מאוכזב למרות הזכייה בפרס הטלוויזיה: "אף ערוץ לא רוצה לשדר את הינשופים"
אתר נטפליקס צפוי להשקיע ככל הנראה כ-100 מיליון דולר בסדרת הרשת החדשה 'בית הקלפים', עיבוד חדש לסדרה של ה-BBC בבימויו של דיוויד פינצ'ר ובכיכובו של קווין ספייסי. באותה הזדמנות ימוטט האתר, אולי, את בית הקלפים - הטלוויזיה - כפי שידענו אותה עד היום, או לפחות את הרגלי הצפייה שלנו.
פעם זה אולי יקרה גם לתכנים ישראלים ברשת. עד אז, רוגל אלפר, עיתונאי, סופר, מבקר ומגיש 'הינשופים', מנסה למצוא פלטפורמה לתכנית שהגיש בערוץ 8 במשך 2 עונות, ושזכתה, פעמיים, בפרס תכנית האירוח הטובה ביותר מטעם האקדמיה הישראלית (הפעם השנייה - רק בשבוע שעבר, ואל זה עוד נחזור בהמשך) ואין מי שישדר אותה.
בקיץ האחרון, אחרי שנודע שערוץ 8 מחליף ידיים ויעבור מ'נגה תקשורת' ל'חיים סלוצקי אפיקי תקשורת', הפך אלפר מאיש טלוויזיה ליזם. בחודשים האחרונים הוא ניסה לגייס מימון לתכנית מצד צופים, דרך אתר 'מימונה'. 3 תכניות עצמאיות של הינשופים צולמו ב'אוזן בר', ותכנית ראיונות אינטימית יותר של אלפר עם חברים, בהם אבנר ברנהיימר, אורי משגב וגלעד כהנא, צולמה ברוטשילד 12 ושודרה באתר 'הארץ' בשיתוף עם האתר NAVIGAYA.
מיזם המימון הניב 318 משקיעים שהוציאו מכיסם בסך הכל כ-38 אלף שקלים להפקת תכניות נוספות של 'הינשופים'. לכאורה, החלום הרטוב של כל מי שנמאס לו מקוטנה של תעשיית הטלוויזיה. אבל המהפכה של נטפליקס עוד רחוקה מלהתרחש כאן. כמה ימים אחרי טקסט חלוקת פרסי האקדמיה, אלפר מסביר בראיון לאייס, למה לא היה שם על הבמה, כדי לקבל אותו.
-ברכות על הזכייה בפרס האקדמיה. למה לא הגעת לטקס?
לא הזמינו אותי. איך (יאיר) ניצני ומודי (בר-און) היו שם, אני לא יודע. אני לא הוזמנתי.
-לא ידעת שאתם הולכים לזכות?
לא. עם מי מדברים שם? לא יודע.
-אתם בקשר בכלל, אתה ומודי וניצני?
לא.
-זה משמח אותך, הפרס?
לא. אני אגיד לך משהו על הפרס הזה: כשתעשיית טלוויזיה מקימה מנגנון שמחלק פרסים על מצוינות, ההיגיון אומר שהפרסים אמורים לעודד יצירה מסוג מסוים. משמעות הפרס היא שהוא ניתן ליצירה שראוי שתהיה על המסך, וההיגיון הזה קורס ברגע שאין אף ערוץ טלוויזיה שרוצה לשדר את זה, כמו במקרה של 'הינשופים', ולכן זה גם לא משמח בעיני, זה רק מדגיש את האבסורד.
הפרומו של התכנית באינטרנט
-אז הרמת מיזם של הפקת הינשופים במימון הצופים דרך אתר 'מימונה'. איפה זה עומד עכשיו?
שידרנו 3 תכניות באתרים של קבוצת 'הארץ' שצילמנו ב'אוזן בר', וסיימנו את המימון ב'מימונה'. הגענו ל-38 אלף שקל, ול-318 משקיעים.
-היעד היה 150 אלף שקל. למה המספר הזה?
זה היה מבוסס על נתונים של עלויות של טלוויזיה אולד סקול, לפי 15 אלף שקל לתכנית. אבל אנחנו צריכים פחות.
-אולי צריך גם לקצר את התכנית גם באינטרנט, 40 דקות זה ארוך ברשת.
יכול להיות שצריך לעשות יותר תכניות יותר קצרות, או לפרמט הכל מחדש. אולי גם יש יותר מידי פאנליסטים. עשינו 3 תכניות ב'אוזן בר' בלי לחשוב על פרמוט מחדש. צילמנו מול קהל חי, אבל זה לא כמו לצלם באולפן, וצילמנו 3 תכניות רצופות, שזה לא אנושי מבחינת כמה שהייתי מותש. לא שאלנו את עצמנו אם מה שעובד באולפן עובד גם מול קהל חי, או אם צילום של ערב חי עובד באותה אפקטיביות בטלוויזיה. פשוט עשינו. זה חלק מפרץ העשייה. אם היינו מקדישים מחשבה לכל ההיבטים האלה, אולי לא היינו עושים כלום. ברור שצריך לעשות כל מיני אדפטציות.
-אולי תעשו כמו שרון גל שעשה 'לילה כלכלי' מול קהל, תכנית של 'הינשופים' מול קהל במסגרת שבתרבות
כערב חי, זה ברור שזה עובד. הקהל נהנה, זה כן. אז מודל הרווח הוא הכרטיסים שקונים בקופה? לא נראה לי שווה כל כך.
-איך אתה מתכוון להרוויח מזה?
זה מאד קשה. אין שום מודל של רווח באינטרנט. תוכן הוא חינמי באינטרנט ולא מניב רווח. הכנסות מפרסום באינטרנט הן פתטיות, ואין עדיין הכרה או תודעה של גולשים על הצורך לשלם על תוכן. מצד אחד, זה מרגש שיותר מ-300 איש נתנו כסף מתוך כמה אלפי צופים, וזה אחוז יחסית גבוה. מצד שני, זה לא מספיק. זה מה שיש, אז אנחנו ניקח את הכסף של המשקיעים ונעשה את התכניות. כמה? אני לא יודע, ואיפה נשדר? אני גם לא יודע - אולי נמשיך עם 'הארץ' ואולי לא.
-איך נוצר הקשר עם 'הארץ'?
הם פנו אלינו, אבל לא נכנסנו לדיונים על איפה נשדר את התכניות הבאות.
- 3.חבל,אין דבר שהרדים אותי כמו הינשופים (ל"ת)גיל 19/01/2013 23:29הגב לתגובה זו
- 2.גילי 19/01/2013 15:36הגב לתגובה זולא הרים את הכפפה ולקח את התכנית. אני בטוחה שמבחינת עלויות לא מדובר במשהו מטורף, אבל מדובר בתוכנית טובה שנותנת גם תווית איכות לערוץ. ערוץ 1 עשה טעות קשה
- 1.גלעד 18/01/2013 09:14הגב לתגובה זואיך תוכנית כזו טובה לא הצליחה למצוא את דרכה חזרה לטלוויזיה
- המגיב הסידרתי 19/01/2013 22:56הגב לתגובה זולשדר אותה. אני את האמת לא ראיתי תתוכנית כי אני ברחתי מהוט שם שודרה התוכנית. אבל ניסיון העבר מלמד שגם כשערוץ נסגר (ראו מקרה טלעד שמכרה תוכניות לערוץ 10 ולקשת) או מוותר על תוכנית כלשהיא (ראה גיא פינס שעבר מהוט ל10) והיא באמת טובה אז היא חוזרת לטלוויזייה. ואוליי גם הינשופים תחזור עם היא אכן טוב

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.