ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

נתון מזעזע על מכירות טסלה בחודשים האחרונים, המניה סגרה בעלייה בסיום מסחר תנודתי במיוחד

טסלה, צילום: לירן סהר
מניית טסלה (סימול TSLA), שהתבלטה עד כה השנה בשל הזינוק שביצעה, בולטת לשלילה בימים האחרונים. מניית החברה סיימה את שבוע המסחר הקודם בירידה של 13%, וסיימה היום בעלייה של 0.9%, זאת לאחר שפתחה את המסחר בירידה חדה של 3%. נראה כי החדשות הרעות עבור משקיעי החברה מגיעות בצרורות בימים האחרונים. בשבוע האחרון הודיעה החברה על אכזבה במספר המכוניות שהחברה העבירה ברבעון השני של השנה, וכן הרשות לביטוח תאונות דרכים הורידה את דירוג הבטיחות של מכונית הדגל של החברה (מודל S). היום, מגיע נתון מעורר השתאות בנוגע למכירות החברה בהונג קונג, שהיה עד כה שוק מרכזי עבור טסלה.

הממשלה בהונג קונג  ביטלה את תמריץ המס לבעלי רכב חשמלי בתחילת אפריל, ומאז לא נרכשה אף מכונית של טסלה בהונג קונג. ביטול תמריץ הממשלה הקפיץ את מחיר מודל S של החברה ל-118 אלף דולר, לעומת 73 אלף דולר בלבד לפני. הנהלת טסלה לא הגיבה עדיין לנתון זה.
נתון המכירות המזעזע בהונג קונג מגיע כאשר טסלה שואפת להיכנס חזק לשוק הסיני. בשבועות האחרונים דיווחה החברה כי היא מתכננת להקים מתקן ייצור במדינה, דבר שלטענת החברה יעזור לחברה לקצץ ב-50% את מחיר המכוניות.
בגולדמן זאקס הורידו בשבוע שעבר את מחיר היעד למניית טסלה ל-6 החודשים הקרובים לרמה של 180-190 דולרים - כלומר 42% מתחת למחיר השוק. "אנו נותרים בהמלצת 'מכירה' לטסלה כאשר אנו מעריכים כי מודל 3 של החברה ייפול מתחזית הייצור שהציבה החברה. וזה מגיע לאחר שהביקוש לדגמים S ו-X יורד מתחת לקצת מכירות של 100 אלף בשנה".
באופנהיימר כותבים כי מבחינה טכנית, המניה נמצאת 10-20 דולרים מעל רמה קריטית. נזכיר כי המניה זינקה מרמה של 216 דולרים בתחילת השנה ל-387 דולרים ביוני האחרון, שיא כל הזמנים. 
תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מחכים לטבלה 3 זה הסיבה
    דודו 11/07/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם מחכים לטבלה 3 בגלל המחיר
    סגור
  • 3.
    כל עוד המניה עולה - יש פגם בכתבה - יש עתיד ובכתבה אין (ל"ת)
    אנונימי 11/07/2017 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עובדות שמאחורי הפרגוד
    פיני 10/07/2017 20:46
    הגב לתגובה זו
    2 2
    טסלה מוכרת כיום כ90000 מכוניות בשנה, היא מוכרת כל מה שהיא מייצרת, אם היא יכלה לייצר יותר היא גם היתה מוכרת יותר. אחד מעשרות הארצות שהיא מוכרת בהם זה הונג קונג. להונג קונג היתה תכנית סבסוד מדהימה של מעל %40 הנחה, כל נהג מונית קנה טסלה. היה רק שאלה של זמן עד שיתעשתו ויורידו את ההטבה. ברגע שאתה מבטל את ה%40, הקניה הופכת לא כדאית, לפחות לזמן מסוים עד שיתרגלו שם ויבינו בוודאות את המצב החדש. אז אני מעריך המכירות יתייצבו על מספר ריאלי של מכירות - הרבה פחות מהמספרים הקודמים. רק לפרופורציה, הונג קונג יש 7.3 מיליון תושבים, 41000 מכוניות חדשות נמכרו שם בשנה ב2016! ישראל יש 8 מיליון נמכרו כמעט 300000! סין יש מעל מיליארד נמכרו 28 מיליון, ארה"ב מעל 300 מיליון, נמכרו 17.5 מיליון. הונג קונג זה שוק מזערי שטסלה לא ציפתה למכור הרבה אבל נהנתה כל עוד הסובסידיה היתה תקפה...
    סגור
  • נתונים יפים ומענינים אבל מה הקשר?
    יואב 10/07/2017 23:22
    הגב לתגובה זו
    4 15
    אם יכלו למכור מליון רכבים בשנה לא היו דואגים להגדיל כושר ייצור ולמכור? ואם יש קליינטים למליון רכבים בשנה ולא מסוגלים לייצר בגלל בעיות מצבר ואחרות אז זה לא מדאיג עוד יותר?
    סגור
  • הבעיה הייתה
    אסף 11/07/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפולה ,אין כדאיות כלכלית לרכוש את המכונית במודל היקר ,לצרכן ...ולמרות שהיה ביקוש גדול ואפילו יותר גדול מכושר הייצור אין באמת ביקוש בסדר גודל שיכול היה להביא את הפס יצור של המודל היקר לרווחיות ,עכשיו יש להם יכולות לייצר בטריות ורכבים בסדר גודל רחב ,ובמחיר כמעט מפתה ,לפחות הרבה יותר עממי ,אבל לא באמת כלכלי לצרכן נראה אם באמת הם ימכרו את כל כושר הייצור . אבל בהחלט לדעתי בטווח הרחוק הם יתנו פייט רציני לכל יצרני הרכב שהמחיר ירד לרמה שיותר זול לקנות ולתפעל חשמלי . בהנחה שהם לא יפשטו רגל בגלל החובות ...סיכוי גבוה מאד שכן ,דרך אגב אני באופן אישי מעריץ אותו . הבעיה הכי גדולה שלהם נ.ב היא שמחירי הדלק נפלו בחצי בכמה שנים האחרונות וזה לא הולך להשתנות בקרוב
    סגור
  • 1.
    סין מול ארה"ב (ל"ת)
    הנה זה בא 10/07/2017 17:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור