גלעד ארדן רם לנדס קרני זיו יאיר אלוני ג'קי לוי
צילום: אלכסנדר כץ

עיתונאי רשות השידור עתרו לבג"צ: חייבו את ארדן ולפיד לממש את הרפורמה

בעתירה שהוגשה נטען כי שניים מחברי הוועדה שהקים השר ארדן, נגועים באינטרסים, ואילו המדינה לא יכולה לחזור בה מהסכמים עליהם היא חתומה
אלכסנדר כץ | (7)

אגודת העיתונאים בירושלים עתרה הבוקר (יום ג') לבג"צ בדרישה להורות לשר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, ולשר האוצר יאיר לפיד, לממש את הסכם הרפורמה שהוקפאה לפני כחודשיים, ונגד מינויה של הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל. האגודה טוענת באמצעות העתירה, כי חלק חברי הוועדה שמינה ארדן, נגועים באינטרסים מסחריים הנוגדים את טובת הרשות, וכי המדינה נקטה בחוסר אמינות כלפי העיתונאים, שלדברי האגודה, ימנעו כל רפורמה עתידית במשק.

בין היתר מצביעה האגודה על רם לנדס, מבעלי קודה הפקות. בעתירה לבג"צ נטען כי מינוי יו"ר הוועדה - לנדס, בעלים של חברת הפקות פרטית המפיקה תכניות שונות וכן את החדשות המקומיות, מעידה על הדרך שהותוותה לוועדה - חיסול לכאורה של השידור הציבורי כגוף מפיק ויוצר והפיכתו לגוף משדר הקונה הפקות חיצוניות. בעתירה טוענים העותרים גם כי קרני זיו, סמנכ"לית בקשת, היא בעלת אינטרס מובהק להקטין את כוחו של השידור הציבורי.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר טל, לואיז ספורטס ונעמי ווסטפריד ממשרד גלעד שר, קדרי ושות', מדגישה אגודת העיתונאים בירושלים כי הסכמי הרפורמה נחתמו לאחר 6 שנים של מו"מ, וכי מדובר בהסכמים מורכבים שיביאו לקיצוץ משמעותי בכוח האדם ברשות, במטרה לייעל את עבודת הרשות, ולהגביר את יכולתה להתחרות בגופי תקשורת פרטיים ומסחריים. בעתירה נטען כי בהינתן הסכמי הרפורמה החתומים, הנותנים מענה לכשלים הנטענים ברשות השידור, לא היה כל צורך בכינוסה של וועדה לבחינת השידור הציבורי וכי יש לפעול להחלת הרפורמה.

בעתירה נטען כי ככל שישנה בעיה עם זהות הנהלת רשות השידור, כפי שנרמז לעותרים - על הממשלה לפעול להדחתה של ההנהלה ולא להביא לקריסת השידור הציבורי ולפיטורי העובדים. עוד נטען כי ארדן נמנע במשך כל תקופת כהונתו מלשמוע ולהיפגש עם נציגי העובדים, ולא השיב לכל הפניות שנעשו אליו, בניגוד להוראות הדין המחייבות היוועצות ומתן תשובות.

העותרים טוענים בעתירה כי מדובר בהתנהלות חסרת תום לב, שיש בה כדי לערער על יכולתה של המדינה לקיים רפורמות דומות בעתיד בגופים ציבוריים אחרים, וזאת נוכח החוסר האמינות של הבטחות נציגיה, ומצג השווא שהציגו לעובדי הרשות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מפיק על 22/09/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    יש יותר מידי גועל בהתנהלות וקבלת טובות הנאה מוגזמות ומנופחות , לסגור ולנקות את הרשות מידי הגזלנים היושבים בתוכה
  • 4.
    ימית 18/09/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    אני לא רוצה לממן ערוץ נכשל! אני לט רוצה לממן ערוץ שגם ככה אף אחד לא רואה! תם עידן! צריך לפרק את רשות השידור אין צורך בערוץ מהסוג הזה! שלא יזבלו לכם בשכל אפשר וצריך להעביר את מחלקת החדשות בלבד לערוץ 99 ולשדר 3 מבזקי חדשות ביום. וזה יהיה הערוץ הממלכתי + שידורים מהכנסת! ערוץ 23 וערוץ 1 מיותרים!אין צורך בשידורים מלפני 40 שנה !
  • ימאי 18/09/2013 18:28
    הגב לתגובה זו
    וגם אותך.
  • ימית 28/09/2013 11:50
    חתיחת מנוול עושה משכורת של 30 על כלום! אני לא חייה במדינה הזות אבל למדתי כול חיי והיום אני עובדת במשרה שאתה רק חולם לעבוד בא והכי חשוב מביאה פי 5 מהמשכורת העלובה שלך אבל מה? מתפרנסת בכבוד ! ולא על חשבון משלם המיסים!
  • 3.
    מנחם-מנדל 17/09/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    פתאום התברר לממשלה ולאוצר שהעיתונאים ואגודת העיתונאים מוכנים, ללא ויכוח, להסכים לפיטורי 700 עובדים מרשות השידור, דבר שהיה עולה לממשלתנו סכום פעוט של קרוב למיליארד ש"ח (פיצויי פיטורין ועלויות נוספות המגיעות כחוק למפוטרים בשירות הציבורי). כאן מישהו החל להבין שבעצם - זה די מטומטם, ההסדר הזה. עכשיו יש בעיה נוספת:- ללא ספק, אחרי הפיטורים ההמוניים והפיצויים המוגדלים, יסתבר לשר הממונה שהוא לא רק נשאר במינוס עובדים - אלא שצריך בכל זאת גיוס של מועסקים חדשים ו/או רכישת הפקות בחברות חיצוניות, וזה יעלה אף יותר משכרם הדל של המועסקים כיום. חוץ מזה - הסקר-עעאאלק הוא תרגיל שחוק ביחסי ציבור, ומי כמו רוה"מ וכוחותיו המכירים את התרגילים האלה. הפתרון היחיד כרגע - שוב:- ביטול אגרת רשות השידור באופן שירגיע את המתלהמים. כדאי גם לבלום ולבטל את כלללל החוזים האישיים ברשות השידור, ואם המועסקים בחוזים האישיים לא רוצים - שיחפשו את החברים שלהם בערוץ 2 או 10, ממש מחכים להם שם.
  • 2.
    ירון 17/09/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    סקר בפירמה גלובס קובע כי רק מיעוט בקרב הציבור, מעוניין בערוץ הראשון.
  • 1.
    חצופים 17/09/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    הציבור לא אשם במצבכם. אתם הבאתם על עצמכם באמצעות אגף הגבייה. הרווחתם את השנאה הציבורית ביושר. ואל תגידו שאתם עיתונאים- כולכם שותפים לפשע של אגך הגבייה. אין חמאס מדיני וחמאס צבאי. כולכם שותפים
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״