בלאק פריידי: איך תשמרו על הלקוחות גם עם סיום המבצע?
חגיגת הקניות של הבלאק פריידי שתתקיים בסוף השבוע הקרוב בישראל וברחבי העולם, תשלשל אולי עוד כמה דולרים לכיסם של הקמעונאים, אבל בטווח הרחוק היא עלולה אולי להזיק. הרשתות הקמעונאיות נאבקות ביניהן על הזכות להכניס את היד לארנק של הלקוחות במלחמת מחירים מטורפת וחושבות בעיקר על הטווח הקצר.
הרצון לשפר את גרף ההכנסות רגע לפני שלוח השנה הלועזי מגיע לסיומו מביא את העסקים להשתמש בתותחים הכבדים ולנסות ולשכנע את הלקוחות - בין אם בחנויות הפיזיות ובין אם באתרים אונליין - לבזבז את מיטב כספם על סמארטפון חדש, מעיל משגע או עוד איזה פריט שכלל לא בטוח שהם באמת צריכים.
אבל הרצון למשוך כמה שיותר קונים ולהכניס כמה שיותר כסף עשוי להפוך את יום שישי השחור לשחור באמת. הצרכנים תרים אחר מבצעים ומחפשים את המקום שייתן להם את התמורה הטובה ביותר עבור הכסף שלהם. חגיגת הקניות מביאה את העסקים להוריד מחירים בצורה דרמטית לכאורה, אך בטווח הרחוק הם לא באמת מרוויחים מהעניין.
לקוח שיגיע לחנות כדי לקנות בהנחה משמעותית מוצר מסוים - למשל טלוויזיה - הוא לקוח מזדמן לכל דבר. מחיר נמוך הוא טריגר לקנייה אבל כלל לא בטוח שהעסק רכש לעצמו לקוח אמיתי חדש. הלקוחות של הבלאק פריידי, סייבר מאנדי, יום הרווקים או כל חגיגת קניות אחרת בתקופה הזו, הם לרוב לקוחות מזדמנים - כאלה שרק מחפשים את המבצעים ותו לא.
- מכירות הבלאק פריידיי בארה"ב: עלייה של 4% לעומת שנה שעברה; מה זה אומר?
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקים משחקים כמובן לידיהם. מחירים נמוכים, מבצעים מהירים ושאר טקטיקות למכירה זריזה הם חלק ממהלך לטווח הקצר ולא מאסטרטגיה ארוכת טווח.
העסקים צריכים להניח לרגע את התותחים הכבדים, לשבת רגע בשקט ולחשוב איך אפשר לנצל בצורה המיטבית את חגיגת הקניות הזו לתקופה הקרובה. יותר מכירות ויותר טראפיק בחנות זה אולי נחשב בשלב הנוכחי, אבל אף אחד לא מבטיח שאותו אדם שנכנס לחנות כדי לקנות טלוויזיה בזול יחזור אליה בהמשך.
גם קמעונאים שבעיקר מנסים להגדיל את שורת ההכנסות, חייבים להסתכל על השורה התחתונה ולהבין שאם הם רוצים לראות עתיד ורוד, הם חייבים לנקוט אסטרטגיה שתשמר את הלקוחות הנאמנים כי הם גם הרווחיים ביותר עבורם. אין באמת טעם לנסות ולרדוף בכל הכוח אחר קונים שמתעסקים בעיקר במחיר ושהנאמנות שלנו משתנה ממבצע למבצע. נאמנות של לקוח נמדדת לאורך זמן ולא רק לאורך סוף השבוע.
אז מה עושים?
הקמעונאים חייבים לנצל את מערכת היחסים עם הלקוחות הנאמנים והקיימים ולהתייחס אליהם באופן שונה מעוד לקוח שמתדפק על דלתותיהם בשביל המבצע התורן. זה יכול להיות בצורת הטבות מיוחדות לחברי מועדון, אפשרות מימוש יום לפני כולם, חוויה מותאמת אישית, משלוח או עטיפה חינם ועוד. הדרכים האלה יראו ללקוחות שהעסקים מוקירים את נאמנותם לאורך השנה ולא רק עכשיו, כשיש סמארטפון בהנחה.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
עם זאת חשוב לזכור שגם הלקוחות הנאמנים ביותר עשויים לפזול הצידה ביום של מבצעים מכל עבר. וזה בסדר, אבל דרך הטבות ייעודיות ומותאמות אישית, צריך לדעת לתחזק ולשמור על מערכת יחסים בריאה לאורך השנה ולא רק סטוץ ליום אחד עם לקוח מזדמן. למעשה, אפשר לקחת את הלקוחות הנאמנים האלה ולהפוך אותם לשגרירים של העסק. כמו בכל יום, אך בעיקר כשהמבצעים קופצים מכל עבר, יכול להיות שהשיטה הטובה ביותר היא לתגמל את אותם לקוחות נאמנים שישתפו הצעה, מבצע או רכישה שעשו עם החברים שלהם בבלאק פריידי וכך להרוויח פעמיים. גם לשמר את הלקוח הנאמן וגם להביא לקוחות חדשים שמגיעים לא רק בגלל המבצע אלא גם בגלל המלצה.
ומה עם הלקוחות המזדמנים? הקמעונאיים חייבים לנצל את ההזדמנות והטראפיק הגבוה בחנות או באתר ולייצר איתם קשר ארוך טווח. אחרת, בפעם הבאה שהם יפגשו אותם תהיה במקרה הטוב רק בעוד שנה, כשמבצעי הבלאק פריידי יפציעו מחדש.
לא מדובר במשימה קלה - למצוא לקוחות נאמנים חדשים בתקופת הקניות - כשכל מה שמעניין אנשים הוא מחירים נמוכים שיתאימו לתקציב שלהם. אבל עם חוויית לקוח איכותית, שירות יוצא דופן, מוצרים טובים באמת ואפילו מתן חברות מועדון בחינם, יש סיכוי טוב יותר שהקונים יחזרו לשם גם אחרי שכל המבצעים הנוכחיים יסתיימו.
חשיבה על מכירות בטווח הקצר לא תסייע לבנות נאמנות למותג בטווח הארוך. להיפך. היא עשויה דווקא להוזיל את המותג, שמנסה להוריד מחירים בכל הכוח כדי למשוך את תשומת לב הקונים. וזה תמרור אזהרה לקראת מה שעשוי להפוך את יום שישי השחור לשחור באמת.
- 1.מאמר טוב. מקווה שיהיו עוד כאלה (ל"ת)נורית 24/11/2016 20:05הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)