זינוק של 42% בהכנסות המ-לט ברבעון ל-18 מיליון ש'
חברת המ-לט (המלט ) העוסקת בפתוח, יצור, ושווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות, מפרסמת את תוצאות הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2006.
מכירות החברה ברבעון השני של 2006 הסתכמו בכ-18.3 מיליון דולר, גידול של כ-42% בהשוואה למכירות בסך 12.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה של השנה, הסתכמו המכירות לסך של 32.8 מיליון שקל, גידול של כ-30% בהשוואה למכירות בסך 25.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני 2006 הסתכם בכ-2.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-800 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה הסתכם לסך של 4.3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי בסך 1.6 מיליון דולר במחצית הראשונה בשנת 2005, גידול של כ-160%.
עלייה זו נובעת מגידול במכירות הן למגזר המוצרים לתעשייה התהליכית והן למגזר המוצרים האולטרה נקיים. מכירות מוצרים אולטרה נקיים במחצית הראשונה הסתכמו לסך כ- 16 מיליון דולר לעומת כ- 12 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-36%. גידול זה נובע מעלייה בביקושים למוצרים בשוק המוליכים למחצה ומביקוש מוגבר בעקבות פרוייקט בו זכתה חברת הבת ביפן.
מכירות מוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו לסך כ-17 מיליון דולר במחצית הראשונה לעומת כ-13 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-26%. גידול זה נובע מהצלחת מאמצי שיווק שהושקעו על ידי הקבוצה כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני 2006 הסתכם בכ-8 מיליון דולר, המהווה 44% מהמכירות, לעומת רווח גולמי בסך 5.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2005, המהווה 40% מהמכירות. גידול של כ-56%. במחצית הראשונה של השנה, הסתכם הרווח הגולמי לסך של 14.3 מיליון שקל (44% מהמכירות), גידול של כ – 36% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד (42% מהמכירות). העלייה בשיעור הרווח הגולמי מהמכירות לעומת שנת 2005 נובעת מהגידול בהיקפי היצור בחברה, כתוצאה מהעלייה במכירות הקבוצה בשני תחומי פעילותה.
הוצאות המכירה והשיווק במחצית הראשונה של השנה הסתכמו לסך של 6.2 מיליון דולר, גידול של כ-21% בהשוואה להוצאות בסך 5.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה זו נגזרת ברובה המכריע, מהרחבת פעולות השיווק והמכירה שמבצעת הקבוצה באמצעות החברות הבנות בחו"ל, שהתבטאה בגיוס אנשי מכירות נוספים ובפעילות שיווקית להחדרת מוצריה לטריטוריות נוספות.
הרווח התפעולי ברבעון השני של 2006 הסתכם בכ-3.2 מיליון דולר (כ-17% מהמכירות), לעומת רווח בסך 1.6 מיליון (כ-12% מהמכירות) דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה, הסתכם הרווח התפעולי לסך של 5.2 מיליון דולר, גידול של כ-70% לעומת רווח תפעולי בסך 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח התפעולי היא בעיקרה כתוצאה מהעלייה במכירות בשני תחומי הפעילות של הקבוצה.
העלייה המשמעותית ברווח הנקי, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הנה בעקבות הגידול במכירות בשני תחומי פעילותה, שלווה בהתייעלות טכנולוגית במסגרת הקבוצה.
תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של השנה לסך של כ-4.5 מיליון דולר, לעומת תזרים חיובי בסך 40 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בתזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת היא כתוצאה מהגידול בתקבולים מלקוחות, בשל העלייה במכירות הקבוצה, שקוזז בחלקו בגידול בתשלומים לספקי חומרי גלם.
EBITDA, הרווח לפני מימון מסים, פחת והפחתות במחצית השנה הראשונה של 2006 הסתכם לסך של כ-6.7 מיליון דולר (המהווה כ-20% מהמכירות), לעומת כ-4.9 מיליון דולר (המהווה כ-20% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.
שמואל טופז, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון המ-לט, מסר: "במחצית הראשונה של 2006 אנו קוצרים את פירות האסטרטגיה של החברה. מפת הדרכים האסטרטגית של החברה בנויה מ-5 נדבכים: - צמיחה, רק אם היא רווחית - מוצרים חדשים - מיסוד יתרונות טכנולוגיים משמעותיים בתהליכי הייצור - מדיניות מכירות במגזרי שוק שונים - רכישת חברות. צמיחה, רק אם היא רווחית: באופן שיטתי אנו מתכננים גידול במחזורים כל עוד ברור לנו שכל תוספת מכירה מביאה לתוספת רווח. ברבעון הראשון והשני של 2006 חל גידול במכירות, כלפי רבעון קודם, ב-17% וב-26% בהתאמה, בעוד שהרווחיות הנקייה גדלה ב-63% וב-116% בהתאמה.
מוצרים חדשים: ב-6 החודשים הראשונים של שנת 2006 תרמו 3 קווי מוצר חדשים מעל 4 מיליון דולר למכירות הקבוצה, המהווים כ- 12% מסך המכירות באותה תקופה. מיסוד יתרונות טכנולוגיים משמעותיים בתהליכי הייצור: במחצית הראשונה של 2006 פותח והוכנס לפעולה בחברה מערך ייצור רובוטי, מפוקד מחשב, המעלה תפוקה בעשרות אחוזים ללא תוספת כח אדם, תוך שמירה על גמישות ייצור בסדרות קטנות. קו זה, שפותח ע"י מהנדסי החברה בשיתוף חברות נוספות בישראל, מהווה מודל לקווי ייצור נוספים העתידים להיכנס למערך הייצור של החברה בישראל ברבעונים הקרובים.
במהלך הרבעון האחרון הוכנסה לפעילות (לאחר פיתוח של כשנה) מערכת בקרה מבוססת אינטרנט, המאפשרת שליטה במערכי הייצור מכל נקודה בעולם.
מדיניות מכירות במגזרי שוק שונים: במחצית הראשונה של 2006 הגדילה הקבוצה את מחזור המכירות שלה בשני מגזרי הפעילות שלה, תוך שמירה על איזון בהיקף המכירות במגזר המוצרים האולטרה-נקיים ובמגזר המוצרים לתעשייה התהליכית. רכישת חברות: במקביל לצמיחה הפנימית, מתכננת החברה צמיחה גם באמצעות רכישת חברות. הרכישה המוצלחת של חטיבת ה- UCV ממוטויאמה היפנית, מהווה נדבך חשוב במיסוד אסטרטגיית הרכישות של החברה. הוכחנו לעצמנו כי אנו יכולים לבצע רכישה ולהשביח אותה מהותית במשך מספר רבעונים, הן בהיקפי המכירות והן ברווחיות".
טופז מוסיף כי: "החברה ועובדיה הוכיחו את עצמם גם בשבועות הלחימה בצפון. החברה המשיכה לפעול כרגיל, ולעמוד בהצלחה בביצוע המשלוחים המתוכננים ללקוחותיה בעולם. אני משבח את עובדי החברה על מאמציהם הבלתי נלאים לעמוד ביעדי המכירה, הייצור והפיתוח של החברה, גם בימים קשים אלו. ישיבת הדירקטוריון של החברה נערכה אתמול במשרדי החברה באזור התעשייה בציפורית שבצפון".