פוקס: המכירות צמחו 44% לכמיליארד ש'; הרווח התפעולי עלה 77%
קבוצת האפנה פוקס 0.97% מדווחת על צמיחה של כ-44% במכירות הרבעון השלישי שהסתכמו בכ-1.135 מיליארד שקל מול כ-787 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עלה בשיעור גבוה יותר של כ-77% לכ-134 מיליון שקל לעומת כ-76 מיליון שקל שנה קודם לכן. שיעורו מהמכר עלה מ-9.6% ל-11.8%.
שיעור הרווח הגולמי בתקופה על מ-56.6% ל-57.9%. בשורה התחתונה נרשם גידול של כ-61.5% ברווחים מכ-54 מיליון שקל לפני שנה ל-87.4 מיליון שקל כעת.
עיקר ההכנסות (42%) הגיעו ממגזר אפנה ואפנת הבית (פוקס + פוקס הום, מנגו, דה צ'ילדרנס פלייס, מנגו, אמריקן איגל) שצמח בכ-22% להכנסות של כחצי מיליארד שקל מכ-400 מיליון בתקופה המקבילה. ברבעון השני עוד היווה המגזר 47% מההכנסות. מוצרי הטיפוח (ללין) צמחו בשיעור דומה להכנסות של כ-71 מיליון שקל.
פעילות ריטיילורס 0.67% (זכיינות נייקי ופוט לוקר בארץ ובחו"ל, רשת דרים ספורט) צמחו ב-65% להכנסות של 350 מיליון שקל (ולמה בדיעבד מתברר שהונפקה במחיר מבצע - קראו כאן). מגזר אחרים (שילב, בילאבונג, סאקס, יאנגה ו טרמינל איקס 0.19% - כאן דוחות של האחרונה) צמח בכ-35% להכנסות של 257 מיליון שקל.
המכירות בחנויות הזהות, בשקלול מכירות האונליין ובנטרול סניפים שהיו סגורים באופן חלקי בתקופות הנבחנות בשל סגרי הקורונה, רשמו עליות במגזרים אופנה ואופנת הבית, מוצרי אווירה וטיפוח וספורט, בכ-7.8%, 0.1% ו-14.3%, בהתאמה. למול התקופה המקבילה ב-2019 העלייה הייתה בשיעור 13.8%, 14.1% ו-36.4%, בהתאמה.
- פוקס תקים עם אמריקן איגל חברה משותפת להפעלת המותג באירופה
- "כשהשמיים יפתחו נציג את פוקס למשקיעים הגדולים בעולם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחינה לפי אזורי פעילות מגלה שמגזר האפנה בחו"ל (זכיינים של פוקס בסינגפור ומדינות נוספות - פעילות שולית) צנח ב-46.5% למכירות של כ-4 מיליון שקל בשל ירידה במכירות לזכיינים שם והפרשי שערים לרעת השקל החזק. גם המעט שנמכר היה בתמהיל פחות רווחי - שולי הרווחיות הגולמית ירדו מ-28.1% ל-23.5%.
- 3.אנונימי 28/11/2021 14:52הגב לתגובה זוחברה מעולה ומניה טובה מאד.
- 2.מתי ויזל יחזור להתבכיין ...???? (ל"ת)עוזי 28/11/2021 11:39הגב לתגובה זו
- תינוק שלא הוכה לא גודל (ל"ת)מישהו 28/11/2021 13:48הגב לתגובה זו
- ארכימדס 28/11/2021 12:41הגב לתגובה זולך תעבוד
- 1.רק 134 מיליון רווח ?? המדינה חייבת לפצות אותו!! (ל"ת)ירון 28/11/2021 10:59הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳