דעה

אם הסוכן מרוויח - הלקוח מפסיד

עולמו של הסוכן, על מזכירתו המחומצנת והמקורנפת, הוא עולם של פעם והוא מעליב את מי שעוד חי בו. עטרה בילר על סדרת הפרסומות של 9 מיליון
עטרה בילר | (11)

הדיון הנצחי מה עדיף - ביטוח בעזרת סוכן או ביטוח ישיר, כשמו כן הוא: נצחי. וכמוהו המלחמה השיווקית בין חברות ביטוח ישיר לבין חברה שמציעה ערך מוסף באמצעות סוכן. הביטוח הישיר חוסך זמן וכסף והסוכן נמצא שם בשבילך מול חברת הביטוח כשהאותיות על הפוליסה קטנות מדי. בזה סיימנו את הדיון.

אלא שתשעה מיליון חושבים שלא.

'תשעה מיליון' מצליח, בסדרת הפרסומות הנוכחית שלו, ללכוד זווית חדשה בדיון הישן. אז אמרנו שסוכן עולה יותר כסף. ואמרנו שבביטוח ישיר אתה משלם פחות. אבל בתשעה מיליון החליטו למתג את הכסף הנוסף שאתה משלם לסוכן ככסף מיותר ומבוזבז. זה לא שאתה צריך לבחור בין יחס אישי שאולי מיותר לך. אתה מממן בו את הבזבוזים של הסוכן, שגם לא יהיה שם בשבילך.

כדי להמחיש את זה מספרים לנו סיפור על שוקה, סוכן ביטוח שמתעשר באופן דקדנטי מהכסף שלך. יחס אישי הוא ממנו והלאה - דמותו ניבטת אלינו רק מאחורי זכוכית חלבית, והוא מגן על פרטיותו באמצעות מזכירתו הכסילה.

תשעה מליון מספר את הסיפור של אותה מזכירה, דרכה אנחנו למדים על שוקה. שוקה, גם כן שם.. אמור לי מיהי מזכירתך ואומר לך מי אתה.

המזכירה שלנו, המגולמת בידי שני כהן האלופה, היא פריחה צעירה סטייל רל"שית של אלוף צה"לי, שמעריצה (מעריסה) את הבוס באופן טוטאלי ואבסולוטי, ושואבת את סמכותה מסמכותו. המזכירה מונעת רק מכסף וסטטוס, והיא מגנה בחירוף נפש על האינטרסים ועל הקפיטל של שוקה.

אם לא תעשה אצלו ביטוח אתה פוגע בסגנון החיים החזירי בזבזני שהוא מנהל. ואז הבת שלו תפסיק את החוג לאנגלית, הבריכה לא תהיה מחוממת והוא יצטרך להחזיר את סוס הפוני לחנות, וכן הלאה.

הסיפור בהמשכים, וככל שהתנועה של הלקוחות לכיוון של תשעה מיליון גוברת - כך מתפתחת ההיסטריה של המזכירה ונחשפים עוד ועוד אבסורדים ממודל הריווחיות של הסוכן...

בסרט האחרון אנחנו רואים מסיבת בריכה מלוקקת בווילה הנובו-רישית של שוקה, אלא שרק אנחנו והמזכירה והמלצר יודעים שאיש לא הגיע למסיבה.

בשיחת טלפון מעוד לקוח שמודיע שהוא עובר לתשעה מיליון, מרימה שני כהן הצגה שלימה של חיפוי על המסיבה הריקה וכמובן - על הבוס המושלם שלה.

היא מדמה לקוחות מעריצים, מפעילה במגה-פון, ("שוק-שוקה שוקה איזה יופי של סוכן"), צרחות של אורחים, אפילו את זריקתה למים - אפקט קולי שהיא משיגה דרך דחיפת המלצר לבריכה.

המציאות הבדויה נועדה להכחיש את האמת: אנשים מהדור החדש, שמבינים צרכנות נבונה מהי, כבר לא עושים ביטוח אצל סוכן. הם עוברים לביטוח ישיר. וביטוח ישיר, על פי תשעה מיליון - זה תשעה מיליון.

הפרסומת נכנסת לכל פינה אפשרית שמרמזת על מבנה מחיר הפועל נגד הלקוח (ומאד בעד הסוכן) ולא משאירה אבן אחת לא הפוכה. עולמו של הסוכן, על מזכירתו המחומצנת והמקורנפת, הוא עולם של פעם והוא מעליב את מי שעוד חי בו.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עמוס 14/04/2012 19:59
    הגב לתגובה זו
    עלויות הפרסום של חברות ביטוח ישיר 5555 ו- 900000 עולות מליוני שקלים בשנה וזאת הסיבה שהביטוח בביטוח ישיר אינו זול יותר מעלותו של סוכן ביטוח מאחר וחברות הביטוח המסורתיות חוסכות את העלות הגבוהה של פרסום . הסוכן הוא הפרסום הטוב ביותר של חברות הביטוח !
  • 10.
    עמוס 14/04/2012 19:56
    הגב לתגובה זו
    עלויות הפרסום של חברות ביטוח ישיר 5555 ו- 900000 עולות מליוני שקלים בשנה וזאת הסיבה שהביטוח בביטוח ישיר אינו זול יותר מעלותו של סוכן ביטוח מאחר וחברות הביטוח המסורתיות חוסכות את העלות הגבוהה של פרסום . הסוכן הוא הפרסום הטוב ביותר של חברות הביטוח !
  • 9.
    מנסה להבין 26/09/2011 10:30
    הגב לתגובה זו
    איך גברת עטרה בילר מפרסמת טור כל כך ארוך המתאר את הסרטים (אנחנו רואים אותם, לא צריכים תרגום בגוף הסרט). איפה הניתוח? איפה זווית מעניינת?
  • 8.
    כתבה מצוינת. צודקת בכל מילה. (ל"ת)
    שוקה 22/09/2011 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אדם בניוטראל 22/09/2011 11:30
    הגב לתגובה זו
    גברת מחברת, יש מצב שאת עובדת ב-9 מליון או בגליקמ סמסונובן ? ... לכתוב באופן כל כך חד צדדי שמצדיקה בעיוורון מלא את הסיפור שמספרים שם... אגב, אני מבוטח ב-9 מליון :)
  • 6.
    אמיר 22/09/2011 03:02
    הגב לתגובה זו
    זו פרסומת נוראית, היא בדיוק ההפך מהמחאה כי היא בעד להמיר אנשים פרטיים עם פרצוף במכונות ענק. זה אותו ההיגיון שהביא להפרטה.
  • 5.
    קורא רגיל 21/09/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    קיים ניגוד אינטרסים במקרה של בטוח ישיר החברה המשלמת לא יכולה לייצג את הלקוח מול עצמה??? במי היא תתמןך???
  • 4.
    אריאל 21/09/2011 16:22
    הגב לתגובה זו
    טובה? רעה? סתמית? מבריקה? קולעת? מפוספסת? אם זה טור ביקורת - תנו ביקורת !
  • 3.
    בני 21/09/2011 14:40
    הגב לתגובה זו
    בפועל, 75% מהאנשים עדיין עושים ביטוח אצל הסוכן. אה כן, בהרבה מאוד מקרים המחיר שלו יהיה גם נמוך יותר. לא מאמינים? יש אתר השוואות מחירי ביטוח בשם Wobi שמציג מחירי סוכן וישנם האתרים של החברות הישירות. כנסו ותבדקו. (ולא אני לא מטעם אף אחד מהגופים שציינתי)
  • 2.
    עמית 21/09/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת חופרת וכל המהלך כבר נותן הרגשה שתשעה מליון הם המיושנים שרק יורדים על המתחרה בצורה לא מחוכמת ומעניינת. אם כבר לרדת על המתחרה אז לפחות בחכמה ולא בבהמיות, כגון אפל נגד פי סי. הפרסומות לא נעימות וצווחיניות..הראשונה עוד היתה בסדר והבנו את הפרנציפ, אבל ההמשך כבר משעמם ומאולץ. המשרד חייב להתקדם למהלך יותר שנון ומחוכם.
  • 1.
    המטבחון- אמילי 21/09/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    ע"פ הכותבת עדיף לדאוג לפרנסתו של טייקון ביטוח מאשר לסוכן, הפרסומת נמוכה מים המלח, מציגה מצג שווא. מעניין מה היית כותבת אם היה מדובר ברשתות שיווק אימתניות שהופכות את בעל המרכול לנובוריש רמאי.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.