טסלה משיקה מודל Y זול יותר בארצות הברית; בקרוב גם בישראל
ענקית הרכב החשמלי טסלה, TESLA INC , משיקה מודל Y חדש וזול יותר בארה"ב תחת פרופיל נמוך וזאת במטרה להעלות את הביקושים לרכבים שלה, אחרי שפספה את צפי המסירות לרבעון השלישי ורשמה ירידה מהרבעון השני. בדוח הרבעון השני דיווחה טסלה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר.
המחיר של המודל החדש יתחיל ב-44 אלף דולר - 3,750 דולר פחות מהדגם הישן. טסלה הפסיקה למכור את הדגם הישן בארה"ב ב-2021 אבל עדיין מוכרת אותו באירופה ובסין. העניין פה הוא לא ההורדה במחיר או תגבור של המלאים, אלא האם ההשקה החצי-מחודשת הזו מעידה על בעיית הביקושים של טסלה.
אילון מאסק צילום פייסבוק
נשארה עם מלאי של רכבים יקרים
טסלה הפסיקה למכור את הדגם הכי זול שלה כשהביקוש היה בשיא - עדיף למכור את הדגמים היקרים יותר מן הסתם - אבל הביקושים נחלשו, ועכשיו טסלה נשארה עם מלאים של רכבים יקרים. היא כבר קיצצה במחירים כמה פעמים במחיר בשביל לנסות להניע את הביקושים. כיום לא קל למכור היום רכבים חשמליים, לעומת הקלות שהייתה לחברה במכירה רק לפני שנתיים ב-2021.
- אמצעי התקשורת ששינה את פני המסחר הגלובלי ומה קרה היום לפני 56 שנה
- מי הבאה בתור אחרי שארה"ב חתמה על הסכם סחר עם יפן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול דיווחה החברה כי מסרה ברבעון הרביעי של 2023 כ-435,059 מכוניות וייצרה 430,488 מכוניות. במהלך הרבעון השני של השנה טסלה דיווחה על מסירות כוללות של 466,140 וייצור כולל של 479,700 כלי רכב. במהלך אותה תקופה בשנת 2022 דיווחה טסלה על ייצור רכב כולל של 365,923 ומסירה של 343,830 כלי רכב. בוול סטריט ציפו שטסלה תדווח על מסירות של 461,640 כלי רכב.
"ירידה רצופה בהיקפים נגרמה כתוצאה מהשבתות מתוכננות עבור שדרוגי מפעל, כפי שנדון במסיבת העיתונאים האחרונה של דוחות הרבעון", ציינו בחברה. "יעד הנפח שלנו לשנת 2023 של כ-1.8 מיליון כלי רכב נותר ללא שינוי". החברה עדיין לא דיווחה על מספרי ייצור או משלוח של ה-Semi, המשאית החשמלית, למרות שהיא מסרה חלק ללקוחה פפסיקו שמשתמשת במשאיות החשמליות עבור חלק מהמשלוחים.
גם בישראל
אפשר לראות את זה גם בישראל - אם בשנת 2021 ניתן היה לראות רק מספר מצומצם של טסלות על הכבישים - היום הצרכן הישראלי כבר יכול לבחור מכמות גדולה של חברות: BYD, הונגצ'י, צ'רי, ג'ילי, קארמה, פולסטאר, לינק אנד קו וגם יצרניות כמו MG ויונדאי שמציעות אופציות חשמליות טובות.
- הניצחון המשפטי של גוגל השאיר לאפל הכנסות של 20 מיליארד דולר
- הישראלית שנפלה ב-50% מתחילת השנה והאם יש סיכוי לקאמבק?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הציבור הסיני צפוי להזניק שוק שורי בשווי 23 טריליון דולר
הסבירות היא שהמהלך של טסלה גם יביא לירידה במחירים כאן בארץ. נכון ליולי 2023 טסלה ניצבת במקום הרביעי מבחינת מספר המסירות מבין חברות הרכבים החשמליים, אחרי יונדאי, ג'ילי ו-BYD.
ל-BYD הראשונה בטבלה יש פי 3 יותר מסירות בארץ מלטסלה. טסלה תרצה לשפר את מעמדה בארץ ולחזור לדומיננטיות שהייתה ב-2021, למרות שזה יהיה קשה, ולכן סביר להניח שנראה את הדגם החדש בארץ ואפילו הורדת מחירים שאולי תשפיע על השוק כולו.
- 5.mtlk 13/01/2024 19:36הגב לתגובה זובקרוב נבלה יותר בדרכים.רק כדי להגיע לאותו מקום.זה למה חייבים להשקיע בנתיבי תחבורה ציבורית.למי שירצה להגיע ליעדו בזמן
- 4.Hguy 10/10/2023 20:44הגב לתגובה זויתכן שמכונית שעלות ייצורה נמוך. גן אם נמכרת במחיר נמוך מניבה יותר רווח מהמכונית שעלות ייצורה גבוה יותר הנמכרת במחיר גבוה יותר. כל איש כלכלה מתחיל יודע זאת. אין בסיס לוגי לכתבה.
- 3.א. 05/10/2023 09:48הגב לתגובה זושל טסלה...
- 2.חלף עידן טסלה (רכב בינוני מאוד) - יש 1000 מתחרים טובים (ל"ת)נא האג 05/10/2023 09:43הגב לתגובה זו
- 1.קשקש 03/10/2023 17:51הגב לתגובה זואיך עמך יקנו רכב בסכומים כאלה ?
- Hguy 10/10/2023 20:48הגב לתגובה זועם ירידת מחירי הסוללות המחירים ימשיכו לרדת ותוך מספר שנים לא יהיה כלכלי כלל להחזיר רכב בנזין או דיזל.
- שיסעו בתחב"צ, כמו באירופה (ל"ת)נא האג 05/10/2023 09:44הגב לתגובה זו
- המגיב 04/10/2023 16:16הגב לתגובה זוהם יגידו לך - you will own nothing and you will be happy. תשתמש בשירותי תחבורה שיתופיים, תשכור רכב לפי שעה. אין סובה שאנשים פשוטים יקנו כלי רכב אלא יישתמשו בשירותי תחבורה שיסופקו על ידי בעלי ההון.

גוגל זינקה ב-9%, אפל עם 4%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
הסוחרים בוול סטריט מגבירים את ההימורים על כך שהפדרל ריזרב יחל בהורדות ריבית כבר בספטמבר, לאחר שנתוני שוק העבודה בארה״ב הצביעו על חולשה גוברת. הירידה במספר המשרות הפנויות לרמה הנמוכה ביותר בעשרה חודשים חיזקה את הספקולציות כי הפד ייאלץ לפעול בקרוב, מה שהוביל לעליות באג״ח הממשלתיות ובמניות. מדד S&P 500 והנאסד״ק עלו ב-0.5% ו-1% בהתאמה, בין היתר על רקע ניצחון משפטי חשוב של גוגל, שהצליחה להימנע ממכירת דפדפן הכרום שלה.
הנתונים מצביעים על האטה בביקוש לעובדים ועל זהירות גוברת מצד חברות, שנמנעות מהרחבת מצבת כוח האדם תוך ניסיון להעריך את השפעת המכסים על הכלכלה. מלבד הירידה במשרות הפנויות, גם קצב הגיוס נחלש והזמן שנדרש למובטלים למצוא עבודה חדשה התארך. כל אלו תומכים בהערכה שהפד יפחית את הריבית ב־25 נקודות בסיס בתוך שבועיים.
לקראת פרסום דוח התעסוקה ביום שישי, כלכלנים מציינים כי חלק מבכירי הפד עדיין נזהרים. הם אמנם מכירים בהאטה בשוק העבודה, אך מדגישים שגם שיעור ההשתתפות ירד — מה שמקהה את עוצמת הפגיעה. בנוסף, חלקם מסתייגים מהורדות ריבית חדות לנוכח העובדה שהאינפלציה שוב נמצאת במגמת עלייה מתונה. מנגד, חברי הנהלה כמו כריסטופר וולר קוראים להתחיל כבר כעת בסדרת הורדות, וקובעים שהוויכוח צריך להתמקד רק בקצב ולא בעצם הצורך.
לוח האירועים הכלכלי:
מחר יתפרסם מדד ISM לשירותים (צפי: 50.5 נק'), לצד נתוני מחירי השירותים ודו"ח התעסוקה הפרטי של ADP (תחזית: 71 אלף משרות חדשות בלבד).
גולת הכותרת תגיע ביום שישי, אז יתפרסם דוח התעסוקה הרשמי: הצפי הוא לתוספת של 74 אלף משרות בלבד - נתון חלש יחסית - ועלייה קלה בשיעור האבטלה ל־4.3%. בנוסף, יתפרסמו גם נתוני השכר הממוצע לשעה (תחזית: עלייה של 0.3%).
- בוול-סטריט צופים: ה-S&P 500 עשוי להגיע ל־9,000 נקודות עד סוף 2026
- הנאסד״ק ירד ב-0.8%; אנבידיה איבדה 2%, נובה צנחה ב-10%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הישראלית שנפלה ב-50% מתחילת השנה והאם יש סיכוי לקאמבק? עם הכנסות זעומות של 3 מיליון דולר והפסד נקי של 14.7 מיליון דולר ברבעון,
ננוקס שורפת מזומנים במהירות ומתקשה להוכיח ביקוש לטכנולוגיה שלה – כשהשעון הפיננסי מתקתק לקראת גיוס הון נוסף או שינוי עמוק במודל העסקי.