אמהות במדי קרב נלחמות על מזונות: לעיתים עדיף לארה קרופט על מאמא עוף
בשורה התחתונה: אייקון של אם לוחמת למען הגורים שלה עדיף בעינינו מאישה קורבן. קמפיין דמי המזונות ממשיג מחדש את 'מוסד' הגירושין ומטפח דמות מועדפת של מתגרשת לוחמת צדק, איתה קל לכולנו יותר להזדהות, לרבות המתגרשות והגרושות שבנו.
התשובה לשאלה האם אשה צריכה לתבוע מזונות מהאקס או מאביו של ילדיה ברורה. כן. אבל מה שהופך את הקמפיין של מסלול אישי לגביית דמי מזונות למעניין הוא הזווית האסטרטגית שמטפלת בתדמית המתגרשת (או הנפרדת), ומאפשרת לחברה לאהוד אותה ואפילו להעריץ אותה, בניגוד לאפשרות לראות אותה כדמות נירגנת, מרירה ומפסידנית.
אפשר לסכם את זה במשפט אחד - במקום להקפיא את הפוקוס, הידוע מראש, על המלחמה בין זוג ההורים, הוא עובר למלחמה צודקת למען הילדים. ממלחמה רכושנית ולמלחמה ערכית. התזוזה קטנה וכמעט מובנת מאליה. בכל קרב על דמי מזונות או הסדרי ראייה - המשפט "זה למענו" או "למענה" חוזר על עצמו אינספור פעמים. ובכל זאת, פרידה או גירושין תמיד רוויה באסוציאציות על דו קרב בין גבר לאשה, דוגמת המיתוס של קרמר נגד קרמר.
אנחנו רגילים להסתכל על נרטיב הגירושין דרך עיניים של זוגיות שקרסה ומנסה לייצר הסכם הפרדה ראוי כמו בכל פתרון קונפליקטים. צריך לדעת ממי להתגרש, אומר הפתגם הידוע שמצביע על כרוניקות ידועות מראש של אהבות גדולות - אשר הופכות בן לילה לזירות קרב עשנות.
אנחנו, הנשים, עסוקות במאה האחרונה בחיפוש מעמדנו בחברה וכלפי עצמינו.השאלה האם אנחנו קורבן או לא תלויה מעל ראשינו מימי הפמיניזם הכי מוקדמים. האהבה והזוגיות מחליקה את הבדלי המעמדות בין גבר לאשה. מוסד הזוגיות, לרבות הנישואין, כשהוא מוצלח ומשגשג, מייצר מצב שבו חבריו אינם שווים אך שווי מעמד.
כשהוא מתרסק או נכשל, וכאשר יש ילדים במארג, הקונפליקט עצום. מצד אחד בני הזוג רוצים לפנות איש איש לדרכו הרחק זה מזה. מאידך, טובת הילדים היא נר לרגליהם, או לפחות כך הם מאמינים.
סאגת הגירושין היא סאגה של מלחציים שמטלטלת את ההורה בין רגשותיו שלו כבן זוג לבין רגשותיו כהורה. הקונפליקט הוא קודם כל פנימי. האחריות שלי כלפי עצמי והאחריות שלי כלפי הילד שלי מצויות במריבה.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הקמפיין הנוכחי מבליט בפשטות את העיקרון שגירושין, יותר מאשר הם מלחמה בין בני זוג, הם מלחמה על שלום הילד. המעבר מדגש על מושג ה"בין" למושג ה"על" הופכת את מלחמת הגירושין ממלחמה אנוכית למלחמה ערכית.
בתוך המלחמה הערכית, תפקיד האם יכול להיות אחד משניים. קורבן או לוחם. ברור שהדעה הרווחת, אשר לשמה נקרא הקמפיין, הוא לתפוס את האשה כקרבן הגירושין. "הוא השאיר אותה בלי כלום", "הוא לא מוכן לשלם לה" הן הקלישאות שאנחנו רגילים לשמוע ולהשמיע, אבל הן לא מקדמות אותנו.
ברגע שנקצה לאשה תפקיד של לוחמת במערכה "על שלום הילדים", אפשר לקבל תמונה חדשה איתה קל יותר להזדהות מאשר עם התמונה הרגילה שכבר לא מרגשת אותנו. "הפרעה" האסטרטגית, אם כן, מעבירה אותנו מסצנה בה הקרב הוא קרב זוגי אנוכי וחייתי בין תוקפן לקורבן - לסצנה שממשיגה מחדש את המצב: קרב של אישה לוחמת למען מטרה צודקת - שלומם ושמחתם של ילדיה.
הקמפיין בוחר להציג את הרגע שבו ילד עשוי לחוש נפגע מגירושי הוריו - בגד או מזון או חוג שהוא או היא רוצים אך אין ידה של אימם משגת. הפתרון מציג את האמא במדי קרב, מצליחה להשיג את הדבר הנחשק לילד. הדרש ברור - היא נלחמה עבורו והשיגה דמי מזונות כדי לאפשר לילד או לילדה להגשים את חלומם ולהפחית בכך את הפגיעה מגירושי הוריהם.
אמא לוחמת הוא אייקון שאנחנו אוהבים להזדהות איתו בעוד שאשה קורבן הוא אייקון מאוס. שתי האמיתות קיימות בתוך נרטיב הגירושין אבל הבחירה שנעשתה היא בחירה נכונה אל מול מטרת המהלך שאינו אלא העלאת המודעות למסלול האישי לגביית דמי המזונות ועידוד השימוש בערוץ זה. לסיכום, לעיתים, כשמדובר בקרב המזונות ובמלחמה על שלום ילדינו, אנחנו מעדיפים את לארה קרופט על פני מאמא עוף.
- 7.גרוש 16/09/2014 17:31הגב לתגובה זובזבוז כסף של משלם המיסים על פרסומת שמלבה שינאה, במקום להשתמש בכסף ליעול המערכת הכושלת של הוצעה לפועל שרק מסבכת את החייבים יותר במקום לעזור להם. אם נשים גרושות היו משתתפות בכלכלת ילדיהם כמו שהיו נשואות לא היה צריך לשלם להם את תשלום המוגזם שהולך לאישה במקום לילדים. מזונות שלהילדים צריכים ללכת לילדים ולהיות משולמים ע"י האב והאם. דיי לנשים גרושות נצלניות ועלובות
- 6.א זה אבא 16/09/2014 16:19הגב לתגובה זורוב הנשים ניכסו את הילדים לעצמם וזאת ללא כל סיבה מלבד דעה קדומה. לכן ניתן לכתוב כי במעשה זה הן מנציחות את האפלייה ואין להן להלין אלא על עצמן בלבד. צאו ולמדו מהתורה הקדושה אשר לפיה הגבר הוא אשר אחראי לילדיו ולמזונות ילדיו ושהם גדלים אצלו!!!
- 5.משפחה 16/09/2014 14:25הגב לתגובה זולמה אכיפה שונה ומיוחדת למזונות ולא שלאר הפסיקות? גירושים זה לא פשע? אבל הונאה? שוד? גניבה וכל אלה הם כן. אז למה אותם לא אוכפים באותה המידה? ואם לאם גרושה שמצבה קשה נגנב כל הונה וכספה? זה לא דורש אכיפה מוגברת? מאיפה מגיעה הרפש הזה שנערם על המשפחה בישראל? ואיך זה שהמדיה כל כך רומסת אלפי משפחות במדינה? כואב ומרגיז :-(
- 4.נפגע 16/09/2014 14:20הגב לתגובה זוברור שתמיד האב צריך לשלם מזונות? ואם הילדים במשמורות האב? ואם האם מרוויחה יותר מהאב? הרבה יותר! ואם במשמורת משותפת? ואם האב בקו עוני ולא לא לתפקד כאב בגלל עול המזונות? ואם נפסקו מזונות דווקא לאישה? כבר יש ספק כלשהו בהכרח של המזונות שצורה כל כך אטומאטית??? זהו. שהקמפיין הזה משדר חד צדדיות לוחנית ומכוערת ביותר. שהכי נפגעים ממנה זה הילדים שמשכנעים אותם לעיוות בכל הנוגע למשפחה ושאמא נלחמת באבא במדים סוריים. איכס!!!!
- 3.שרון 16/09/2014 14:16הגב לתגובה זומשדרים פה שגירושים זו מלחמה. משדרים פה שרק האם לוחמת למען ילדיה. משדרים פה שאין אבא בתתמונה. מרמזים שצריך להילחם באבא. משדרים תמונה חד צדדית ולא אמיתי של מזונות. ויש עוד... וכל זה מחמיר וד יותר את החרא שיש בגירושים ומה שבין האב לאם ואיך שהילדים תופסים את זה. מה ילד מבין שהוא רואה תשדיר שכזה?! הוא מבין תמונה מעוותת ומכוערת שרחוקה מהמציאות ולגמרי לא נכונה וממש לא טובה לו כילד שחווה גירושים של הוריו. אני בז לקפיים הזה וכל מה שהוא מייצג. בושה למשפחה ובוז למדינה שדוחפת את המשפחות לפי התהום.
- 2.אהבתי. כרגיל (ל"ת)טל 16/06/2014 23:07הגב לתגובה זו
- 1.ביקורת קולעת! (ל"ת)יעל 16/06/2014 22:44הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
