הראל ויזל
צילום: BIZTV
איש השנה

"לא זוכר יום אחד בשלושים שנה שאני לא קם לעבודה עם סופר-מוטיבציה"

שנת משבר? לא אצל הראל ויזל, איש השנה של גולשי ביזפורטל - הרווחים בשיא, המניה הכפילה את ערכה; פוקס שווה 4.1 מיליארד שקל. וזה לא נגמר כאן - בראיון מיוחד מספר ויזל על השנה שהיתה, על השנים הבאות, על האהבה והתשוקה שלו לפוקס ועל סוד ההצלחה 

עדי ברזילי | (18)

אפשר להגיד הרבה דברים על הראל ויזל, מנכ"ל פוקס. האמת שאמרנו במהלך השנה דברים לא נעימים - היינו הראשונים לבקר את "הבכיינות" של פוקס על רקע תחילת משבר הקורונה, הסברנו שפוקס הולכת להרוויח בגדול. אבל באותה נשימה אמרנו שהוא פשוט עושה את העבודה שלו כמנכ"ל - להשיא ערך לבעלי המניות וכולם היו רוצים שבחברות שהם משקיעים בהן יהיה מנכ"ל כוחני, לוחמני שדואג להם. ויזל נלחם בשביל בעלי המניות שלו. זה שהמדינה פועלת בטמטום ומחלקת כספים גם למי שלא צריך - זה בעיה שלה (ויזל ויתר על הכספים האלו בהמשך ועדיין הוא חתום על שנת שיא).

אז ויזל הוא איש השנה שלנו - מערכת ביזפורטל, והוא גם זכה אצלכם - גולשי האתר במקום הראשון. אתם מעריכים מנכ"לים שיודעים להניב רווחים אתם מעריכים את יצירת הערך בשנה האחרונה - מניית פוקס הכפילה את עצמה למרות הקורונה. אבל ויזל לא נח על זרי הדפנה. הוא מתכוון להמשיך ולייצר ערך. הוא מנפיק חברה בת, הוא נכנס לאירופה עם מותגים חזקים. שווי של 4.1 מיליארד שקל לא מספיק לו.  הנה מה שיש לאיש השנה להגיד על השנה האחרונה ועל השנים הבאות:

 

"יום לפני הסגר במרץ אנחנו מקבלים הודעה שלמחרת 800 חנויות נסגרות במכה" ויזל חוזר לרגע הקשה של 2020 "צריכים להודיע ל-8500 עובדים שיוצאים לחלת. צריכים להחליט מה עושים עם הבכירים. מה עושים עם 200 רכבי הליסינג. האם לוקחים הלוואות מהבנק." מתוך הכאוס ויזל הצליח להביא את קבוצת פוקס לשיא חדש והפך לאיש השנה בשוק ההון.

ויזל בטוח שההצלחה שלהם השנה היא בזכות העובדה שקורונה פגשה אותם מוכנים "עשינו מהלכים בקבוצה הזאת שהתחילו לפני 3-5 שנים - לא להיות רק באופנה, להיות עם הרבה מותגים בין לאומיים שונים, להיכנס לכל נושא הספורט של נייקי ופוט לוקר, להכנס איתם לעולם, להתפזר לעוד תחומים - והגענו למשבר הזה מאד מאד חזקים".

אחרי רכישות רבות בשנים האחרונות, קבוצת פוקס מחזיקה נכון להיום ב-17 רשתות ולא נחה לרגע. ויזל מחפש את הרכישה הבאה ומסמן את הפרמטרים שלו "רק אם אנחנו חושבים שהמותג הוא מעולה, שיש בו הרבה ידע בפנים, ושעם החיבור שלנו והחזון שלנו ושיטות הניהול שלנו, ביחד אנחנו יכולים לעשות את זה יותר גדול".

התכנון הוא להמשיך לגדול כקבוצה, ויזל לא מתכוון למכור אף אחת מהרשתות "אני לא רואה את עצמי מוכר כי אני מאד מאד את מה שאני עושה. לא זוכר יום אחד בשלושים שנה האחרונות לא בא עם סופר-מוטיבציה בבוקר".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לאחרונה הקבוצה עושה צעדים ראשונים באירופה ובקנדה ונראה שהם סוללים דרך להרחבת הפעילות בחו"ל "קיבלנו 14 מדינות באירופה לחנויות נייק, בשבע מדינות באירופה עשינו שותפות עם פוט לוקר לפתוח חנויות, בללין אנחנו ביפן ונרצה להתפתח לעוד מדינות באסיה ואנחנו בודקים אם אפשר להיכנס לעוד מדינות עם פוקס הום".

ויזל הוא מותג בעצמו והרבה כבר נאמר עליו ועל שיטות הניהול שלו, לטוב ולרע. אבל בסופו של דבר הגולשים והמשקיעים בחרו בו לאיש השנה שלהם בשוק ההון ולכן שאלנו אותו מה התכונות שצריך מנהל טוב. הדבר החשוב לשיטתו הוא "לבחור תחתיך את האנשים הטובים ביותר אבל להבין שלכל אדם יש יתרונות וחסרונות. ולכן המפתח הוא להתאים את התכונות של כל מנהל לחברה הספציפית".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    רזה מאוד כל הכבוד , האם זה קיצור קיבה או דיאטה רגילה? (ל"ת)
    אלין 10/01/2021 12:08
    הגב לתגובה זו
  • דגן 11/01/2021 13:15
    הגב לתגובה זו
    .
  • 14.
    ומתי ההנהלה של סאני תקשורת תתעורר על עצמה ותכניס מוצרים נוספים לארסנל שלה במקום להידבק לסמסונג כאשר העולם מוצף במאות חברות טובות . סאני הייתה ההבטחה של 2017 והיא רחוקה אלפי אחוזים מהשיא יש לה פוטנציאל אדיר אבל ההנהלה רדומה וכדאי שתתעורר חבל שהמניה תקועה (ל"ת)
    אלי 10/01/2021 09:10
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    כל הכבוד, מנהל מוכשר (ל"ת)
    דניאל 08/01/2021 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    YL 08/01/2021 14:37
    הגב לתגובה זו
    האמת השם המדוייק ל חסרי יוזמה ועלוקות שלרוב הם עול על הציבור קוראים פרזיטים ויזל יזם לקח סיכון והצליח והבכיינים טסו ל דובאי אכלו ****קשר*** והתפללו עם .......
  • 11.
    אם זה איש השנה אז אני יודע לא לפתוח יותר ביזפורטל...בייי (ל"ת)
    שימי 08/01/2021 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אבי 07/01/2021 19:04
    הגב לתגובה זו
    שאפו לעדי ברזילי. שאלות של מומחית אמיתית
  • 9.
    שון 07/01/2021 17:48
    הגב לתגובה זו
    צריך לקבל את תואר תחמן השנה לא איש השנה. מעניין איזה אינטרס יש לעיתון לכבד אותו?
  • YL 08/01/2021 14:32
    הגב לתגובה זו
    זה שיעבור מ בלפור ישר ל כלא
  • 8.
    יואל 07/01/2021 14:24
    הגב לתגובה זו
    ראינו את דמעות התנין ושמענו את צרחות הנגזל האומלל בימי הקורונה הראשונים . כמה עלוב .
  • 7.
    פוקס תעלה תוך שנה וחצי עוד 100 אחוז (ל"ת)
    אלין 07/01/2021 13:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ישראלי 07/01/2021 13:29
    הגב לתגובה זו
    - מקום ראשון - מסחר דורסני, חזירי ומנצל - ללא ערך חברתי או תרומה כלכלית למשק - מקום שני - אומן האקזיטים - לא בונה, ממציא או מפתח - קונה ומוכר
  • מוסדי 09/01/2021 17:24
    הגב לתגובה זו
    מקום ראשון מוביל כמה חברות שרק צומחות ומספקות עבודה לעוד ועוד אנשים. מקום שני לוקח חברות, מפתח משביח ומצמיח אותן, יוצר תוך כדי מקומות עבודה חדשים ונוספים ואחרי שמשביח מוכר אותן כחברות טובות יותר. הלוואי שיהיו עוד תעשיינים כמו השניים האלה!!
  • 5.
    לא הייתי שם שקל בפוקס , התלות של החברה ברשע הזהמאו 07/01/2021 13:28
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי שם שקל בפוקס , התלות של החברה ברשע הזהמאוד גדולה , הוא בן 60 ונראה 70 מסוכן מאוד!!
  • 4.
    ואף מילה על ההצעות המגונות של האיש המתועב הזה?~! (ל"ת)
    יוסי 07/01/2021 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבי שושן 07/01/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    הוא בושה לעולם הצדק. ואתם בושה להכתירו. שכחתם את התרגיל. או שאתם שותפים שלו
  • 2.
    מי שיקנה פוקס היום ירוויח תוך שננה וחצי 100 אחוז (ל"ת)
    אלין 07/01/2021 12:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דגן 07/01/2021 12:27
    הגב לתגובה זו
    איפה שלא תיגע והיכן שלא תהיה, וגם אם לא תכננת את זה, תיגע איכשהו במשהו מבית פוקס. וזה כלום מול הפעילות שלו מעבר לים.
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".