דוחות

פוקס ממשיכה להתחזק: עליה של 57% בהכנסות ברבעון ל-996 מיליון שקל

הרווח התפעולי עמד על 173 מיליון שקל, לעומת 126 מיליון ברבעון המקביל, והרווח הנקי עמד על 115 מיליון שקל לעומת 90 מיליון ברבעון המקביל. החברה תחלק דיבידנד של 154 מיליון שקל - כל הרווחים של החציון הראשון של השנה
נתנאל אריאל |

חברת פוקס 0.97%  של הראל ויזל ממשיכה להציג תוצאות חזקות. כבר קשה לחשוב על סופרלטיב שימחיש את התוצאות הללו אבל נחזור ונאמר שהחברה כבר שכחה מזמן שהייתה קורונה.

הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2021 הסתכמו בכ-995.9 מיליון שקל, גידול של כ-57.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. נתוני מכירות חנויות זהות (בתקופות בהן החנויות היו פתוחות באופן מלא) בנטרול תקופות הסגר עלו בשנת 2021 בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2019 במגזר אופנה ואופנת הבית בכ-1%, מגזר האווירה והטיפוח ב-8.3% ובמגזר הספורט ב-20.5%.

הרווח התפעולי ברבעון השני עמד על 172.8 מיליון שקל לעומת כ-126.3 מיליון שקל אשתק. הרווח הנקי הסתכם בכ-114.7 מיליון שקל בהשוואה ל-90.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות בחלוקה למגזרי פעילות:

ההכנסות ברבעון השני בחלוקה למגזרי פעילות, לפני התאמות, הסתכמו בכ-1.027.3 מיליארד שקל, גידול של כ-47.9%

החברה הציגה עליה של כ-118.8 מיליון שקל בתחום האופנה ואופנת הבית בארץ, גידול של 33.3%.

עלייה של כ-2.2 מיליון שקל בתחום האופנה בחו"ל, גידול של 173.3%.   

עליה של כ- 15.8 מיליון שקל בתחום מוצרי אווירה וטיפוח (ללין), גידול של 34.5%.

עליה של כ- 121.9 מיליון שקל בתחום הספורט (ריטיילורס), גידול של 97.6%.

עליה של כ- 74 מיליון שקל באחרים, גידול של 44.7%.

מנכ"ל פוקס הראל ויזל אומר על רקע הדוחות: "קבוצת פוקס השלימה רבעון חזק נוסף, עם המשך מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים בכל מגזרי הפעילויות. הרבעון השני השנה עבר ללא סגר, בשונה מהרבעון המקביל ב-2020. באחרונה השלמנו שתי הנפקות מוצלחות בתקופת זמן קצרה של חברות הבת ריטיילורס וטרמינל איקס שבמסגרתן צירפנו משקיעים אסטרטגיים, ובמקביל ממשיכים ליישם מהלכים נוספים להמשך הצמיחה. אנו פועלים ביחד עם הוט מובייל להקמה של קונספט ייחודי של רשת חנויות בתחום הסלולר והמולטימדיה תחת המותג red, בנוסף חתמנו על הסכם עקרונות לפתיחת רשת חנויות Flying Tiger בישראל, ובמקביל אנו ממשיכים לקדם במרץ את ההקמה של פעילות חנויות ג'מבו בישראל וזאת לצד המשך בחינה ומימוש של הזדמנויות עסקיות חדשות. נמשיך בדרך זו להביא ערך מוסף ייחודי למשקיעים וללקוחות".

חלוקת דיבידנד בסך 154 מיליון שקל.

החברה החליטה כי מעתה היא תחלק כדיבידנד לפחות 75% מהרווח הנקי השנתי (במקום 50% עד היום) וכן תחלק בפועל כ-154.1 מיליון שקל שמהווים 100% מהרווח הנקי של החציון הראשון לשנת 2021 שמיוחס לבעלי המניות (בנטרול שערוכים). יום הקום ויום האקס יהיו ה-14.9, והתשלום יתבצע ב-29.9.

מתחילת השנה עלתה המניה בכ-26% וב-12 החודשים האחרונים זינקה מניית פוקס ב-160% לשווי שוק של 5.44 מיליארד שקל. ניתן לחשוב בטעות שמדובר בזינוק שהגיע רק בעקבות הקורונה, כמו אצל הרבה חברות אחרות, אך זה לא המצב. המניה זינקה ב-173% מתחילת שנת 2020, וב-343% מהתחתית של הקורונה.

ריטיילורס: ההכנסות הוכפלו, הרווח התפעולי זינק 

אתמול ריטיילורס 0.67% , חברת הבת של פוקס (מוחזקת בשיעור של 55.74%) דיווחה כי ההכנסות הוכפלו לכ-250 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ב-41% ל-25 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-8% ל-13 מיליון שקל. מכירות פוט לוקר בחנויות הזהות עלו ב-26% ואלה של נייקי ב-12% (להרחבה על הדוחות ראו כאן). ריטיילורס עצמה נסחרת לפי שווי שוק של 2.98 מיליארד שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

טרמינל X: צמיחה של יותר מ-40%

טרמינל איקס 0.19% , חברת הבת של פוקס (מוחזקת בשיעור של 51.93%) שהונפקה לאחרונה, מציגה צמיחה של 41% ורווח תפעולי של 3.7 מיליון שקל. הכנסות הרבעון השני הסתכמו ב-66.5 מיליון שקל, הרווח התפעולי עלה ב-48%. מספר המשתמשים באתר הוכפל ל-660 א' וסל הקניה הממוצע עלה מ-220 ל-300 ש'. הצטיידות במלאים פגעה בסעיף התזרים המזומנים החופשי אך הקפיצה את סך הנכסים (להרחבה על הדוחות ראו כאן). טרמינל איקס עצמה נסחרת לפי שווי שוק של 1.58 מיליארד שקל.

ויזל ממשיך להצדיק את בחירתו כאיש השנה

מנכ"ל פוקס הראל ויזל שנבחר לאיש השנה של 2020 של אתר ביזפורטל ממשיך להצדיק את בחירתו. כזכור, בראיון מיוחד על השנה שהיתה, על השנים הבאות, על האהבה והתשוקה שלו לפוקס ועל סוד ההצלחה הוא אמר: "לא זוכר יום אחד בשלושים שנה שאני לא קם לעבודה עם סופר-מוטיבציה".

לקריאה נוספת:

> פוט לוקר ניפצה את התחזיות וריטיילורס מרוויחה מהתחזקות המותג

ריטיילורס: ההכנסות הוכפלו לכ-250 מ' ש', הרווח התפעולי עלה 41%

האקזיט של הראל ויזל - השקעה של מיליונים בודדים בטרמינל הפכה לשווי של 730 מיליון שקל

אחרי ההנפקה: טרמינל X מציגה צמיחה של 41% ורווח תפעולי של 3.7 מ'

כחלק מהנפקת ריטיילורס לאומי פרטנרס מממש אופציות ב-90 מיליון שקל

פוט לוקר תקבל 10% ממניות ריטיילורס של פוקס בהנחה של 12.5% כאשר תושלם ההנפקה

פוקס בוחנת הנפקת אתר המכירות של החברה - טרמינל X

ריטיילורס של פוקס תונפק לפי שווי של עד 1.8 מיליארד שקל

פוקס מביאה את ענקית הלייף סטייל Copenhagen Tiger Flying לישראל

פוקס בסלולר? "הרווחיות בתחום נמוכה. רק בהיקף מכירות גדול בשוק זה יהיה רווחי"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳