בית"ר ירושלים זכתה בגביע המדינה. כמה שווים השחקנים שלה?
הקבוצה מהבירה הגיעה מהפלייאוף התחתון ואילו נתניה מהפלייאוף העליון. אבוקסיס ואברמוב זכו לאחרונה, קוז'וך רצה לעשות עוד היסטוריה ונכשל. כל המספרים. וגם: האם הקבוצה תשלם בעונש כבד בעקבות התפרצות האוהדים לכר הדשא?
ברכות לבית"ר ירושלים: הקבוצה של יוסי אבוקסיס זכתה הלילה בגביע המדינה לעונת 2022/23. בעונת 1977/78 זכתה מכבי נתניה בפעם היחידה והאחרונה בגביע המדינה ואז זה הסתיים גם בדאבל היסטורי. בהרכב נתניה שיחקן דאז כוכבים גדולים כמו מוטל'ה שפיגלר, האחים מכנס וחיים בר שעשו היסטוריה. ההרכב הנוכחי תחת המאמן רן קוז'וך רצה לעשות היסטוריה ולזכות בגביע נוסף, אחרי הטראומה משני הגמרים האחרונים, אז הפסידו לקריית שמונה ובני יהודה, ב-2014 ו-2019 בהתאמה. היום, הם נכשלו בפעם השלישית.
תלבושות לגמר. שחקני בית"ר ירושלים (צילום: מדיה בית"ר ירושלים)
קוז'וך ושחקניו כבר חגגו תואר אחד העונה כאשר זכו בגביע הטוטו אך משחק הגמר מול בית"ר ירושלים היה קרב קשה במיוחד. הקבוצה מהבירה אומנם בפלייאוף התחתון, אבל הצליחה לנצח את נתניה בכל פרמטר הערב - בעיקר הטקטי.
התואר האחרון של בית"ר ירושלים היה ב-2009, כאשר זכתה ב-7 גביעים בעבר. המאמן יוסי אבוקסיס זכה בשני גביעים בעבר, עם בני יהודה והפועל באר שבע - והערב זו הזכיה השלישית שלו. מבחינת שווי השוק המאבק היה צמוד יותר. אז מה אומרים המספרים?
- שחקנים בכירים בליגת העל הונו מיליונים מביטוח לאומי
- כמה מרוויח כדורגלן בליגת העל? לא מה שחשבתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בית"ר העמידה העונה תקציב של 37 מיליון שקל, כולל החובות ששולמו לנושים מתקופת משה חוגג. מכבי נתניה העמידה תקציב של 28 מיליון שקל.
על פי האתר "טרנספרמרקט", שווי השוק של שחקני נתניה הוא 9.53 מיליון אירו ואילו התקציב של הקבוצה הירושלמית הוא 8.23 מיליון אירו. השחקן היקר ביותר בבית"ר הוא הבלם סרגיי בורודין שהגיע בינואר מרוסיה ושווה 1.2 מיליון אירו. במקום השני נמצא הכוכב של הקבוצה, ירדן שועה, ששווה 1 מיליון אירו. במקום השלישי נמצא החלוץ המולדבי, יון ניקולסקו, ששווה 400 אלף אירו.
רכשו את כל הכרטיסים תוך שעות. אוהדי מכבי נתניה
השחקן היקר במכבי נתניה הוא הקשר עומרי גנדלמן ששווה 1.2 מיליון אירו. במקום השני נמצא החלוץ הסרבי איגור זלטאנוביץ' שהשווי שלו הוא 900 אלף אירו ואת השלישייה סוגר החלוץ הגנאי פטריק טוואמסי ששווה 800 אלף אירו.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
שכרו של אבוקסיס בבירה עומד על כ-50 אלף שקל בחודש - הרבה יותר מקוז'וך שטרם חתם על חוזה חדש.
אגב, בית"ר עשויה לשלם מחיר כבד, קנס בדמות עשרות אלפי שקלים ואולי גם עונש כבד מכך, בשל התפרצות האוהדים הערב בסיום המשחק לכר הדשא, בעת חלוקת המדליות. קודם לכן האוהדים הדליקו אבוקות והשליכו לכר הדשא, מה שגרם פעמיים להפסקת המשחק. אגב, לפי התקנון התפרצות לשדה המשחק אמורה להוביל להעברת הגביע למכבי נתניה. טרם ידוע, נכון לשעה זו, אם ההתאחדות תפעל לפי התקנון או תחרוג ממנו.
- 2.בושה מה שקרה אתמול להוריד את ביתר ליגה (ל"ת)מביך 24/05/2023 07:01הגב לתגובה זו
- 1.אבי 23/05/2023 13:05הגב לתגובה זובהצלחה רבה ביתר היקרה היום בסמי-עופר ב'ה ניצחון 4-0 וזכיה בגביע
- חיים 23/05/2023 16:34הגב לתגובה זומכבי נתניה הולכת לקחת את הגביע בגדול
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
