אופל תחליף את מנועי ג'נרל מוטורס במנועי פיג'ו

מנועים שאופל פיתחה בעצמה או התאימה לשימוש מדגמי ג'נרל מוטורס, יוחלפו במנועים של בעלת הבית החדשה - קבוצת PSA
|
(1)
עולם הרכב
האם קרוב הסוף לימים בהם אופל היא יצרנית המפתחת מנועים בעצמה? מנהל הפיתוח של קבוצת PSA, יצרנית פיג'ו וסיטרואן ובעלת הבית החדשה של אופל (יחד עם אחותה הבריטית ווקסהול), הודיע כי בשנים הקרובות דגמי המותגים המצטרפים לקבוצה יעברו כולם למנועי PSA. 
אופל שימשה בעבור ג'נרל מוטורס, בעלת הבית הקודמת, כמרכז ייצור עבור אירופה - אבל לא פחות חשוב מכך, גם כמוקד מחקר ופיתוח עבור מכוניות המשווקות בכל רחבי העולם. אופל אף פיתחה וייצרה מנועים בעבור מותגי שברולט וביואיק המשווקים באמריקה.

אלא שנראה שכל זה עומד להסתיים, כך על-פי ג'יל לה בורנה, מנהל הפיתוח של PSA. "נתחיל בהדרגה להשתמש בפלטפרמות ומנועים של PSA עבור היצע הדגמים של אופל. זה לא יקרה מיד, זה ייקח כמה שנים". 
לפי לה בורנה, ששוחח עם ה"אוטומוטיב ניוז" בכירים ב-PSA ואופל נפגשו לדון בנושא לאחרונה. "עדיין לא התקבלה החלטה, אך זה ברור שאופל צריכה להציג שיפור משמעותי ביעילות (המנועים והפלטפורמות, ר.צ). אופל תשאוב מהידע שלנו בהתייעלות, ואנחנו מצפים לסינרגיה בכל החלפת דגם". לה בורנה גם הדגיש את הצורך של קבוצת PSA להיפטר מעלויות השימוש בטכנולוגיות של ג'נרל מוטורס - כחלק מהסכם הרכישה של אופל, הצרפתים משלמים לאמריקאים דמי שימוש במנועים ותיבות הילוכים שפותחו בימי GM.
החדשות הללו לבטח לא מעודדות את אלפי המהנדסים שמועסקים כיום על-ידי אופל, ובפרט קרוב ל-800 עובדי מרכז המחקר והפיתוח של היצרנית ברסלסהיים, גרמניה. ג'נרל מוטורס השקיע יותר מ-200 מיליון יורו (למעלה מ-800 מיליון שקל) במרכז החדש, שהחל לפעול רק לאחרונה. בנוסף, הפסקת ייצור מנועים מפיתוח עצמאי עשוי לגרום לכך שאופל לא תזדקק לחלק או אף לכלל מפעלי ייצור המנועים ותיבות ההילוכים שלה.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה הסוף של המותג אופל (ל"ת)
    YL 10/10/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות