הראל ויזל מנכל פוקס
צילום: דימה טליאנסקי

האקזיט של הראל ויזל - השקעה של מיליונים בודדים בטרמינל הפכה לשווי של 730 מיליון שקל

פוקס ייצרה יש מאין - הקימה את טרמינל בסוף 2017, גייסה 50 מיליון שקל ממשקיעים, והפכה רעיון לעסק מרוויח ששווה 1.4 מיליארד שקל; כבר אז אמר ויזל - מי זאת עדיקה לעומתנו? אז עדיקה היתה "מלכת האתרים המקומיים" - איך שגלגל מסתובב לו; וגם - מי פספסה רווח של מאות מיליונים?

גלעד מנדל | (8)

אתמול דיווחה פוקס על השלמת ההנפקה של חברת טרמינל לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל לפני הכסף.

במסגרת ההנפקה חלק מבעלי המניות - אחד המייסדים - ניר הורוביץ וכן גם חברה בשליטת אודי אנג'ל ועידן עופר מוכרים חלק מהמניות שלהם בהיקף כולל של כ-176 מיליון שקל. 105 מיליון שקל נוספים הולכים ישירות להשקעה בטרמינל. את ההנפקה הוביל ווליו בייס.

פוקס -0.03% , המייסדת ובעלת המניות הגדולה ביותר בטרמינל אינה מוכרת מניות בטרמינל ולאחר ההנפקה היא צפויה להחזיק כ-52% מהחברה, שהונפקה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל אחרי הכסף. כלומר החלק שלה בחברה שווה כ-730 מיליון שקל, מהותי מאוד גם לחברה כמו פוקס ששווה כ-5.3 מיליארד שקל.

טרמינל - המריאה בתוך 3.5 שנים

חברת טרמינל בעצם הוקמה בסוף 2017, במטרה לעשות סוג של ספין אוף לפעילות האי קומרס של פוקס, כך שהיא תהיה חברה ייעודית בפני עצמה. טרמינל קיבלה את הבלעדיות למכור באי קומרס את כל המותגים של פוקס ואת כל המותגים של המייסד השני - ניר הורוביץ, שלא ידוע על מותגים שהיו ברשותו. כמו כן, התוכנית הייתה גם ליצור מותגים פרטיים של טרמינל.

בשביל הפרסום, הכניסו השותפים פוקס וניר הורוביץ (שותף זוטר) את שותפות ההשקעות של רשת מדיה - ערוץ 13, כאשר רשת היתה אמורה לקבל כ-25% מטרמינל בתמורה להתחייבות לתת לחברה שירותי פרסום בשווי של כ-50 מיליון שקל.

העלות הקמה ותחזוקת ההון החוזר של האתר הייתה אמורה להסתכם בכ-40 מיליון שקל בחמשת השנים הראשונות- השקעה שהיתה אמורה להתחלק בין השותפים. כאשר החברה "יצאה לדרך" היא הוחזקה בשיעור של 56.25% בידי פוקס, 25% בידי רשת ו-18.75% בידי ניר הורוביץ. כלומר החלק של פוקס בהשקעה בהקמה היה אמור להסתכם בכ-22.5 מיליון שקל. בהמשך חברה בשליטת אודי אנג'ל ועידן עופר רכשה את המניות של רשת.

אלא שפוקס לא השקיעה 22.5 מיליון שקל. הראל ויזל פעל חכם. הוא הבין שההוצאה הגדולה ביותר הצפויה היא בפרסום ושיווק ולכן ביקש שותף בתחום, ושהיה חוסך לו את ההשקעה הגדולה. רשת - בטעות שבדיעבד - יצאה מהר מדי מהעסקה, ואנג'ל נכנס והביא כסף. כך שבפועל, עולה מהדוחות של פוקס וטרמינל שההשקעה של פוקס היתה מיליונים בודדים. ומעבר לכך - זו לא היתה השקעה, אלא הלוואה. בנוסף פוקס והשותפים העמידו ערבויות כדי שטרמינל תוכל לקחת הלוואות מהבנקים, אבל במשך השנים 2017 עד 2019, טרמינל שרפה 40 מיליון שקל בלבד (בתזרים השקעות ותזרים מפעילות שוטפת), כך שטרמינל לא באמת צריכה השקעה מפוקס. ב-2020 החברה כבר ייצרה מזומנים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

בשורה התחתונה, הראל ויזל לקח רעיון, הכניס לו שותף, השקיע אולי כמה מיליונים בודדים והפך את זה לשווי של 730 מיליון שקל. ויותר חשוב - הביא את טרמינל לעסק מרוויח ששווה 1.4 מיליארד שקל. אגב, בעת ההשקה אמר ויזל בראיוןTV לביזפורטל - אנחנו לא עדיקה, מי זאת עדיקה לעומתנו. אז עדיקה היתה האתר המוביל במכירות באינטרנט, היום זה הפוך - ויזל צדק. טרמינל הפכה לאתר האופנה וההלבשה המוביל בארץ. עדיקה נלחמת על חייה ומגייסת הון כדי לשרוד.  

השותפים של פוקס

ביולי רכשו פוקס וניר הורוביץ 5% מטרמינל מהחברה של אודי אנג'ל ועידן עופר בכ-12.5 מיליון שקל, דבר המשקף לטרמינל שווי של 250 מיליון שקל. כלומר רק על ההשקעה הזו, הם עשו תוך שנה בדיוק יותר מ-400%. החלק של פוקס ברכישה היה כ-8.6 מיליון שקל בתמורה ל-3.46% מטרמינל.

אז נכון - פוקס לא הביאה כסף לטרמינל, אבל היא "שמה על השולחן" את היכולות שלה ובעיקר בלעדיות על כל פעילות האי קומרס שלה על כל מותגיה - זה שווה לא מעט כסף.

התוצאות של טרמינל

טרמינל היא חברה צומחת מאוד וגם רווחית. ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו הכנסותיה בכ-93.2 מיליון שקל, גידול של 265% בהשוואה להכנסות של 25.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהכנסות גם חלחל לשורה התחתונה, בה הציגה החברה רווח נקי של כ-7.2 מיליון שקל, זאת אל מול הפסד נקי של 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אם מסתכלים על תוצאות הרבעון הזה בחישוב שנתי ניתן לראות כי טרמינל הונפקה (לפני הכסף) במכפיל רווח של כ-45 על הרווח הנקי שלה, לא זול - אך צריך לזכור שמדובר בחברת צמיחה.

האתגר כעת של טרמינל יהיה להמשיך בקצב צמיחה גבוה גם בסכומים גדולים יותר, כאשר מן הסתם - התפתחות בחברה האם פוקס, תשפיע לחיוב על טרמינל שלה יש בלעדיות על מכירה באינטרנט של מותגי החברה.

בלעדיות - עד מתי?

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    גאון 26/07/2021 18:57
    הגב לתגובה זו
    תמתינו!
  • 7.
    סומשום 26/07/2021 17:48
    הגב לתגובה זו
    אבל צריך לדעת לייצר אותו ! שאפו !
  • 6.
    בקיצר 26/07/2021 14:03
    הגב לתגובה זו
    אריזה יפה השחלה לשוק ההון וכל המרויחים haapy מענין מי קנה לפי 1.4 מכםיל רווח 45
  • 5.
    ישראל לובינסקי 26/07/2021 11:26
    הגב לתגובה זו
    הראל ויזל איש העסקים מספר 1 בישראל.כל הכבוד.????????
  • 4.
    קזינו רויאל (ל"ת)
    תש 26/07/2021 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המנכל הטוב בארץ. (ל"ת)
    אנונימי 26/07/2021 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברכה 26/07/2021 11:01
    הגב לתגובה זו
    נו עכשיו יש לו צא'נס לתרום לא מעט לטובת הציבור אחרי מופע הבכי והנהי שהטיב לעשות בפרוץ מגפת הקורונה .
  • 1.
    ההשקעה בפוקס הכי משתלמת והיא תעלה הרבה (ל"ת)
    אלין 26/07/2021 10:58
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.