ביז 19
צילום: PIXABAY

ייצוג על ידי עורך דין אל מול ייצוג עצמי

תוכן בחסות |

סיווג העבירות ומדיניות הענישה:

עבירות התנועה הן רבות ומגוונות החל בעבירות קלות בגינן ירשם לנהג דו"ח מסוג ברירת משפט אותו יוכל לשלם ובכך למעשה הודה בעבירה על כל המשתמע מכך או לחילופין להגיש למשטרת ישראל בקשה להישפט וכלה בעבירות מסוג הזמנה לדין בגינן יוזמן הנהג לבית משפט לתעבורה אשר בתחום שיפוטו התבצעה העבירה.

עכשיו נבין מה ההבדל בין ייצוג עצמי לבין ייצוג על ידי עורך דין תעבורה.

עבירות התנועה נפרסות על פני קשת רחבה של מקרים והתנהגות בלתי הולמת בכביש כאשר בכל מקרה ומקרה קיים רכיב ענישה שונה, קנס כספי שונה והנושא העיקרי ביותר לכל נהג שרישיונו חשוב לו מספר נקודות שונה. הביטו סביב, כמעט כל נהג שהנכם מכירים צבר לחובתו במהלך ותק נהיגתו דו"ח תנועה אחד לפחות ולפעמים גם מספר דוחות. ישנם כאלה שצברו לחובתם דוחות קלים יחסית מסוג ברירת משפט ויש כאלה אשר עמדו לדין ושילמו מחיר כבד בגין העבירה שביצעו.

בשנה האחרונה השתנו העונשים העומדים לצד עבירות התנועה ומשטרת ישראל החלה להחמיר עם נהגים המבצעים עבירות תעבורה ואינם שוהים לחוק. כך לדוגמא בעבר, דו"ח בגין שימוש בטלפון נייד כלל 4 נקודות ו-1000 שקלים קנס. היום, בגין דו"ח זה תרשמנה לנהג 8 נקודות ו- 1000 שקלים. בדומה לעבירת הטלפון גם עבירת חציית צומת באור אדום, גובה הקנס יעמוד היום על 1500 שקלים במקום 1000 כפי שהיה בעבר.

גם בבתי המשפט לתעבורה הוחמרו העונשים לגבי נהגים שהוזמנו לדין בגין עבירות חמורות שביצעו כגון נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת ובתי המשפט מגלים אפס סבלנות כלפי נהגים שנתפסו מבצעים עבירות חמורות או כלפי נהגים רצידיוויסטים גם כאשר מדובר בעבירות קלות יחסית. בסך הכול ניתן לומר כי לאחרונה המגמה הכללית היא להכביד עם נהגים המבצעים עבירות תנועה ולהענישם בהתאם ובחומרה.

אופן הטיפול אל מול רשויות החוק:

בחלק זה לא נרחיב על אופן הגשת הבקשה להישפט בגין דו"ח תנועה וכל הכרוך בכך אך יחד עם זאת ראוי לציין כי בעיניי האזרח נראה לעיתים כי ההתנהלות אל מול רשויות התביעה קלה ופשטה ובקלות יוכל הוא להוכיח כי לא דיבר בטלפון במהלך נהיגה או חצה את הצומת באור אדום. הרבה לא יודעים כי ייתכן מאוד שנהג אשר הגיש בקשה להישפט בגין דו"ח שנרשם לו ובסופו של יום לא הצליח להוכיח בבית המשפט את חפותו והורשע בדין עלול למצוא את עצמו משלם קנס גבוה יותר מהקנס הרשום לצד העבירה ולפעמים אף עונשים אחרים כגון פסילה על תנאי.

החמרה שכזו נעשית על ידי ביתי המשפט במטרה להרתיע נהגים מלהגיש בקשות סרק אשר בסופו של יום לא תתקבלנה ובכך למעשה יבזבז הנהג את זמנו היקר של בית המשפט ושאר הצדדים הרלוונטיים.

בעבירות שעניינן הזמנה לבית משפט כגון נהיגה בשכרות או נהיגה בזמן פסילה העונשים עלולים להיות קשים יותר וחמורים יותר ולעיתים אף שלילת רישיון נהיגה למשך שנים דבר שיוביל בסופו של יום את הנהג לבדיקות רפואית במכון לבטיחות בדרכים ולאחר מכן הוצאת רישיון נהיגה מחדש על כל המשתמע מכך.

סביר להניח שאזרח אשר אינו בקיא בפסיקה ובחוק אינו יודע לשים את הדגש על הליקויים העולים מהדו"ח ומחומר החקירה ולהפנות את תשומת לב התביעה לכך. בחינת חומר הראיות במשקפיים של עורך דין תעבורה הבקיא בדיני תעבורה ובפסיקה אינה שווה למשקפיים של אדם אשר לראשונה בחייו מתמודד עם בירוקרטיה משפטית ורשויות המדינה.

מדוע עדיף ייצוג ע"י עורך דין תעבורה:

מעבר לחומר הראיות והכשלים העולים מהן הרי שגם לצד הפרוצדורלי ישנו אלמנט משמעותי בכל הכרוך בהתמודדות אל מול בתי המשפט ורשויות התביעה. אזרח אשר לראשונה בחייו דורך בשערי בית המשפט ימצא את עצמו מבולבל, לא ידע לאיזה אולם דיונים עליו להתייצב, לא ידע עם איזה גורם עליו לשוחח בעניין הדו"ח שנרשם לו והכי חשוב כפי שפורט לעייל לא ידע להפנות את התביעה לכשלים העולים מחומר הראיות.

חשוב להדגיש ולציין כי הדו"ח אשר קיים בידי הנהג אינו מקיף ומכיל את כל חומר החקירה הקיים בתיק המשטרה. לעיתים מתייצבים נהגים בבית המשפט ולהפתעתם מתברר להם כי קיים חומר חקירה רב ונוסף בעניינם אשר כלל לא קיים בידיהם, חומר חקירה שכזה יכול לכלול דוחות פעולה נוספים של שוטרים, מזכרים שונים, טפסי כיול מכשיר הנשיפה או מכשיר המדידה, תעודות עובד ציבור ועוד.

לחומר חקירה זה משמעות רבה באשר לגורל התיק ולעיתים יש בו כדי להביא לביטולו או להסדר טיעון מקל עם הנהג. נהג אשר מגיע לבית המשפט סביר להניח שאין בידיו את מלוא החומר והוא עלול למצוא את עצמו נחשף לראשונה לדוחות ומזכרים נוספים אשר אין ביכולתו ובאפשרות להבינם ולתת להם מענה הולם ומידי אל מול רשויות התביעה.

בדיוק כאן נכנס תפקידו של עורך הדין אשר דואג לצלם את חומר החקירה במשרדי התביעה טרם הדיון ולאחר מכן לבחון אותו לעומק ולסמן לעצמו את הנקודות החשובות אשר יעלה במסגרת המשא ומתן עם הרשות התובעת. לעיתים, מדובר בהיקף רב של חומר ולעיתים בהיקף מצומצם יותר אך יחד עם זאת ישנם מקרים שמסמך אחד קטן ופשוט לכאורה יכול לשנות באופן דרסטי את מצבו המשפטי של הנהג.

לסיכום ניתן לומר כי בדומה לכול סוגיה משפטית אחרת הקיימת בעולם המשפט גם בתחום דיני התעבורה יש צורך בהבנת המטריה והתמצאות בפסיקה העדכנית והחקיקה הרלוונטית. דיני התעבורה הם עולם עשיר בכללים ופסיקה שונה ומגוונת ומי שלא בקיא בהם עלול למצוא עצמו בתסבוכת משפטית, חוסר הבנה ולעיתים גם בהעמדת רישיון הנהיגה בסכנה.

נהג אשר רישיונו חשוב לו מומלץ לו לשקול את צעדיו היטב בפרט כאשר מדובר בדו"ח תנועה מסוג הזמנה לדין או בדו"ח שבגינו נרשמו מספר לא מבוטל של נקודות. עורך דין הבקיא בתחום דיני התעבורה ומכיר את רשויות התביעה יכול לסייע במציאת פתרון הולם לכל מקרה ומקרה וייצוג בבית המשפט.

אם רישיונך חשוב לך או אם הנך בטוח כי לא ביצעת את העבירה המיוחסת לך בדו"ח שנרשם לך זכותך להילחם על חפותך ורצוי שהדבר יעשה ע"י גורם מקצועי אשר בידיו הכלים והיכולות להביא בדיוק לתוצאה אליה ייחלת. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

צילום: Pexelsצילום: Pexels

הלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?

היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק

נושאים בכתבה BDI

עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.

מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.

מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?

BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.

במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.

חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.