מבריק: התחתיות שמראות לבליינים את הקשר בין אלכוהול לאלימות במשפחה בדרך גאונית
למרות הפתיחות שלה למערב וסממנים רבים של מערביות שחלחלה לתרבות המקומית, יפן היא עדיין מקום שההגדרה "זר לא יבין זאת" היא אנדרסטייטמנט עבורה. אחת התופעות ה"יפניות" היא צריכת אלכוהול מופרזת בסופי שבוע, על ידי מעמד הביניים, אותם שכירים שעובדים קשה מאוד במהלך השבוע ומוצאים פורקן בתחתית הכוס, עד כדי אובדן חושים והשלכות נוספות.
אחת מהרעות החולות שלא פסחה על יפן, כמו על שאר העולם היא האלימות במשפחה - שבינה לבין אלכוהוליזם ושתייה מופרזת יש קשר מהותי. על רקע זה, רשת הברים היפנית שפועלת בטוקיו Yaocho יצאה במהלך פרסום ייחודי שעימת את המבלים, חלקם מן הסתם כאלה שנוטים לשתייה מופרזת עם הנושא בדרך מקורית ויצירתית שעשויה להיחרט בזכרונם.
רשת Yaocho שלפני שנה יצאה במהלך אחר שנגע לתופעת השתייה בקרב היפנים עשתה זאת הפעם באמצעות תחתיות המשקאות המוצעות לכל אורח בבר. יחד עם משרד הפרסום Ogilvy & Mather, Tokyo, Japan שליווה אותם גם בפעם הקודמות פותחו תחתיות מיוחדות בעלות טכנולוגיה תרמו-כימית שעליהן הודפסו תמונות של נשים יפניות תמימות למראה. התחתיות החכמות פותחו כך שבתגובה לטמפרטורת הכוס המונחת עליהן, התמונה המודפסת על התחתית משתנה בהתאם - לאחר התגובה הכימית על התחתית, הנשים היפניות מופיעות כשעליהן חבורות ומכות באזור הפנים.
המשפט שליווה את התמונות המשתנות היה 'Don't let excessive drinking end in domestic violence' - אל תתנו לשתייה מופרזת של אלכוהול להסתיים באלימות במשפחה.
- מגמה מעורבת באסיה; המשטרה בדרום קוריאה פשטה על לשכת הנשיא
- שוקי אסיה סוערים: בורסת סיאול נופלת ב-2.6%, כאוס פוליטי בדרום קוריאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטבע הדברים ואופן הפעולה, מהלך הפרסום מעורר מספר שאלות וביקורת שנוגעת לטענות שמועלות בו בעקיפין: האם האלכוהול הוא האשם העיקרי באלימות במשפחה? ( ייתכן שביפן הוא מהווה גורם בעל שכיחות גבוהה?) ודבר נוסף נוגע לאלימות במשפחה ומגדר - האם גברים הם התוקפים היחידים והנשים הן הקורבנות? למרות שהחברה היפנית עודנה פועלת תחת דפוסי חשיבה שמעניקים לגבר זכויות יתר - ישנם לא מעט מקרים בהם האלימות במשפחה היא של נשים כלפי גברים.
עם זאת, מהלך הפרסום שמאחוריו עומד הבר היפני ונועד לעסוק בקשר בין אלכוהול לאלימות במשפחה, במקרים שהאלכוהול הוא אכן הסיבה - פוגע בול במטרה. בליין ממוצע שעשוי ליפול לתוך הסטטיסטיקה העצובה של אלימות במשפחה כאשר הוא ממלא את תפקיד התוקף נחשף למסר בצורה חריגה, זכירה וישירה. פרמטר הזכירות והבולטות, בין אלפי המסרים השונים שאליהם נחשף הציבור, זוכה במקרה הנוכחי למענה מבריק.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
