נטע ברזילי אירוויזיון
צילום: Andres Putting, אתר האירוויזיון

פיצ'רים ושידור בפייס: נחשפים נתוני האירוויזיון של כאן בדיגיטל

לצד נתוני הרייטינג המטורפים, האירוויזיון הראשון של כאן זכה לחיים משלו גם בדיגיטל, עם פעילות מוגברת ומשלימה. אייס עם הנתונים חטיבת הדיגיטל
אלכסנדר כץ |

איפה ראיתם את נטע ברזילי זוכה באירוויזיון? על פי הנתונים שהגיעו לידי אייס, עולה כי ישנה סבירות גדולה שראיתם את אחד מ-3 משדרי האירוויזיון באמצעות הפייסבוק, האתר או האפליקציה של תאגיד השידור כאן, ששידר את התחרות.

 

אירוויזיון 2018 בליסבון הוא אירוע המדיה הגדול ביותר שסיקר תאגיד השידור מאז הקמתו לפני שנה בדיוק. לצד נתוני הרייטינג המרשימים שלו בכאן 11 – עם 35% בגמר ו-40.8% בזמן ביצוע השיר TOY, מציינים בתאגיד הצלחה גדולה גם בפלטפורמות הדיגיטליות.

 

גמר האירוויזיון בפייסבוק זכה למעל חצי מיליון צפיות, כאשר הביצוע של ברזילי בגמר, ההכרזה על הזכייה והנאום הקצר שלה בסיום הערב זכו במשותף ליותר מ-2 מיליון צפיות. אחוז הצופים ממדינות אחרות באירופה ומארה"ב היה גבוה, וקשור לאיכות השידור הגבוהה שהייתה בדיגיטל.

לדברי אלעד טנא, סמנכ"ל הדיגיטל בכאן, ''לצד הנתונים המדהימים של כאן 11, הענקנו לגולשים שלנו טעימה מהדרך שבה נטפל בהמשך באירועי מדיה גדולים בארץ ובעולם. זו רק ההתחלה, כבר במונדיאל רוסיה 2018 שיחל בחודש הבא נציג חידושים דיגיטליים רבים ומפתיעים שלא נראו כמותם. זה יהיה המונדיאל הכי דיגיטלי שהיה אי פעם בישראל".

 

בכאן הפכו השנה את הפייסבוק לזרוע שידור ויזמו בו שידור של משדרי חצאי הגמר והגמר ללא פרשנות, לאור בקשות שעלו מהקהל, תחת הכותרת ''בפייסבוק הפרשנים הם אתם''. כזכור, הפרשנויות בשידור בכאן 11 זכו לביקורות קשות, למרות שבסופו של דבר הרייטינג היה גבוה.

 

השידור בפייסבוק הניב יותר מ-103 אלף תגובות ושיתופים, בכל השפות, ומגולשים בכל העולם. במקביל, בטוויטר של כאן תיפעלו Live Tweeting לאורך משדרי חצאי הגמר, כאשר הפרשנים במשדר בכאן 11, גם מצייצים במקביל. לצד פעילות הסושיאל, הציגו באתר כאן ובאפליקציה אזור אירוויזיון מיוחד לתחרות בו פורסמו כתבות וסיקורים מרגע היוודע השיר שייצג את ישראל לאירוויזיון ועד לזכייה, יותר מרבע מיליון גולשים התעדכנו דרך האתר בו פורסם גם הריאיון הראשון עם נטע ברזילי. לקראת התחרות והגמר הוצב קאונטר בדף הבית של כאן ובו נספרו הימים, השעות והדקות עד האירוע, כולל הודעה תמיכת בנטע. לאחר זכייתה – הוסב הקאונטר לברכה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ברכה לנטע בעמוד הבית של כאן

כאן העביר את כל הסרטונים שלו באיכות צפייה K4, הטובה פי 4 מ-HD. גם השיר TOY נחשף בכל הפלטפורמות של בפורמט זה, ומאז צבר יותר מ-35 מיליון צפיות בפלטפורמות הדיגיטליות של כאן, כאשר ביוטיוב של כאן 11 בלבד הוא עומד על כ-22 מיליון צפיות בתוך חודשיים בלבד.

 

עוד קודם לשידור חצאי הגמר והגמר הוצעה לעוקבים של כאן מעטפת דיגיטלית שלמה. מלך זילברשלג ונדב אמבון, מנהל קריאייטיב ומגיש בחטיבת הדיגיטל, צורפו למשלחת והביאו רגעים ותמונות דרך האינסטגרם, שלוו בפרשנות של דניאל דונקלמן, מומחה אירוויזיון שליווה את ''השידור'' באינסטגרם. לחשבון האינסטגרם של כאן הצטרפו אלפי עוקבים בימי האירוויזיון, לצד תנועה רבה של גולשים לתכני אירוויזיון בחשבון, רבים מהם  (357 אלף עוקבים) הגיעו דרך פיצ'ר הדיסקברי (מומלצים) אליו הגיע החשבון של כאן בעקבות העניין הרב שאינסטגרם זיהתה. 

זילברשלג ותנועת ''התרנגול''. ליווי אישי ובלתי מתווך של נטע והמשלחת הישראלית

בנוסף, במסגרת הפעילות הדיגיטלית בפלטפורמות השונות הוצע לגולשים ''להפוך'' לנטע ברזילי על ידי שימוש באפקט AR המבוסס על דמותה של הנציגה הישראלית כשברקע מתנגן השיר TOY. לאפקט שותפה חברת רבי אינטראקטיב.

מלבד הגולשים, השתמשו באפקט גם נטע עצמה, וכן אישי ציבור כגון רון חולדאי וח"כ אורן חזן.  קידום ייחודי נוסף שיזמו בחטיבת הדיגיטל של כאן לקראת האירוויזיון הוא יצירת קליפ לימוד לצעדי הריקוד של TOY בהשתתפות ברזילי עצמה ורקדניות הליווי שלה. הקליפ, שמבוסס על המשחק הפופולרי של נינטדו – JUST DANCE זכה ל-400 אלף צפיות ואלפי חיקויים שהועלו על ידי גולשים מהארץ ומהעולם, ובסופו הוענקו כרטיסים לאירוויזיון למבצעי החיקויים הטובים ביותר. 

 

"האירוויזיון הראשון של כאן היה עבורנו גם הזדמנות למפגן כוח של כל הפלטפורמות הדיגיטליות החזקות שבנינו השנה, מתוך שאיפה להפוך אותו לאירוויזיון הדיגיטלי ביותר שהיה כאן", אומרת מיה זיו, מנהלת קריאייטיב בכאן דיגיטל'. "המספרים, ויותר מכך - התגובות של הגולשים, מראים שהצלחנו''.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.