צרכנות: לקלוע סל במשחק של מכבי ולזכות ב-20 אלף שקל
"תנובה שף", החברה המתמחה של קונצרן תנובה בשוק המזון המוסדי, מדווחת על מכירות שיא של מוצרי מזון לתקופת החגים, בסך כולל של למעלה מ-60 מיליון שקל, לעומת 46 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה למכירות הגבוהות הינה היערכות לקוחות החברה לתקופת חגי תשרי, המשופעות בארוחות חג. במקביל, מדווחת החברה על גידול של 30% במכירות מוצרי עוף, בשר ודגים לתקופת החגים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
קניון הזהב בקמפיין פרסום חדש שכותרות: "למה להתרוצץ? שדרת הנעליים בקניון הזהב!" - תקציב כ-300 אלף דולר.
הקניון הנמצא בבעלות משה ויגאל גינדי יוצא בימים אלה בקמפיין פרסום חדש שילווה את שדרת המעצבים ושדרת הנעליים החדשה שבקניון.
"תמי 4" שהינה החברה הגדולה בישראל בתחום ייצור ושיווק של ברים למים חמים וקרים מטוהרים, יוצאת בימים אלה בקמפיין טלוויזיה ועיתונות לסדרת "תמי בר פמלי" במגוון צבעים ביניהם אדום, כחול, ירוק, צהוב, אפור מטאלי, כסוף ועוד. תקציב הקמפיין כ-3 מיליון שקל. "תמי בר פמלי" הינו בר מים חדשני ומהפכני שפותח ע"י 3 צוותים של מהנדסים, מעצבים ומוחי מים מארה"ב, ישראל וסין ובפיתוח השקיעה החברה כ-5.5 מיליון שקל.
חברת בייגל בייגל, המשיקה בימים אלה נשנושים מיני תחת הסיסמה "החיים גדולים עלייך קח אותם במיני", ערכה סקר מיוחד באמצעות מכון המחקר tns מוניטור ממנו עלה כי האוברדרפט ומקום העבודה הם הנושאים המכבידים יותר על חיי היום-יום של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, הרבה יותר מנושאים כגון משכנתא, זוגיות או לימודים. מהסקר, שנערך בקרב 500 בוגרים בגילאי 18+, עלה כי האוברדרפט הוא הנושא המטריד ביותר את הישראלים (22%), יותר מאשר מקום עבודה (18.8%), משכנתא (11.3%) או לימודים (8.6%). על פי הסקר רק 23.8% מהאוכלוסייה בישראל "רגועים ושלווים והשיבו כי אינם סובלים מנושאים מכבידים.
מבצע חסר תקדים יערך ע"י עיריית ר"ג החוגגת בימים אלה 50 שנה לאימוץ חטיבת הצנחנים ע"י עיריית ר"ג. העירייה הזמינה ממפעל "שעוני עדי" מקב' יבנה כ-5,000 שעוני שטח יוקרתיים שיחולקו חינם למפקדי וחיילי חטיבת הצנחנים. כל השעונים יכללו על לוח השעון את סמל חטיבת הצנחנים עם הכיתוב: "50 שנה לאימוץ- ר"ג". שעוני הצנחנים הינם שעוני צלילה עמידים עד 200 מ', כוללים זכוכית קריסטל עמידה בפני שריטות ומכת, מנגנון קוורץ יפני איכותי, גוף השעון עשוי נירוסטה עם טבעת מסתובבת. מחירו לצרכן, הינו כ-470 שקל.
מפעל "מרכבים" יציג השבוע לראשונה בתערוכת "בס וורלד" בבלגיה את המיניבוס נמוך ריצפה הראשון שעבר תקינה מלאה ומבוסס על רכב אוטומטי. מחירו כ- 79 אלף יורו. מר מיכה מייקסנר מנכ"ל חב' "מרכבים" מציין, שהחברה השקיעה כ-2 מיליון שקל בפיתוח המיניבוס נמוך ריצפה מדגם 20m שהינו ראשון מסוגו בישראל ובאירופה.
ה"מסלול האקדמי המכללה למנהל" תרם 10,000 שקל עבור ייעוץ אקדמי לתכנית "משפטנים צעירים"- תכנית למניעת עבריינות ואלימות בקרב כבני נוער, בחטיבות הביניים בעיר ראשל"צ.
משרד ראש הממשלה רכש לאחרונה עבור בית ראש הממשלה בירושלים ממפעל "טרילדור" בכרמיאל מערכת סורגים מתקפלים באורך של כ-100 מטר רץ ממערכת "טרלידור סקיוריטי". זוהי מערכת של סורגים מתקפלים המורכבים מיחידות של 3 מטר כ"א וניתן לחברן האחת לשנייה במטרה לבצע מחסום למתחם כלשהו בפני גורמים עוינים או מפגינים (כשאין צורך במערכת המערכת מתקפלת ותופסת שטח של כ-20% בלבד מהשטח שהיא תופסת כשהיא פרוסה). עלות ההזמנה של משרד ראש הממשלה כ- 80 אלף שקל.
תחנת הרדיו "קול הקמפוס" 106 FM המאופיינת על ידי הסטודנטים בביה"ס לתקשורת במסלול האקדמי - המכללה למינהל, זכתה במקום הראשון בפרס תחנת הרדיו הטובה ביותר, עפ"י הצבעה ודירוג של קוראי המגזין DJ. "קול הקמפוס" היא יוזמה משותפת של קול ישראל והמסלול האקדמי - המכללה למינהל. זהו רדיו מקומי בטווח השידורים שלו (ת"א והסביבה). התחנה משדרת כחלק מפרויקט חינוכי של קול ישראל. בתחנה משדרים סטודנטים לתקשורת בלבד, במסגרת פעילות לימודית אקדמית המשלבת תיאוריה ומעשה.
"מולטילוק" שהינה החברה הגדולה בישראל בתחום ייצור ושיווק צילינדרים ומנעולים, זכתה בימים אלה במכרז בינלאומי לספק צילינדרים לחב' החשמל בקרואטיה.
מר שמעון שקל, מנכ"ל "מולטילוק" מציין, שהחב' תספק לחב' החשמל בקרואטיה כ-12,400 צילינדרים ומנעולים, בשווי כולל של כ-2.5 מיליון שקל. חשיבות הזכייה במכרז זה גדולה במיוחד לאור העובדה שבמכרז זה התחרו כ-10 חברות מאירופה.
לראשונה בישראל בתחום מוצרי הצריכה, חברת הקוסמטיקה "חבקין" מראש פינה סיימה בימים אלו תהליך של הטבעת כתב ברייל על כל אריזות מוצרי הקוסמטיקה המציין את שם המוצר, למה הוא מיועד ומה מרכיביו ובכך לאפשר נגישות לאוכלוסיית לקויי הראייה. על מוצרי החברה המיועדים לייצוא לחו"ל יוטבע כתב ברייל באנגלית. החב' השקיעה כ-300,000 שקל בתהליך עיצוב וייצור האריזות החדשות. לאחרונה חתמה חב' "חבקין" הסכם לייצוא מוצרי הקוסמטיקה הטבעיים עם חב' "ביוטי" מארה"ב בשווי 2 מיליון שקל.
"הבנק בינלאומי" שהינו בין נותני החסות המרכזיים של קבוצות הכדורסל מכבי ת"א יוצא בימים אלה בקמפיין פרסום לתחרות "הסל הבינלאומי". הסיסמה:" כש-10,000 אנשים מסתכלים עליך לקלוע לסל זה לא משחק ילדים...". בתחרות "הסל הבינלאומי" בעונת הכדורסל 2005-06 יתמודדו הפעם זוגות של הורים וילדים כאשר הקליעות לסל יזכו את ההורה והילד בסכום של בין 1,000-20,000 שקל. הקמפיין יכלול פרסום במדורי הספורט בעיתונות היומית ובאתרי אינטרנט. תקציב כ-350 אלף שקל. משרד הפירסום - באומן בר ריבנאי.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ"ל משרד התקשורת: "95% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים אופטיים"
בשיחה עם ביזפורטל, אלעד מקדסי מציין כי ההשקעה האדירה בתשתיות, כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות - היא שאפשרה את ההישג, ומבהיר: "הביקוש למידע יגדל פי ארבע עד 2030, ואנחנו נערכים לסגור את רשתות הנחושת ולעבור לעידן הסיבים במלואו"
במסגרת ועידת התשתיות של ביזפורטל, שוחחנו עם מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, על המעמד של עולם התקשורת כתשתית לאומית קריטית ועל האתגרים שמחכים לנו בשנים הקרובות. מקדסי הציג תמונת מצב די מרשימה: שאמר כי כבר כיום, 95% ממשקי הבית בישראל נגישים לסיבים אופטיים - נתון חריג גם בהשוואה עולמית, ואת זה הוא מסביר הודות להשקעות עתק של כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות.
לדבריו, המשמעות רחבה הרבה יותר מאינטרנט מהיר בבית: תקשורת מתקדמת היא הבסיס לכלכלה מודרנית, החל מעבודה מרחוק ועד לצמצום פערים בין מרכז לפריפריה. מקדסי הזהיר כי עד שנת 2030 יזנק הביקוש למידע פי ארבע, ולכן נדרש להיערכות מיידית - לרבות סגירה הדרגתית של רשתות הנחושת הישנות ומעבר מלא לעידן הסיבים.
בשיחה שקיימנו הוא התייחס גם לתפקיד הקריטי של תקשורת בשעת חירום, להסרת חסמים בתחום חוות השרתים, למעמדה של ישראל כצומת תעבורת נתונים בינלאומית, וגם לסוגיות בוערות כמו ההפרדה המבנית בבזק וצפיפות אנטנות הסלולר.
איך אתה רואה את התקשורת כתשתית לאומית, ועד כמה היא קריטית בעיני הממשלה?
"בלי תקשורת אין משק מתקדם. זה לא רק שירותי גלישה – אלא היכולת לעבוד מהבית, לצמצם פערים בין מרכז לפריפריה, ולהבטיח צמיחה במשק מודרני. גם בהיבט הביטחוני מדובר בתשתית קריטית: מערכות מתקדמות רבות, שנראות במבט ראשון ביטחוניות בלבד, מבוססות בפועל על רשתות תקשורת. בשנתיים האחרונות ההיבט החירומי היה במוקד העבודה שלנו, ואנחנו פועלים כל הזמן מול גורמי הביטחון כדי להבטיח יציבות ועמידות של המערכות".
באילו הישגים מרכזיים אתה גאה, ומה עוד דורש שיפור?
"אני מחלק את זה לשני עולמות – תקשורת נייחת וניידת. בעולם הנייח, ההישג הגדול הוא פריסת הסיבים: כבר היום 95% ממשקי הבית נגישים לסיבים, וזה נתון חריג גם בקנה מידה עולמי. מדובר בהשקעות עתק של כ־10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות. המטרה הבאה היא לא רק להסתפק בפריסת סיב אחד לכל בית, אלא להבטיח תחרות וריבוי תשתיות. לכן הפחתנו משמעותית את מחירי הגישה לתעלות, ואנחנו מקדמים מתווה לסגירת רשתות הנחושת – צעד שדוחף את כל השוק לעבור במהירות לעידן הסיבים".
מה התחזית שלכם לביקוש למידע בשנים הקרובות?