הראל ויזל
צילום: BIZTV
איש השנה

"לא זוכר יום אחד בשלושים שנה שאני לא קם לעבודה עם סופר-מוטיבציה"

שנת משבר? לא אצל הראל ויזל, איש השנה של גולשי ביזפורטל - הרווחים בשיא, המניה הכפילה את ערכה; פוקס שווה 4.1 מיליארד שקל. וזה לא נגמר כאן - בראיון מיוחד מספר ויזל על השנה שהיתה, על השנים הבאות, על האהבה והתשוקה שלו לפוקס ועל סוד ההצלחה 

עדי ברזילי | (18)

אפשר להגיד הרבה דברים על הראל ויזל, מנכ"ל פוקס. האמת שאמרנו במהלך השנה דברים לא נעימים - היינו הראשונים לבקר את "הבכיינות" של פוקס על רקע תחילת משבר הקורונה, הסברנו שפוקס הולכת להרוויח בגדול. אבל באותה נשימה אמרנו שהוא פשוט עושה את העבודה שלו כמנכ"ל - להשיא ערך לבעלי המניות וכולם היו רוצים שבחברות שהם משקיעים בהן יהיה מנכ"ל כוחני, לוחמני שדואג להם. ויזל נלחם בשביל בעלי המניות שלו. זה שהמדינה פועלת בטמטום ומחלקת כספים גם למי שלא צריך - זה בעיה שלה (ויזל ויתר על הכספים האלו בהמשך ועדיין הוא חתום על שנת שיא).

אז ויזל הוא איש השנה שלנו - מערכת ביזפורטל, והוא גם זכה אצלכם - גולשי האתר במקום הראשון. אתם מעריכים מנכ"לים שיודעים להניב רווחים אתם מעריכים את יצירת הערך בשנה האחרונה - מניית פוקס הכפילה את עצמה למרות הקורונה. אבל ויזל לא נח על זרי הדפנה. הוא מתכוון להמשיך ולייצר ערך. הוא מנפיק חברה בת, הוא נכנס לאירופה עם מותגים חזקים. שווי של 4.1 מיליארד שקל לא מספיק לו.  הנה מה שיש לאיש השנה להגיד על השנה האחרונה ועל השנים הבאות:

 

"יום לפני הסגר במרץ אנחנו מקבלים הודעה שלמחרת 800 חנויות נסגרות במכה" ויזל חוזר לרגע הקשה של 2020 "צריכים להודיע ל-8500 עובדים שיוצאים לחלת. צריכים להחליט מה עושים עם הבכירים. מה עושים עם 200 רכבי הליסינג. האם לוקחים הלוואות מהבנק." מתוך הכאוס ויזל הצליח להביא את קבוצת פוקס לשיא חדש והפך לאיש השנה בשוק ההון.

ויזל בטוח שההצלחה שלהם השנה היא בזכות העובדה שקורונה פגשה אותם מוכנים "עשינו מהלכים בקבוצה הזאת שהתחילו לפני 3-5 שנים - לא להיות רק באופנה, להיות עם הרבה מותגים בין לאומיים שונים, להיכנס לכל נושא הספורט של נייקי ופוט לוקר, להכנס איתם לעולם, להתפזר לעוד תחומים - והגענו למשבר הזה מאד מאד חזקים".

אחרי רכישות רבות בשנים האחרונות, קבוצת פוקס מחזיקה נכון להיום ב-17 רשתות ולא נחה לרגע. ויזל מחפש את הרכישה הבאה ומסמן את הפרמטרים שלו "רק אם אנחנו חושבים שהמותג הוא מעולה, שיש בו הרבה ידע בפנים, ושעם החיבור שלנו והחזון שלנו ושיטות הניהול שלנו, ביחד אנחנו יכולים לעשות את זה יותר גדול".

התכנון הוא להמשיך לגדול כקבוצה, ויזל לא מתכוון למכור אף אחת מהרשתות "אני לא רואה את עצמי מוכר כי אני מאד מאד את מה שאני עושה. לא זוכר יום אחד בשלושים שנה האחרונות לא בא עם סופר-מוטיבציה בבוקר".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לאחרונה הקבוצה עושה צעדים ראשונים באירופה ובקנדה ונראה שהם סוללים דרך להרחבת הפעילות בחו"ל "קיבלנו 14 מדינות באירופה לחנויות נייק, בשבע מדינות באירופה עשינו שותפות עם פוט לוקר לפתוח חנויות, בללין אנחנו ביפן ונרצה להתפתח לעוד מדינות באסיה ואנחנו בודקים אם אפשר להיכנס לעוד מדינות עם פוקס הום".

ויזל הוא מותג בעצמו והרבה כבר נאמר עליו ועל שיטות הניהול שלו, לטוב ולרע. אבל בסופו של דבר הגולשים והמשקיעים בחרו בו לאיש השנה שלהם בשוק ההון ולכן שאלנו אותו מה התכונות שצריך מנהל טוב. הדבר החשוב לשיטתו הוא "לבחור תחתיך את האנשים הטובים ביותר אבל להבין שלכל אדם יש יתרונות וחסרונות. ולכן המפתח הוא להתאים את התכונות של כל מנהל לחברה הספציפית".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    רזה מאוד כל הכבוד , האם זה קיצור קיבה או דיאטה רגילה? (ל"ת)
    אלין 10/01/2021 12:08
    הגב לתגובה זו
  • דגן 11/01/2021 13:15
    הגב לתגובה זו
    .
  • 14.
    ומתי ההנהלה של סאני תקשורת תתעורר על עצמה ותכניס מוצרים נוספים לארסנל שלה במקום להידבק לסמסונג כאשר העולם מוצף במאות חברות טובות . סאני הייתה ההבטחה של 2017 והיא רחוקה אלפי אחוזים מהשיא יש לה פוטנציאל אדיר אבל ההנהלה רדומה וכדאי שתתעורר חבל שהמניה תקועה (ל"ת)
    אלי 10/01/2021 09:10
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    כל הכבוד, מנהל מוכשר (ל"ת)
    דניאל 08/01/2021 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    YL 08/01/2021 14:37
    הגב לתגובה זו
    האמת השם המדוייק ל חסרי יוזמה ועלוקות שלרוב הם עול על הציבור קוראים פרזיטים ויזל יזם לקח סיכון והצליח והבכיינים טסו ל דובאי אכלו ****קשר*** והתפללו עם .......
  • 11.
    אם זה איש השנה אז אני יודע לא לפתוח יותר ביזפורטל...בייי (ל"ת)
    שימי 08/01/2021 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אבי 07/01/2021 19:04
    הגב לתגובה זו
    שאפו לעדי ברזילי. שאלות של מומחית אמיתית
  • 9.
    שון 07/01/2021 17:48
    הגב לתגובה זו
    צריך לקבל את תואר תחמן השנה לא איש השנה. מעניין איזה אינטרס יש לעיתון לכבד אותו?
  • YL 08/01/2021 14:32
    הגב לתגובה זו
    זה שיעבור מ בלפור ישר ל כלא
  • 8.
    יואל 07/01/2021 14:24
    הגב לתגובה זו
    ראינו את דמעות התנין ושמענו את צרחות הנגזל האומלל בימי הקורונה הראשונים . כמה עלוב .
  • 7.
    פוקס תעלה תוך שנה וחצי עוד 100 אחוז (ל"ת)
    אלין 07/01/2021 13:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ישראלי 07/01/2021 13:29
    הגב לתגובה זו
    - מקום ראשון - מסחר דורסני, חזירי ומנצל - ללא ערך חברתי או תרומה כלכלית למשק - מקום שני - אומן האקזיטים - לא בונה, ממציא או מפתח - קונה ומוכר
  • מוסדי 09/01/2021 17:24
    הגב לתגובה זו
    מקום ראשון מוביל כמה חברות שרק צומחות ומספקות עבודה לעוד ועוד אנשים. מקום שני לוקח חברות, מפתח משביח ומצמיח אותן, יוצר תוך כדי מקומות עבודה חדשים ונוספים ואחרי שמשביח מוכר אותן כחברות טובות יותר. הלוואי שיהיו עוד תעשיינים כמו השניים האלה!!
  • 5.
    לא הייתי שם שקל בפוקס , התלות של החברה ברשע הזהמאו 07/01/2021 13:28
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי שם שקל בפוקס , התלות של החברה ברשע הזהמאוד גדולה , הוא בן 60 ונראה 70 מסוכן מאוד!!
  • 4.
    ואף מילה על ההצעות המגונות של האיש המתועב הזה?~! (ל"ת)
    יוסי 07/01/2021 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבי שושן 07/01/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    הוא בושה לעולם הצדק. ואתם בושה להכתירו. שכחתם את התרגיל. או שאתם שותפים שלו
  • 2.
    מי שיקנה פוקס היום ירוויח תוך שננה וחצי 100 אחוז (ל"ת)
    אלין 07/01/2021 12:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דגן 07/01/2021 12:27
    הגב לתגובה זו
    איפה שלא תיגע והיכן שלא תהיה, וגם אם לא תכננת את זה, תיגע איכשהו במשהו מבית פוקס. וזה כלום מול הפעילות שלו מעבר לים.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח
צילום: יחצ

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל

צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות

ליאור דנקנר |

איילון ביטוח איילון 6.44%  , הפועלת בישראל בתחומי ביטוח כללי, חיים ובריאות, מסכמת רבעון שלישי עם קפיצה של כ-30% ברווח הכולל ועלייה של כ-1% בסך דמי הביטוח, כשברקע גידול של כ-7% בפרמיות ביטוחי הבריאות, צמיחה של כ-2% בביטוחי החיים וירידה של כ-2% בביטוח הכללי. מהנתונים ברבעון עולה דגש על שיפור רווחיות ויעילות חיתומית ופיננסית יותר מאשר על צמיחה מהירה בפרמיות, לצד מדיניות חלוקת רווחים באמצעות דיבידנד ותכנון להרחבת פעילות החיסכון ארוך הטווח, לרבות כניסה מתוכננת לניהול קופות גמל.

רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון

ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.

לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.


מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים

במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.