השמיים הם הגבול: בדרך לחצי מיליארד מאזינים לפודקאסטים
מוזיקה בסטרימניג, פודקאסט בדרך לעבודה, במשרד, בחדר הכושר או בזמן הנהיגה - יותר ויותר אנשים מאזינים למוזיקה בסטרימינג ולפודקאסטים, וזו הזדמנות מצוינת לשתף בנתונים, מחקרים, פודקאסטים מומלצים, מהלכי פרסום מיוחדים ותובנות מעולם האודיו הדיגיטלי - חדשות האודיו בסטרימינג ובפודקאסט במדור חדש ב"ביז מדיה" - MAINSTREAM.
חילופי דורות בהאזנה
התאגיד האמריקאי מורגן סטנלי פרסם לאחרונה נתונים על השימוש בספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק, אפל מיוזיק ושירותי הסטרימינג בארה"ב בהשוואה לרדיו AM/FM.
על פי הנתונים, התנהגות ההאזנה משתנה מאוד לפי גיל ולמעשה ישנם חילופי דורות בנתחי ההאזנה: רדיו AM/FM עדיין חזק בעיקר בגילאי 50 ומעלה ובמגמת ירידה. מנגד, שירותי האודיו בסטרימינג נוגסים בקהלים הצעירים ובזינוק חד משנה לשנה.
שורה תחתונה למקבלי החלטות: אם אתם בני 50 ומעלה, אל תצאו מהנחה שקהל היעד שלכם עדיין מאזין לרדיו FM, הוא כפי הנראה עבר לשירותי האודיו בסטרימיניג.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האזנה לשירותי רדיו שונים: חלוקה לפני גילאים (מקור: מורגן סטנלי)
תחזית האזנה לשנים הקרובות
חברת המחקר eMarketer ערכה סקר עולמי ב-18 מדינות לגבי ההאזנה לפודקאסטים ופרסמה את הנתונים. מהסקר הזה היא גיבשה תחזית האזנה ברחבי העולם וקובעת כי עד לשנת 2024, כחצי מיליארד אנשים יאזינו לפודקאסטים.
מהסקר עולה כי ארה"ב מובילה בהאזנות לפודקאסטים בכל קטגוריה. ב-2021, לא פחות מ-117.8 מיליון אנשים במדינה מאזינים לפודקאסט פעם בחודש, שהם למעשה 40% מכלל משתמשי האינטרנט. במקום השני מבחינת חדירה היא שבדיה, שבה 34.6% ממשתמשי האינטרנט יאזינו לפודקאסטים השנה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בישראל, חברת ספוטיפיי פרסמה ב-2020 את נתוני המאזינים לפודקאסטים פופולריים בישראל והציגה זינוק של כ-220% בהשוואה ל-2019. במספרים מדובר על כחצי מיליון מאזינים לפודקאסטים בישראל ב-2020. על פי הנתונים, הפודקאסטים נפוצים בעיקר בקרב הצעירים עד גילאי 45, עם חלוקה של 54% גברים ו-46% נשים. ומתי עיקר האזנה? בשעות אחר הצהריים, הערב והלילה.
שורה תחתונה למקבלי החלטות: הפודקאסט כמדיום דיגיטלי הולך ונהיה פופולרי בכל מקום בעולם וגם בישראל.
פיצה ומוזיקה: המהלך של דומינוס בישראל
רשת דומינוס פיצה ישראל החליטה לשלב את שתי האהבות הכי גדולות שיש בחיים - פיצה ומוזיקה, בסדרת פלייליסטים חמים בספוטיפיי אותם ערך Dj אלי מתנה, ממובילי סצינת ה-Dj’s בישראל.
המהלך כולל פרופיל מאומת של דומינוס פיצה בספוטיפיי וסדרת פלייליסטים מיוחדים: שירים שמתאימים לזמן הזה עד שהפיצה מגיעה; צ'יזי נייטס - פלייליסט לערב רומנטי; כולם פיצות באוויר - פלייליסט ערב עם החבר'ה שבא להרים את האווירה.
המהלך של דומינוס פיצה וספוטיפיי
למעשה מדובר פה באפשרות למותגים להתחבר לקהל באמצעות מוזיקה, כאשר מפתחים זהות מוזיקלית למותג. הקמפיין בספוטיפיי כולל תשדירי אודיו מטורגטים ובאנר להנעה לפעולה לעמוד ההזמנה בדומינוס פיצה, ומלווה בפעילות סושיאל ברשתות החברתיות וקידום הפלייליסטים בהודעות SMS לכל לקוח שהזמין פיצה. על המהלך חתומים McCANN TLV ו-DIBOOR MEDIA.
שורה תחתונה למקבלי החלטות: הפלייליסט הממותג הוא כלי חשוב בארגז הכלים השיווקי לחיזוק הקשר והגדלת המעורבות עם קהלי המטרה.
גילוי נאות: דרור גנות הוא מייסד ומנכ"ל חברת ADIO המשווקת את הפרסום בספוטיפיי, כאן הסכתים ופודקאסטים מובילים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
