Jimmy Fallon ג'ימי פאלון
צילום: Getty images Israel

העברת The Tonight Show לניו יורק תעניק ל-NBC הטבות מס ב-23 מיליון ד'

ב-NBC רצו לפנות לקהל צעיר יותר עם החלפת לנו בפאלון, אבל מדובר גם במהלך שיחסוך לה כסף עם המעבר מל"א וקבלת ההטבות ממדינת ניו יורק
אלכסנדר כץ | (1)

המעבר של הפקת תכנית הנייט-לייט The Tonight Show לניו יורק, תחסוך עשרות מיליוני דולרים בשנה לרשת NBC, כך מפרסם היום (יום ד') אתר הוליווד רפורטר. מאידך, גורמים ברשת טוענים כי העלויות של התכנית בניו יורק יהיו גבוהות יותר מאשר בחוף המערבי של ארה"ב. כזכור, NBC הודיעה לאחרונה כי את ג'יי לנו יחליף בעמדת מגיש The Tonight Show ג'ימי פאלון, כחלק מניסיונה של הרשת לפנות לקהלים צעירים יותר. פאלון בן ה-38 יחליף בעוד כשנה את לנו בן ה-63, ואל התכנית יצטרף לורן מייקלס, שהפיק במשך שנים את 'סטרדיי נייט-לייב' וגם את הסדרה 'רוק 30'. The Tonight Show המקורית צולמה בעיר ניו יורק מאז 1954, אולם ב-1972 עברה להצטלם באולפני NBC בעיר ברבנק הסמוכה ללוס אנג'לס. ההחלטה של NBC היא להחזיר את התכנית לאולפני הרשת בבניין רוקפלר בשדרה ה-5 בניו יורק, תביא לדברי ההוליווד רפורטר להטבות מס בעשרות מיליוני דולרי בשנה, או ליתר דיוק - כ-23 מיליון דולר. כיצד? תכנית התמריצים של מדינת ניו יורק מעניקה 30% זיכוי במס לתכניות אירוח שמארחות קהל שגדול מ-200 איש, שתקציבן השנתי הוא לפחות 30 מיליון דולר, שהן משודרות לפחות 5 שנים מחוץ למדינה. הסיבה ברורה: למשוך הפקות חיצוניות אל מדינת ניו יורק ואל העיר, מה שייצור הכנסות מתיירות ומקומות עבודה נוספים. העלות השבועית של הפקת The Tonight Show עומדת על 1.7 מיליון דולר, לדברי גורם המעורה בפרטים, והיא משודרת 45 שבועות בשנה, כך שעלות הפקתה השנתית עומדת על כמעט 77 מיליון דולר. מדובר על עלות הפקה שלא כוללת את שכרו של המנחה (לנו הרוויח כ-15 מיליון דולר בשנה, פאלון ירוויח פחות בשלב הראשון) ושל המפיקים. על כך יתקבל זיכוי מס של 30%. רווח נוסף ל-NBC יגיע מהגדרת התכנית כ"תוצרת ניו יורק", הגדרה שמעניקה לאלו שזוכים לה, בפרסום חינם במסכי פרסום ושלטים ברחבי העיר, בין היתר באוטובוסים וברכבות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    oferdesade 25/04/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
    1 או 2 בכל יום - נגיד 8 בשבוע. טיסה מחלקה ראשונה, לימוזינה ומלון ליומיים פלוס-מינוס? בסביבות ה-8 מיליון דולר?
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.