BAIC BJ30. רכב שטח קשוח. צילום יצרן
BAIC BJ30. רכב שטח קשוח. צילום יצרן

קבוצת כדורי מתחילה בשיווק דגמי BAIC בישראל

קבוצת כדורי יבואנית דגמי סקייוול לישראל הודיעה על תחילת שיווק דגמי BAIC לישראל. 

BAIC שנוסדה ב 1958 היא מהיצרנים הגדולים בסין עם שיתופי פעולה עם מרצדס ויונדאי

הדגמים שישווקו BJ30 (רכב שטח קשוח) והקרוסאוברים X7 ו X55 

יואב פולס |

קבוצת כדורי יבואנית דגמי סקייוול לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווק של דגמי קונצרן BAIC הסיני.

BAIC ( Beijing Automotive Industry Corporation Group) שנוסד בשנת 1958 הוא אחד היצרנים הגדולים בסין עם ייצור של מעל ל 2.0 מיליון כלי רכב בשנה תוך שיתופי פעולה עם יצרניות מערביות מובילות דוגמת מרצדס ויונדאי.

קבוצת כדורי ששיווקה עד עתה רק את דגמי סקייוול צברה ידע ונסיון בשיווק כלי רכב ללקוחות פרטיים, ומוצרי BAIC יהוו הרחבה משמעותית של ההיצע אותו תשווק קבוצת כדורי בישראל.

קבוצת כדורי תשווק בישראל מספר דגמים של BAIC כשכל דגם ישווק עם מספר רמות גימור, ומספר הנעות – בנזין, היברידי ופלאג אין.

הדגם המעניין ביותר לאנשי השטח הוא ה BJ30 - רכב שטח עם הנעה היברידית, אליו יצטרפו בעתיד גם דגמי BJ40 ו BJ60 כולם עם יכולות שטח אמיתיות. המימדים של ה BJ30 הם אורך כולל של 4.73 מטר, רוחב של 1.91 מטר וגובה של 1.79 מטר. בסיס הגלגלים 2.82 מטר ומרווח הגחון 21.5 ס"מ. גירסת ה 4X4 מצויידת בהנעה היברידית המשלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ושני מנועים חשמליים. ההספק הכולל 402 כ"ס והמומנט המשולב מעט פחות מ 70 קג"מ.


BAIC X7. צילום יצרן

בנוסף ישווק דגם ה X7, קרוסאובר גדול (אורך 4.745 מ', רוחב 1.892 מ', גובה 1.715 מ', בסיס גלגלים 2.8 מ') עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק מעל 170 כ"ס ומומנט של מעל 30 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, ונכון יהיה להמתין למפרט הסופי  של הרכב וההתאמה שלו לשוק המקומי כך שאין לפסול שהרכב יקבל הנעה היברידית בתצורה כלשהי.

דגם נוסף אותו מתכננת קבוצת כדורי לייבא הוא ה BAIC X55, קרוסאובר קומפקטי C-SUV (אורך  4.62 מ', רוחב 1.886 מ', גובה 1.68 מ', בסיס גלגלים 2.735 מ'). דגם זה יקבל את אותה מערכת הנעה של ה X7, וגם כאן יש להמתין לראות מה יהיה המפרט הסופי של הרכב.


BAIC X55. צילום יצרן

עוד נתון שחשוב לציין הוא שכל דגמי BAIC ישווקו עם תקינה אירופאית מלאה, נתון שמאפשר להסיק כי מדובר בדגמים חשובים מאוד ליצרן שרואה את הפעילות בשוק האירופאי כאסטרטגיה ארוכת טווח.

מהנסיון בשוק עם הסקייוול ניתן להסיק כי קבוצת כדורי יודעת לתמחר את הרכב כך שיהיה אטרקטיבי. יש להניח כי גם דגמי BAIC יקבלו את אותה מעטפת מכירה ושירות, ולנו נותר רק להמתין.

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תאונה
צילום: דאלי אי

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?

ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר

רן קידר |
נושאים בכתבה תאונה ריקול

התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.

מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך

ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.

הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.

אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד

בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.

טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.