ריטיילורס הונפקה במחיר מבצע בחודש מאי וזינקה מאז ב-54%
רשת אפנת ואביזרי הספורט ריטיילורס 0.6% מקבוצת פוקס 4.65% טיפסה אתמול בכ-2% בתל אביב לאחר שפרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי לקראת סוף יום המסחר. היום, לאחר פרסום מצגת למשקיעים באנגלית ושיחות עם השוק, המניה כבר קפצה ב-8% ומשקפת כעת שווי חברה של 4.1 מיליארד שקל. ריטיילורס גייסה 570 מיליון שקל לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל אחרי הכסף במאי, ומאז תחילת המסחר בה עלתה ב-54%. בין המרוויחים הגדולים: בנק לאומי.
לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק בניהולו של אבי אורטל, קנתה נתח של 10% מהחברה בתמורה ל-66 מיליון שקל. בהצעת מכר בהנפקה נפגשה עם המזומן כשמכרה את אחזקה זו ב-90 מיליון שקל (רווח של 24 מיליון שקל, תשואה של 36% על הסכום המושקע) – ונותרה עם מניות חסומות ל-18 חודשים בשיעור של 6.8% מהון החברה. החלק הזה שווה היום כ-280 מיליון שקל.
הקפיצה היום במניית החברה נעשתה אם כן אחרי שבריטיילורס תקשרו את התוצאות הטובות של הרבעון השלישי. זה המקום לחזור אחורה ולהזכיר כי ב-2020 המכירות עמדו על 640 מיליון שקל, והשווי בהנפקה היה במכפיל של 2.9 על נתון זה. למשקיעים שיווקה החברה טרם ההנפקה את תכניותיה להרחיב את פריסת הסניפים בזכיינות נייקי בארץ ובחו"ל, כמו גם אלה של פוט לוקר, וכן התרחבות רשת דרים ספורט החדשה בישראל.
כבר אז דיברו על יעד של 200 סניפים לפעילויות השונות, בכל אזורי הפעילות, בסוף 2022, מול 112 סניפים בתחילת השנה. בעיניים של אז, ההנפקה נראתה יחסית יקרה. מאחר שהיינו בתוך שוק הנפקות רותח - בשלב מסוים הפסיקו להאמין לחברות. הרי כולן יאמרו למשקיעים שהן צומחות ואוטוטו יהיה מושלם. איך יודעים מראש איזו חברה באמת תצמח כפי שהבטיחה?
- פוקס תקים עם אמריקן איגל חברה משותפת להפעלת המותג באירופה
- "כשהשמיים יפתחו נציג את פוקס למשקיעים הגדולים בעולם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל כעת כבר ניתן לראות כי ברבעון השלישי החברה הרוויחה 32 מיליון שקל, כלומר קצב של 128 מיליון שקל בשנה, מכפיל רווח של 20. היום כבר ניתן לומר שבינתיים העסקים מתקדמים לפי התכנית, כלומר הסיכון קטן משנדמה היה לקראת ההנפקה, ואם ככה אזי שמי שנכנס אז עשה זאת במחיר מבצע – אמנם חכמת הבדיעבד, אך עדיין דבר ששווה להזכיר ולזקוף גם לזכות ריטיילורס.
גם יעדי הביניים נשמרים – לקראת ההנפקה דיברה החברה על תוספת של 29 סניפים עד סוף 2020, כלומר 141 כאלה בסך הכל. בינתיים, בסוף הרבעון השלישי היא עומדת על 132 (שנה לפני כן: 96) – 50 לנייקי (50% מההכנסות בתשעת החודשים הראשונים), 74 לפוט לוקר (42%) ו8 לדרים ספורט (8%).
ההכנסות הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים ב-773 מיליון שקל, צמיחה של 65.5% על הרמות של שנה קודם לכן. ברבעון השלישי לבדו הכנסות החברה גדלו ב-61% ל-341.6 מיליון שקל. החברה צומחת גם באמצעות תוספת למכירות עם ההתרחבות בסניפים באזורים הקיימים וכאלה באזורים חדשים (בתקופת הדוח נכנסה לנורבגיה ושבדיה ועם נייקי החלה לפעול בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה – פעילות שקנתה מזכיין אחר), וגם באמצעות גידול במכירות של הסניפים הזהים (36.4% ברבעון השלישי). צמיחה על צמיחה, אם תרצו.
- הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי
- השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
היעדים טובים לנייר, אבל כמה הגשמת התכנית העסקית עד כה מעידה על ההמשך ומימוש אותו יעד של 200 סניפים? האם באמת מצליחים לאתר מיקומים טובים, ולעשות זאת מספיק בזמן כדי לחתום על חוזי שכירות? גורמים המעורים בעסקי החברה עמם שוחחנו בביזפורטל מדברים על כך שהתכנית האסטרטגית מפורטת לרמה כזו שבריטיילורס מכירים די זמן מראש כל קניון קיים או בתכנון ובנייה באזורים אליהם הם שואפים להכנס, ברמת תנועת הלקוחות וליד איזה מדרגות נעות הם עוברים יותר ומקדמים שם את דריסת הרגל שלהם, ואינם מכירים מציאות של מירוץ אחרי עסקאות ומיקומים.
כאמור, טיב הפעילות הוא זכיינות (למעט של דרים ספורט), הן של נייקי והן של פוט לוקר העולמיות. השתיים על פניו יכולות לומר, בבואה של ריטיילורס לבקש לפעול במדינה חדשה, שמשוואת הסיכון-סיכוי מצדיקה שהרשת העולמית תכנס אליה לבדה, ולא תחלוק בהכנסות במודל של זכיינות או Joint Venture. אלא שבינתיים הדברים נראים חיוביים, שכן לריטיילורס הסכמים לזכיינות למשך 7 שנים עד עשור ב-15 מדינות שונות.
ואגב הרשתות העולמיות, פוט לוקר למשל נפלה ביום המסחר האחרון לשבוע שעבר בוול סטריט ב-11% אחרי שאמנם עקפה את תחזיות האנליסטים אך דיווחה על פגיעה ברווחיות הגולמית בשל שיבושים בשרשרת האספקה. סמנכ"ל הכספים אמר שיש די מלאי לעמוד בביקושים לעונת החגים. המשקיעים חששו מהאחרי, והורידו את המניה.
נראה שבריטיילורס פחות מודאגים מכך, שכן הם נשענים על מודל שונה, ובסביבת החברה לא מספרים על שיבושים שכאלה שפוגעים בהם. כזכיינית ברשת נייקי ופוטלוקר ("מולטי ברנד" בו נמכרים מותגי ספורט שונים, כמו נייקי, אדידס, ניו באלאנס ועוד – בשונה מרשת נייקי שתחת הקטגוריה "מונו ברנד") ריטיילורס אינה עוסקות בעצמה ביבוא. זו כבר צרה של נציגוית (להבדיל מזכיינות) נייקי, אדידס ושות' בישראל – כך שהמודל הכלכלי שונה.
הנחת העבודה של החברה היא שהחנויות הקיימות ממשיכות לצמוח כל העת, וכך גם אלה החדשות יציגו צמיחה עקבית – כלומר לא נראה תרחישים של התנפלות בהשקה ולאחר מכן דשדוש, כך לפחות יקוו בריטיילורס. לגבי העתיד הקרוב ניתן לומר כי יש עונתיות בענף בשל החגים הנוצריים ברבעון הרביעי, כך שייתכן כי הדבר יתבטא בתוצאות ריטיילורס.
ההתרחבות המתוארת סולידית בחלקים מסויימים שלה. למשל, על אף עליית תחום האי-קומרס, בריטיילורס לא ממהרים לפתוח אתרי אונליין לפעילויות המקומיות – הגם שהחוזים שלהם מאפשרים להם לעשות זאת תוך 12 חודשים מכניסה לכל טריטוריה חדשה. האסטרטגיה אינה לעשות זאת כבר כשניתן, אלא ראשית לבסס את העסקים מספיק.
עוד תצוין רכישת רשת ציוד הכושר אנרג'ים הפעילה במגזר הצרכן הפרטי וזה המוסדי (חדרי כושר), והמגעים לרכישת הזכיינות למותג הנעליים קונברס בישראל ("אולסטאר"). ריטיילורס גם יוצאת נשכרת ממהלך של הרשתות העולמיות שבצרכן הישראלי דווקא פוגע.
כך, נייקי ואדידס בישראל חתכו עשרות קמעונאים עצמאיים להם יפסיקו למכור, במטרה למשוך עוד קונים לחנויות היעודיות של נייקי ואדידס – שם הן גם יכולות לשלוט יותר במחיר לצרכן. חלק מהספקים היו מקבלים סחורות ביבוא מקביל, וגם בכך הרשתות העולמיות ניסו להלחם, כמו גם במחירי מכירה זולים יותר של חלק מהעסקים הקטנים, שלשיטת המותגים פגעו ביוקרה שלהם.
- 3.שקשוקה 24/11/2021 22:13הגב לתגובה זוהגביר רוצה גם את כבשת הרש....רשעים!!!
- 2.רק שאלה 23/11/2021 07:46הגב לתגובה זולמה הראל נראה כועס כל הזמן? עשירים שלא מחייכים מקריפים אותי
- ככה זה כשהוא מחייך (ל"ת)ויקטוריו עזריאלי 23/11/2021 13:04הגב לתגובה זו
- אנ י רק שאלה 23/11/2021 10:11הגב לתגובה זוהראל עשה את כל הכסף שלו ובנה אימפריה ב 10 אצבעות .
- 1.נו באמת. אם הייתה יורדת הייתם מדברים על שוק המנופח (ל"ת)22/11/2021 20:09הגב לתגובה זו
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברההביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי
אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק, עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו
ועלויות של חברה ציבורית
חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52% הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.
החברה פיתחה
מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם
הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.
על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.
החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.
נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.
- איך הצליחה זוז פאוור לסדר את הגופים המוסדיים?
- מניית זוז זזה 130% בשבוע - זה כנראה ייגמר בבכי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.
