ריטיילורס הונפקה במחיר מבצע בחודש מאי וזינקה מאז ב-54%
רשת אפנת ואביזרי הספורט ריטיילורס 0.67% מקבוצת פוקס 0.97% טיפסה אתמול בכ-2% בתל אביב לאחר שפרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי לקראת סוף יום המסחר. היום, לאחר פרסום מצגת למשקיעים באנגלית ושיחות עם השוק, המניה כבר קפצה ב-8% ומשקפת כעת שווי חברה של 4.1 מיליארד שקל. ריטיילורס גייסה 570 מיליון שקל לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל אחרי הכסף במאי, ומאז תחילת המסחר בה עלתה ב-54%. בין המרוויחים הגדולים: בנק לאומי.
לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק בניהולו של אבי אורטל, קנתה נתח של 10% מהחברה בתמורה ל-66 מיליון שקל. בהצעת מכר בהנפקה נפגשה עם המזומן כשמכרה את אחזקה זו ב-90 מיליון שקל (רווח של 24 מיליון שקל, תשואה של 36% על הסכום המושקע) – ונותרה עם מניות חסומות ל-18 חודשים בשיעור של 6.8% מהון החברה. החלק הזה שווה היום כ-280 מיליון שקל.
הקפיצה היום במניית החברה נעשתה אם כן אחרי שבריטיילורס תקשרו את התוצאות הטובות של הרבעון השלישי. זה המקום לחזור אחורה ולהזכיר כי ב-2020 המכירות עמדו על 640 מיליון שקל, והשווי בהנפקה היה במכפיל של 2.9 על נתון זה. למשקיעים שיווקה החברה טרם ההנפקה את תכניותיה להרחיב את פריסת הסניפים בזכיינות נייקי בארץ ובחו"ל, כמו גם אלה של פוט לוקר, וכן התרחבות רשת דרים ספורט החדשה בישראל.
כבר אז דיברו על יעד של 200 סניפים לפעילויות השונות, בכל אזורי הפעילות, בסוף 2022, מול 112 סניפים בתחילת השנה. בעיניים של אז, ההנפקה נראתה יחסית יקרה. מאחר שהיינו בתוך שוק הנפקות רותח - בשלב מסוים הפסיקו להאמין לחברות. הרי כולן יאמרו למשקיעים שהן צומחות ואוטוטו יהיה מושלם. איך יודעים מראש איזו חברה באמת תצמח כפי שהבטיחה?
- פוקס תקים עם אמריקן איגל חברה משותפת להפעלת המותג באירופה
- "כשהשמיים יפתחו נציג את פוקס למשקיעים הגדולים בעולם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל כעת כבר ניתן לראות כי ברבעון השלישי החברה הרוויחה 32 מיליון שקל, כלומר קצב של 128 מיליון שקל בשנה, מכפיל רווח של 20. היום כבר ניתן לומר שבינתיים העסקים מתקדמים לפי התכנית, כלומר הסיכון קטן משנדמה היה לקראת ההנפקה, ואם ככה אזי שמי שנכנס אז עשה זאת במחיר מבצע – אמנם חכמת הבדיעבד, אך עדיין דבר ששווה להזכיר ולזקוף גם לזכות ריטיילורס.
גם יעדי הביניים נשמרים – לקראת ההנפקה דיברה החברה על תוספת של 29 סניפים עד סוף 2020, כלומר 141 כאלה בסך הכל. בינתיים, בסוף הרבעון השלישי היא עומדת על 132 (שנה לפני כן: 96) – 50 לנייקי (50% מההכנסות בתשעת החודשים הראשונים), 74 לפוט לוקר (42%) ו8 לדרים ספורט (8%).
ההכנסות הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים ב-773 מיליון שקל, צמיחה של 65.5% על הרמות של שנה קודם לכן. ברבעון השלישי לבדו הכנסות החברה גדלו ב-61% ל-341.6 מיליון שקל. החברה צומחת גם באמצעות תוספת למכירות עם ההתרחבות בסניפים באזורים הקיימים וכאלה באזורים חדשים (בתקופת הדוח נכנסה לנורבגיה ושבדיה ועם נייקי החלה לפעול בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה – פעילות שקנתה מזכיין אחר), וגם באמצעות גידול במכירות של הסניפים הזהים (36.4% ברבעון השלישי). צמיחה על צמיחה, אם תרצו.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
היעדים טובים לנייר, אבל כמה הגשמת התכנית העסקית עד כה מעידה על ההמשך ומימוש אותו יעד של 200 סניפים? האם באמת מצליחים לאתר מיקומים טובים, ולעשות זאת מספיק בזמן כדי לחתום על חוזי שכירות? גורמים המעורים בעסקי החברה עמם שוחחנו בביזפורטל מדברים על כך שהתכנית האסטרטגית מפורטת לרמה כזו שבריטיילורס מכירים די זמן מראש כל קניון קיים או בתכנון ובנייה באזורים אליהם הם שואפים להכנס, ברמת תנועת הלקוחות וליד איזה מדרגות נעות הם עוברים יותר ומקדמים שם את דריסת הרגל שלהם, ואינם מכירים מציאות של מירוץ אחרי עסקאות ומיקומים.
כאמור, טיב הפעילות הוא זכיינות (למעט של דרים ספורט), הן של נייקי והן של פוט לוקר העולמיות. השתיים על פניו יכולות לומר, בבואה של ריטיילורס לבקש לפעול במדינה חדשה, שמשוואת הסיכון-סיכוי מצדיקה שהרשת העולמית תכנס אליה לבדה, ולא תחלוק בהכנסות במודל של זכיינות או Joint Venture. אלא שבינתיים הדברים נראים חיוביים, שכן לריטיילורס הסכמים לזכיינות למשך 7 שנים עד עשור ב-15 מדינות שונות.
ואגב הרשתות העולמיות, פוט לוקר למשל נפלה ביום המסחר האחרון לשבוע שעבר בוול סטריט ב-11% אחרי שאמנם עקפה את תחזיות האנליסטים אך דיווחה על פגיעה ברווחיות הגולמית בשל שיבושים בשרשרת האספקה. סמנכ"ל הכספים אמר שיש די מלאי לעמוד בביקושים לעונת החגים. המשקיעים חששו מהאחרי, והורידו את המניה.
נראה שבריטיילורס פחות מודאגים מכך, שכן הם נשענים על מודל שונה, ובסביבת החברה לא מספרים על שיבושים שכאלה שפוגעים בהם. כזכיינית ברשת נייקי ופוטלוקר ("מולטי ברנד" בו נמכרים מותגי ספורט שונים, כמו נייקי, אדידס, ניו באלאנס ועוד – בשונה מרשת נייקי שתחת הקטגוריה "מונו ברנד") ריטיילורס אינה עוסקות בעצמה ביבוא. זו כבר צרה של נציגוית (להבדיל מזכיינות) נייקי, אדידס ושות' בישראל – כך שהמודל הכלכלי שונה.
הנחת העבודה של החברה היא שהחנויות הקיימות ממשיכות לצמוח כל העת, וכך גם אלה החדשות יציגו צמיחה עקבית – כלומר לא נראה תרחישים של התנפלות בהשקה ולאחר מכן דשדוש, כך לפחות יקוו בריטיילורס. לגבי העתיד הקרוב ניתן לומר כי יש עונתיות בענף בשל החגים הנוצריים ברבעון הרביעי, כך שייתכן כי הדבר יתבטא בתוצאות ריטיילורס.
ההתרחבות המתוארת סולידית בחלקים מסויימים שלה. למשל, על אף עליית תחום האי-קומרס, בריטיילורס לא ממהרים לפתוח אתרי אונליין לפעילויות המקומיות – הגם שהחוזים שלהם מאפשרים להם לעשות זאת תוך 12 חודשים מכניסה לכל טריטוריה חדשה. האסטרטגיה אינה לעשות זאת כבר כשניתן, אלא ראשית לבסס את העסקים מספיק.
עוד תצוין רכישת רשת ציוד הכושר אנרג'ים הפעילה במגזר הצרכן הפרטי וזה המוסדי (חדרי כושר), והמגעים לרכישת הזכיינות למותג הנעליים קונברס בישראל ("אולסטאר"). ריטיילורס גם יוצאת נשכרת ממהלך של הרשתות העולמיות שבצרכן הישראלי דווקא פוגע.
כך, נייקי ואדידס בישראל חתכו עשרות קמעונאים עצמאיים להם יפסיקו למכור, במטרה למשוך עוד קונים לחנויות היעודיות של נייקי ואדידס – שם הן גם יכולות לשלוט יותר במחיר לצרכן. חלק מהספקים היו מקבלים סחורות ביבוא מקביל, וגם בכך הרשתות העולמיות ניסו להלחם, כמו גם במחירי מכירה זולים יותר של חלק מהעסקים הקטנים, שלשיטת המותגים פגעו ביוקרה שלהם.
- 3.שקשוקה 24/11/2021 22:13הגב לתגובה זוהגביר רוצה גם את כבשת הרש....רשעים!!!
- 2.רק שאלה 23/11/2021 07:46הגב לתגובה זולמה הראל נראה כועס כל הזמן? עשירים שלא מחייכים מקריפים אותי
- ככה זה כשהוא מחייך (ל"ת)ויקטוריו עזריאלי 23/11/2021 13:04הגב לתגובה זו
- אנ י רק שאלה 23/11/2021 10:11הגב לתגובה זוהראל עשה את כל הכסף שלו ובנה אימפריה ב 10 אצבעות .
- 1.נו באמת. אם הייתה יורדת הייתם מדברים על שוק המנופח (ל"ת)22/11/2021 20:09הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳