משרד התקשורת: חברות הסלולר לא ישלחו הודעות תוכן למנוי ללא רשות

שר התקשורת אריאל אטיאס: "הבהרת הוראות הרישיון תגביר את השקיפות ותשפר את מעמד הצרכנים מול ספקי התוכן וחברות התקשורת"
אפרת אדיר |

במסגרת הצעדים להגברת השקיפות, שמוביל שר התקשורת, אריאל אטיאס, לטובת מנויי חברות הסלולר, הורה משרד התקשורת לחברות הסלולריות, המספקות למנויים שירותי תוכן לעשות כן, רק במידה והמנוי ביקש זאת בצורה מפורשת, ורק לאחר שלמנוי הוצגו כל הפרטים הדורשים את הסכמתו בשקיפות מלאה.

יצויין, כי עד כה נהגו החברות הסלולריות לשלוח למנויים הודעות SMS בתחומים שונים כדוגמת תחזית הורוסקופ, משחקים להורדה והודעות על מבצעים, כל זאת מבלי שהמנוי מקבל ההודעה, מודע לעלות השירות, לזהות השולח וליכולת ההתנתקות מהשירות.

ההחלטה להגביל את שליחת הודעות התוכן למנויים מצד חברות הסלולר באה לאחר שלמשרד התקשורת הגיעו תלונות רבות של מנויים, ובעיקר מצד הורים לילדים, אשר קבלו על קבלת שירות תוכן שלא נדרש מפורשות על ידם והיעדרם של פרטים חיוניים כגון עלות גבוהה של השירות שלא הייתה ידועה להם מראש.

כאמור, בימים האחרונים, שלח מנכ"ל המשרד מרדכי מרדכי, מכתב למנכ"לי חברות הסלולר בו הבהיר את ההוראות הקבועות ברישיונן, לעניין אספקת שירותי תוכן למנויים. כך, בהתאם לרישיון החברות הסלולריות, לא יתאפשר לחברות "לספק שירות שהמנוי לא ביקש בצורה מפורשת לקבלו". ההוראה מחייבת את בעל הרישיון "לקבל אישורו המפורש של המנוי, טרם אספקת שירות ובכלל זה גם שירות של ספק תוכן".

על-פי ההבהרה, תחויבנה חברות הסלולר להציג בפני המנויים בשקיפות מירבית את מהות השירות המוצע, מקור השירות, תדירותו, פרטי ספק התוכן וכן את תנאי ביטול השירות.

עוד מדגיש משרד התקשורת, כי מענה של מנוי להודעת SMS שנשלחה למכשירו על ידי בעל רישיון או ספק תוכן ואינה כוללת לפחות את המידע הנדרש להבנת תנאי השירות, לא יוכל להוות אישור המנוי לקבלת שירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה