נטע ברזילי אירוויזיון
צילום: Andres Putting, אתר האירוויזיון

פיצ'רים ושידור בפייס: נחשפים נתוני האירוויזיון של כאן בדיגיטל

לצד נתוני הרייטינג המטורפים, האירוויזיון הראשון של כאן זכה לחיים משלו גם בדיגיטל, עם פעילות מוגברת ומשלימה. אייס עם הנתונים חטיבת הדיגיטל
אלכסנדר כץ |

איפה ראיתם את נטע ברזילי זוכה באירוויזיון? על פי הנתונים שהגיעו לידי אייס, עולה כי ישנה סבירות גדולה שראיתם את אחד מ-3 משדרי האירוויזיון באמצעות הפייסבוק, האתר או האפליקציה של תאגיד השידור כאן, ששידר את התחרות.

 

אירוויזיון 2018 בליסבון הוא אירוע המדיה הגדול ביותר שסיקר תאגיד השידור מאז הקמתו לפני שנה בדיוק. לצד נתוני הרייטינג המרשימים שלו בכאן 11 – עם 35% בגמר ו-40.8% בזמן ביצוע השיר TOY, מציינים בתאגיד הצלחה גדולה גם בפלטפורמות הדיגיטליות.

 

גמר האירוויזיון בפייסבוק זכה למעל חצי מיליון צפיות, כאשר הביצוע של ברזילי בגמר, ההכרזה על הזכייה והנאום הקצר שלה בסיום הערב זכו במשותף ליותר מ-2 מיליון צפיות. אחוז הצופים ממדינות אחרות באירופה ומארה"ב היה גבוה, וקשור לאיכות השידור הגבוהה שהייתה בדיגיטל.

לדברי אלעד טנא, סמנכ"ל הדיגיטל בכאן, ''לצד הנתונים המדהימים של כאן 11, הענקנו לגולשים שלנו טעימה מהדרך שבה נטפל בהמשך באירועי מדיה גדולים בארץ ובעולם. זו רק ההתחלה, כבר במונדיאל רוסיה 2018 שיחל בחודש הבא נציג חידושים דיגיטליים רבים ומפתיעים שלא נראו כמותם. זה יהיה המונדיאל הכי דיגיטלי שהיה אי פעם בישראל".

 

בכאן הפכו השנה את הפייסבוק לזרוע שידור ויזמו בו שידור של משדרי חצאי הגמר והגמר ללא פרשנות, לאור בקשות שעלו מהקהל, תחת הכותרת ''בפייסבוק הפרשנים הם אתם''. כזכור, הפרשנויות בשידור בכאן 11 זכו לביקורות קשות, למרות שבסופו של דבר הרייטינג היה גבוה.

 

השידור בפייסבוק הניב יותר מ-103 אלף תגובות ושיתופים, בכל השפות, ומגולשים בכל העולם. במקביל, בטוויטר של כאן תיפעלו Live Tweeting לאורך משדרי חצאי הגמר, כאשר הפרשנים במשדר בכאן 11, גם מצייצים במקביל. לצד פעילות הסושיאל, הציגו באתר כאן ובאפליקציה אזור אירוויזיון מיוחד לתחרות בו פורסמו כתבות וסיקורים מרגע היוודע השיר שייצג את ישראל לאירוויזיון ועד לזכייה, יותר מרבע מיליון גולשים התעדכנו דרך האתר בו פורסם גם הריאיון הראשון עם נטע ברזילי. לקראת התחרות והגמר הוצב קאונטר בדף הבית של כאן ובו נספרו הימים, השעות והדקות עד האירוע, כולל הודעה תמיכת בנטע. לאחר זכייתה – הוסב הקאונטר לברכה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ברכה לנטע בעמוד הבית של כאן

כאן העביר את כל הסרטונים שלו באיכות צפייה K4, הטובה פי 4 מ-HD. גם השיר TOY נחשף בכל הפלטפורמות של בפורמט זה, ומאז צבר יותר מ-35 מיליון צפיות בפלטפורמות הדיגיטליות של כאן, כאשר ביוטיוב של כאן 11 בלבד הוא עומד על כ-22 מיליון צפיות בתוך חודשיים בלבד.

 

עוד קודם לשידור חצאי הגמר והגמר הוצעה לעוקבים של כאן מעטפת דיגיטלית שלמה. מלך זילברשלג ונדב אמבון, מנהל קריאייטיב ומגיש בחטיבת הדיגיטל, צורפו למשלחת והביאו רגעים ותמונות דרך האינסטגרם, שלוו בפרשנות של דניאל דונקלמן, מומחה אירוויזיון שליווה את ''השידור'' באינסטגרם. לחשבון האינסטגרם של כאן הצטרפו אלפי עוקבים בימי האירוויזיון, לצד תנועה רבה של גולשים לתכני אירוויזיון בחשבון, רבים מהם  (357 אלף עוקבים) הגיעו דרך פיצ'ר הדיסקברי (מומלצים) אליו הגיע החשבון של כאן בעקבות העניין הרב שאינסטגרם זיהתה. 

זילברשלג ותנועת ''התרנגול''. ליווי אישי ובלתי מתווך של נטע והמשלחת הישראלית

בנוסף, במסגרת הפעילות הדיגיטלית בפלטפורמות השונות הוצע לגולשים ''להפוך'' לנטע ברזילי על ידי שימוש באפקט AR המבוסס על דמותה של הנציגה הישראלית כשברקע מתנגן השיר TOY. לאפקט שותפה חברת רבי אינטראקטיב.

מלבד הגולשים, השתמשו באפקט גם נטע עצמה, וכן אישי ציבור כגון רון חולדאי וח"כ אורן חזן.  קידום ייחודי נוסף שיזמו בחטיבת הדיגיטל של כאן לקראת האירוויזיון הוא יצירת קליפ לימוד לצעדי הריקוד של TOY בהשתתפות ברזילי עצמה ורקדניות הליווי שלה. הקליפ, שמבוסס על המשחק הפופולרי של נינטדו – JUST DANCE זכה ל-400 אלף צפיות ואלפי חיקויים שהועלו על ידי גולשים מהארץ ומהעולם, ובסופו הוענקו כרטיסים לאירוויזיון למבצעי החיקויים הטובים ביותר. 

 

"האירוויזיון הראשון של כאן היה עבורנו גם הזדמנות למפגן כוח של כל הפלטפורמות הדיגיטליות החזקות שבנינו השנה, מתוך שאיפה להפוך אותו לאירוויזיון הדיגיטלי ביותר שהיה כאן", אומרת מיה זיו, מנהלת קריאייטיב בכאן דיגיטל'. "המספרים, ויותר מכך - התגובות של הגולשים, מראים שהצלחנו''.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.