השמיים הם הגבול: בדרך לחצי מיליארד מאזינים לפודקאסטים
מוזיקה בסטרימניג, פודקאסט בדרך לעבודה, במשרד, בחדר הכושר או בזמן הנהיגה - יותר ויותר אנשים מאזינים למוזיקה בסטרימינג ולפודקאסטים, וזו הזדמנות מצוינת לשתף בנתונים, מחקרים, פודקאסטים מומלצים, מהלכי פרסום מיוחדים ותובנות מעולם האודיו הדיגיטלי - חדשות האודיו בסטרימינג ובפודקאסט במדור חדש ב"ביז מדיה" - MAINSTREAM.
חילופי דורות בהאזנה
התאגיד האמריקאי מורגן סטנלי פרסם לאחרונה נתונים על השימוש בספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק, אפל מיוזיק ושירותי הסטרימינג בארה"ב בהשוואה לרדיו AM/FM.
על פי הנתונים, התנהגות ההאזנה משתנה מאוד לפי גיל ולמעשה ישנם חילופי דורות בנתחי ההאזנה: רדיו AM/FM עדיין חזק בעיקר בגילאי 50 ומעלה ובמגמת ירידה. מנגד, שירותי האודיו בסטרימינג נוגסים בקהלים הצעירים ובזינוק חד משנה לשנה.
שורה תחתונה למקבלי החלטות: אם אתם בני 50 ומעלה, אל תצאו מהנחה שקהל היעד שלכם עדיין מאזין לרדיו FM, הוא כפי הנראה עבר לשירותי האודיו בסטרימיניג.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האזנה לשירותי רדיו שונים: חלוקה לפני גילאים (מקור: מורגן סטנלי)
תחזית האזנה לשנים הקרובות
חברת המחקר eMarketer ערכה סקר עולמי ב-18 מדינות לגבי ההאזנה לפודקאסטים ופרסמה את הנתונים. מהסקר הזה היא גיבשה תחזית האזנה ברחבי העולם וקובעת כי עד לשנת 2024, כחצי מיליארד אנשים יאזינו לפודקאסטים.
מהסקר עולה כי ארה"ב מובילה בהאזנות לפודקאסטים בכל קטגוריה. ב-2021, לא פחות מ-117.8 מיליון אנשים במדינה מאזינים לפודקאסט פעם בחודש, שהם למעשה 40% מכלל משתמשי האינטרנט. במקום השני מבחינת חדירה היא שבדיה, שבה 34.6% ממשתמשי האינטרנט יאזינו לפודקאסטים השנה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בישראל, חברת ספוטיפיי פרסמה ב-2020 את נתוני המאזינים לפודקאסטים פופולריים בישראל והציגה זינוק של כ-220% בהשוואה ל-2019. במספרים מדובר על כחצי מיליון מאזינים לפודקאסטים בישראל ב-2020. על פי הנתונים, הפודקאסטים נפוצים בעיקר בקרב הצעירים עד גילאי 45, עם חלוקה של 54% גברים ו-46% נשים. ומתי עיקר האזנה? בשעות אחר הצהריים, הערב והלילה.
שורה תחתונה למקבלי החלטות: הפודקאסט כמדיום דיגיטלי הולך ונהיה פופולרי בכל מקום בעולם וגם בישראל.
פיצה ומוזיקה: המהלך של דומינוס בישראל
רשת דומינוס פיצה ישראל החליטה לשלב את שתי האהבות הכי גדולות שיש בחיים - פיצה ומוזיקה, בסדרת פלייליסטים חמים בספוטיפיי אותם ערך Dj אלי מתנה, ממובילי סצינת ה-Dj’s בישראל.
המהלך כולל פרופיל מאומת של דומינוס פיצה בספוטיפיי וסדרת פלייליסטים מיוחדים: שירים שמתאימים לזמן הזה עד שהפיצה מגיעה; צ'יזי נייטס - פלייליסט לערב רומנטי; כולם פיצות באוויר - פלייליסט ערב עם החבר'ה שבא להרים את האווירה.
המהלך של דומינוס פיצה וספוטיפיי
למעשה מדובר פה באפשרות למותגים להתחבר לקהל באמצעות מוזיקה, כאשר מפתחים זהות מוזיקלית למותג. הקמפיין בספוטיפיי כולל תשדירי אודיו מטורגטים ובאנר להנעה לפעולה לעמוד ההזמנה בדומינוס פיצה, ומלווה בפעילות סושיאל ברשתות החברתיות וקידום הפלייליסטים בהודעות SMS לכל לקוח שהזמין פיצה. על המהלך חתומים McCANN TLV ו-DIBOOR MEDIA.
שורה תחתונה למקבלי החלטות: הפלייליסט הממותג הוא כלי חשוב בארגז הכלים השיווקי לחיזוק הקשר והגדלת המעורבות עם קהלי המטרה.
גילוי נאות: דרור גנות הוא מייסד ומנכ"ל חברת ADIO המשווקת את הפרסום בספוטיפיי, כאן הסכתים ופודקאסטים מובילים
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
