצאות מהבית בלי תחתונים נוחות.

שתי האופציות, הראשונה והשניה הפסיקו מזמן לשכנע אותנו אבל קשה מאד להבין איך אפשר אחרת. ולכן רוב המסרים שמגיעים מעולמות של מוצרי נוחות ובריאות עומדים מול שתי אפשרויות דיכוטומיות: לזייף או לבאס.

הפרסומת ל-nearly naked של דלתא היא פרסומת אמיצה במיוחד שמסכנת את המותג ואת המוצר המדובר, ובכל זאת ממקסמת את סיכוייו להיות בולט, אהוד ונחשק. הלוגיקה אומרת, כאמור, שרק סבתות זקוקות לתחתוני נוחות. באותו רוח - נשים צעירות וחתיכות נרתעות מתחתוני נוחות כי הן של סבתות. נשים צעירות ויפות הולכות, בקלישאה, רק עם חוטיני. אז זהו שלא.

מסתבר שגם נשים צעירות יכולות ליהנות מתחתוני נוחות. אך כדי שלא ליפול למלכודת הזיוף, נינט טייב משחקת בתפקיד סבתא מתחילתו עד סופו של הקליפ. ה'פטנט' הקריאטיבי מאותת לנו - נדמה לך שהיא סבתא אבל תסתכל טוב ותראה - זוהי נינט טייב, הדבר הכי חם ולא זקן שיש בסביבה - נכון שהתבלבלת לרגע? ההקבלה ברורה - כשנראה את nearly naked בחנות ולרגע קט נחשוב שהוא ל'זקנות', ניזכר שזה "רק נראה זקן" כי התמונה של נינט זוכה בבינגו ורוקדת ולס זהיר עם קשיש לא תרפה מאיתנו לעולם. הפטנט הפרדוקסלי חכם וקולע והוא מצליח לחיות בשני העולמות - גם הזקן והריאליסטי וגם הצעיר והפנטסטי - סביב רעיון אחד חזק.

במקביל, עלה קמפיין חוצות מיוחד לטמבור. במשך שנים רבות נשען טמבור על העולם הרגשי של צבע. זה הנכס שלו והוא הרוויח אותו ביושר. מאז "תראה מה שצבע יכול לעשות" היינו עדים לכל מיני דברים שצבע יכול לעשות, כשהמותג טמבור מספח לעצמו את עולם הרגש בניגוד לעולם הלאקוני שאין בו צבע. הנרטיב שצבע הוא הרבה יותר מצבע, וכי הוא מתקשר לרגש ופנטזיה מעולם לא נצבע בצבעים יותר ברורים ופשוטים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקום לדבר על ההבדל בין צבע לשחור לבן, מראה הקמפיין בדיוק מה שצבע יכול לעשות. צבע, על פי טמבור, זה כל עולם האסוציאציות והזכרונות שלנו - במשיכת מכחול אחת. צבע פשוט מקפל בתוכו מלים ודימויים, והוא למעשה מקיים את העקרון כי 'תמונה שווה אלף מלים'.

השאלה מה נושא עימו אימפקט רב יותר - המילה או התמונה? נוטה בנרטיב של טמבור לתשובה ברורה. התמונה. ובמיוחד התמונה הצבעונית. הקונספט מחסיר מלים מתוך משפטים ידועים, ובמקומן מופיעים ריבועי צבעים. כל אחד יודע להשלים את המשפט וגם מבין את הקשר בין הצבע למילה. על פי הגיון זה נייחס לכחול לבן את המילה ישראל, לאדום ירוק צהוב את המילה סלט, לשלשה סוגים של זית את המילה צה"ל וכן הלאה. כפי שהמשפטים הם משפטי תרבות של כל עם ישראל, כך מככבים הצבעים כקיצורי דרך שיוצרים תחליפים מושלמים למלים. מוסר ההשכל ברור: בדיוק כפי שהמשפט "כל הכבוד לצה"ל" הפך להיות חלק ממני, גם ירוק זית הפך להיות חלק מעולמי. וכך גם המותג טמבור.

טמבור לוקחים על עצמם את המנהיגות על עולם הדימויים הישראלי וההבטחה הסמויה אך המאד משמעותית היא: "אנחנו תמיד רואים אותך ואת עולמך, ולא רק את תעשיית ערבוב הצבעים". הקמפיין מתרחק מעולמות העיצוב הצפויים מדי, ומפתיע אותנו עם חיבור חזק ואמוציונאלי להוויה המקומית שהתחזקה פלאים בקיץ האחרון לאור המלחמה. מהבחינה הזו הוא אף מתפקד בזעיר אנפין כמהלך מעלה מוראל לאומי, ומספק לנו בכך ערך מוסף.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מדיסון אב' 24/08/2014 20:36
    הגב לתגובה זו
    http://www.xnet.co.il/design/articles/0,14563,L-3106755,00.html
  • 11.
    וכשבאים לחנות קונים נירלט כי צובע יותר שטח. (ל"ת)
    פקה פקה פקה פקה. 24/08/2014 10:46
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אייטיז. פרסומאים שמראים כמה חכמים. נירלט ניצח (ל"ת)
    עם נירלט צובעים יותר 24/08/2014 10:44
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחלה קמפיין,איזה סופרים יש עכשיו בשילוט חוצות (ל"ת)
    סופר דופר 22/08/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ho 21/08/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    מה שאף משרד פירסום לא יגיד לכם. יש 2 דרכים להתמודד עם פירסום בטלויזיה, להריץ קדימה בממיר מקליט, או להעביר טלויזיה לMUTE (או הפיתרון הקלאסי ללכת לשירותים) % האנשים שאשכרה צופים בפירסומת שואפת לאפס. איפה שהוא במהלך זיפזופ נתקלתי בפירסומת של נינט, נשבע לכם שעד עכשיו הייתי בטוח שזה פירסומת לבית אבות (כמו כל אדם נורמלי, לא התעמקתי בפירסומת...) והפירסומת של טמבור - חביב, לא יותר מזה
  • 7.
    ירון 21/08/2014 00:12
    הגב לתגובה זו
    נו באמת! אייס!
  • 6.
    מר קטינג 19/08/2014 17:34
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שיש משהו חכם בקמפיין של טמבור,השימוש הזה בגשטאלט הוא נחמד,מעורר ואפילו קראיטיבי. אבל מה לעזאזל זה עשה למותג? אז מה בעצם המותג הזה יכול לעשות בשבילי? לפתור לי תשבצים?! הצבע פה לה ממש עושה משהו זה היה יכול להיות בלאנק,האשטאג,כוכבית,סולמית ותראו מה הסולמית יכולה לעשות בשבילך. מה כלום? לסיכום יש פה קמפיין שהוא קריאיטיב למען הקריאיטיב ללא שום תועלת שיווקית.משרד הפרסום הרוויח הלקוח הפסיד וכמו תמיד שילם את החשבון. מבחינתי זה כישלון גמור
  • 5.
    רפי ג 19/08/2014 15:10
    הגב לתגובה זו
    מדוע אין גילוי נאות של הכותבת שהיא עובדת עם/ אצל אדלר ומשתפת איתם פעולה. לדוגמא עבודה שעשית עבור המכללה למנהל. יש בעיתיות גדולה למבקר פרסומות שבו בזמן עובד באותו שוק, עם אותם משרדים ועבור אותם לקוחות. בטח שזה מגיע בלי גילוי נאות.
  • נ. אות 19/08/2014 21:59
    הגב לתגובה זו
    לגמרי. לא טיפשה אבל נסחפת לכתיבה פופוליסטית/נעימה מדי לאוזן (בחיוב ובשלילה) ובהרבה מקרים אינטרסנטית. אדלר הוא לא השלד היחיד שלה שמבצבץ.
  • 4.
    גדי 18/08/2014 18:57
    הגב לתגובה זו
    הקונספט זה לא מה שצבע יכול לעשות. גם בלי הצבע יודעים להשלים את המשפטים. אנשים יאהבו אותו בגלל הטריק של השלמת המילים, אבל מדוייק הוא לא. 'צטער.
  • 3.
    מני 18/08/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    בולט, קריאטיבי, הכל נכון. אבל בפרסומת ש-95% ממנה מייחס זיקנה למותג דלתא (ולא משנה מה המניפולציה) ורק 5% סקסיות וביוטי, יש כשל לוגי בהבנה של המשמעות של מותג הלבשה תחתונה והצורך שלו להשאיר צעיר וסקסי (ועדיין נוח). שורה תחתונה - זכיתם בקקטוס, עשיתם נזק לדלתא.
  • את כל כך גרועה -לך תהי מנהלת מותג, תפור עלייך (ל"ת)
    18/08/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
  • מסכני. לא התכוונתי להעליב אותך (ל"ת)
    19/08/2014 18:08
  • 2.
    18/08/2014 12:19
    הגב לתגובה זו
    נכון, אפשר לומר שזה כל כך נוח עד שכמעט מרגישים ללא בגדים. אבל, כיוון שמדובר על נוחות, כיוון שכל הלוק אנד פיל לא משדר סקסיות זה מגוחך לשדך את צמד המילים Nearly Nude, ממש לא מתאים.
  • 1.
    אורי 18/08/2014 11:23
    הגב לתגובה זו
    "הקונספט מחסיר מלים מתוך משפטים ידועים, ובמקומן מופיעים ריבועי צבעים. כל אחד יודע להשלים את המשפט וגם מבין את הקשר בין הצבע למילה". אבל בתכלס אנחנו משלימים את המילים החסרות בגלל שאר המשפט, לא בגלל הצבע. הדוגמא של "מזל טוב, יש לכם__" היא מעולה, אבל השאר עושים מניפולציה שלא עומדת בקנה אחד עם הקונספט.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.