הראל ויזל מנכל פוקס
צילום: דימה טליאנסקי
דוחות

ריטיילורס: קפיצה של 50% ברווח הנקי - 32 מיליון שקל

מפעילת חנויות נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט הציגה עלייה של 61% בהכנסות הרבעון השלישי של 2021; "אנו ממשיכים באסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות של החברה בישראל ובחו"ל"
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת ריטיילורס 3.05% מקבוצת פוקס 0%  (55.7%) המפעילה בארץ ובחו"ל חנויות של נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט מדווחת על גידול של 61% בהכנסות ברבעון השלישי, לצד קפיצה של 49% בשורה התחתונה. נכון לסוף הרבעון  מפעילה החברה 132 חנויות בארץ ובחו"ל.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו בכ-341.6 מיליון שקל, גידול של כ-61% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. העלייה במחזור המכירות מיוחסת לגידול במכירות בכל הסגמנטים: נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט, הן כתוצאה מגידול במספר החנויות והן כתוצאה מגידול ב-SSS. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ-32 מיליון שקל עלייה של כ-49.3% בהשוואה לכ-21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הגולמי, גדל בכ-64.6% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד והסתכם בכ-175.2 מיליון שלק. שיעור הרווח הגולמי, מההכנסות עמד על כ-51.3% בהשוואה לכ-50.2% ברבעון מקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי, הסתכם בכ-49.3 מיליון שקל (14.4% מההכנסות) בהשוואה לכ-32 מיליון שקל (15.1% מההכנסות) ברבעון מקביל אשתקד, גידול של כ-54.3%. העלייה נובעת בעיקרה משיפור בתוצאות נייקי, שקוזזו ע"י גידול בהוצאות המכירה בפוט לוקר עקב גידול בשטחי המסחר, בין היתר בשל הפעילות באירופה (שהחלה ברבעון הרביעי של שנת 2020)

דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס: "אני גאה להציג את תוצאות הרבעון השלישי, עם צמיחה מרשימה בהכנסות וברווחים. אנו ממשיכים באסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות של החברה, הן בישראל והן בחו"ל. במהלך שנת 2021 הרחבנו את הפעילות בחו"ל, נכנסנו למדינות נורבגיה ושבדיה, ורכשנו 5 חנויות מזכיין מקומי של המותג נייקי בטריטוריות חדשות הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, במקביל לפתיחת חנויות חדשות באירופה. במסגרת אסטרטגית החברה להרחבת הפורטפוליו של מותגיה, החברה דיווחה על מו"מ בקשר עם עסקת אנרג'ים הפועלת בתחום הייבוא והשיווק של ציוד ספורט וכושר לשימוש ביתי ולחדרי כושר מקצועיים וכן מו"מ לקבלת זכויות הייצוג של המותג Converse בישראל.

נכון לסוף הרבעון החברה מפעילה 132 חנויות מתוכן בישראל: 23 חנויות נייקי (Nike), 65 חנויות פוט לוקר (Foot Locker) ו-8 חנויות דרים ספורט (Dream Sport). כמו כן, מפעילה החברה 9 ו-18 חנויות נייקי בקנדה ובאירופה, בהתאמה, ו-9 חנויות פוט לוקר באירופה, באמצעות חברות מוחזקות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסי 21/11/2021 16:14
    הגב לתגובה זו
    הרווח למניה ירד. אז את מי מעניין הרווח האבסולוטי?
  • אתה מתעלם מהעובדה שהחברה גייסה כסף ויש לה 700 מילי 21/11/2021 18:56
    הגב לתגובה זו
    אתה מתעלם מהעובדה שהחברה גייסה כסף ויש לה 700 מיליון של בקופה ללא חוב.
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: