
שם גז על הפרס: מנכ"ל סודה סטרים דניאל בירנבאום - איש השיווק של 2012
איגוד השיווק הישראלי בחר במנכ"ל חברת סודה סטרים העולמית, דניאל בירנבאום, לאיש השיווק של שנת 2012, בזכות הפיכת החברה לאחת מהחברות הישראליות הצומחות והמובילות בעולם. את הפרס קיבל בירנבאום בכנס איגוד השיווק שהתקיים היום (יום ג'). בירנבאום מצטרף לרשימה מכובדת של אישים שזכו בתואר השנתי של איש השיווק, בהם מנכ"ל ובעלי רשת קסטרו גבי רוטר, מיכל המאירי - בזמנו מנהלת אגף השיווק בתשלובת תנובה; מייסד TheMarker גיא רולניק; המפיקה טמירה ירדני; מנכ"ל 'קשת' אבי ניר; והאחים ליאון ומשה אדרי. בירנבאום נבחר על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בזכות המהפך שהובילה החברה שבמרכזו שינוי התפישה הצרכנית בתעשיית המשקאות הקלים העולמית. בנובמבר 2010 הוביל בירנבאום הנפקה מוצלחת בנאסד"ק בשווי 336 מיליון דולר. מאז צומחת החברה ושווי השוק שלה הנוכחי כ-800 מיליון דולר. ברבעון השני של 2012 דיווחה החברה על הכנסות שיא שהסתכמו ב-103 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה עלה ב-37% ועמד על 0.52 סנט של דולר. לאחרונה השיקה סודה סטרים את מוצריה גם בישראל, בהובלתו של אפי אשל. באמצעות קמפיין שיווקי ראשון ונרחב בהשקעה של כ-3 מיליון שקל, החברה פועלת להרחיב את הפעילות הקמעונאית שלה בארץ, בין היתר באמצעות השקת מוצרים חדשים המותאמים לצרכן הישראלי ובעזרת פעילות ענפה ברשתות מובילות כגון: שופרסל, הום סנטר, המשביר לצרכן, הריבוע הכחול, Big Box, ACE, ג'יימס ריצ'רדסון ושקם אלקטריק. בקיץ האחרון השיקה החברה בבכורה עולמית, את קפסולות הטעמים ואף את המכשיר החשמלי החדש ה-Revolution בעיצובה של חברת 'תמוז'. בנוסף הציבה החברה בנתב"ג את כלוב הבקבוקים הישראלי כחלק מהקמפיין העולמי. החברה שמה לעצמה למטרה להגיע בתוך 3 שנים לכל בית רביעי בישראל. מנימוקי הוועדה: "בירנבאום הפך את סודה סטרים מחברה גוססת לאחת מהחברות הישראליות הצומחות בעולם. בתוך כך, הוביל מהלכים שיווקיים רבים שהביאו לחיזוק ומיצוב המותג בשוק העולמי בכלל ובשוק האמריקאי בפרט. הוא הטמיע שיתופי פעולה אסטרטגיים עם רשתות ענק דוגמת וול-מארט, טארגט, מייסיס, Bed Bath and Beyond וחבר למותגים עולמיים כגון קראפט פוד. הוא השקיע בחדשנות ובעיצוב המוצר תוך שיתוף פעולה עם מעצבי-על כמו קארים רשיד ואיב בהר". תואר איש השיווק של החודש ואיש השיווק של השנה מוענקים לאנשי השיווק שאופיינו בייחודיות ובחדשנות. חברי האיגוד קיבלו את רשימת נבחרי החודש והתבקשו לבחור מתוכה 3 הראויים ביותר לתואר איש השיווק של השנה. בדירוג הסופי יינתן משקל של 75% לדירוג שקבעה ועדת השיווק ו-25% לדירוג החברים. תואר איש השיווק של השנה ותעודות הוקרה לאנשי השיווק של החודש, הוענקו בכנס השיווק השנתי שהתקיים היום. אנשי השיווק של 2012 הם דבורה שרר, מנהלת השיווק ודוברת המרכז הלאומי להשתלת איברים אד"י (חודש ינואר); שרון חן קונופני, בעלים ומנכ"ל רשת LAKA מניקור אקספרס (פברואר); אבי מוטולה, מנכ"ל קבוצת נגב (מארס); אלון זמיר, סמנכ"ל השיווק של קוקה קולה (מאי); יוני פיינגולד, בעלים ומנכ"ל של קבוצת זאפה (יוני); משה מרי, מנכ"ל Nespresso ישראל (יולי); רינת אפרימה, סמנכ"ל השיווק בחוגלה קימברלי (אוגוסט); דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים העולמית (ספטמבר); נמרוד מאי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של Get Taxi (אוקטובר); טל בן פורת, סמנכ"ל השיווק בחברת רקיט בנקיזר (נובמבר); וחני לוטן-תוריאל, מנהלת מחלקת מותג לייף בסופר-פארם (דצמבר).
- 2.איתמר 16/01/2013 10:26הגב לתגובה זומה שנמרוד מאי עשה עם גט טקסי זאת מהפכה אמיתית.
- 1.עמית אוחיון 15/01/2013 17:46הגב לתגובה זולקח חברה שהיה אפשר להספיד אותה עוד לפני הרבה זמו בכלל כבר כל הרעיון של סודה-סטרים , אז כל הכבוד לו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.