משרדי באידו
צילום: ויקיפדיה/simone.brunozzi

ביידו משיבה מלחמה: משיקה מודל AI חדש בחינם לכל המשתמשים

ענקית הטכנולוגיה הסינית מתמודדת מול המתחרים עם מודל מתקדם לחישובים והסקת מסקנות

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה baidu DeepSeek

ביידו Baidu.com, Inc 2.66%  , מובילת שוק החיפוש באינטרנט בסין, הציגה מודל AI חדש בשם Ernie X1, במטרה לחזק את מעמדה מול מתחרים עולים כמו DeepSeek. המודל מתמקד בשיפור יכולות ההיגיון, פתרון בעיות מורכבות וביצוע חישובים מדויקים – מאפיינים המבדלים אותו בשוק רווי במתחרים עוצמתיים. Ernie X1 פועל בדומה ל-DeepSeek R1, המודל שהפתיע את עמק הסיליקון בכך שהצליח להציג ביצועים ברמה גבוהה בעלות פיתוח נמוכה משמעותית. 

לצד זאת, ביידו הכריזה גם על שדרוג משמעותי למודל הבסיס שלה, Ernie 4.5, שלטענת החברה אף מציג ביצועים עדיפים על GPT-4.5 של OpenAI במדדים מסוימים. כחלק מהמהלך האסטרטגי, ביידו החליטה להפוך את כל גרסאות המודל – כולל Ernie X1 – לחינמיות לחלוטין, עוד לפני המועד המתוכנן.


הצעד של ביידו מגיע בתגובה להצלחתם של מודלים בקוד פתוח, דוגמת Qwen של עליבאבא ו-DeepSeek, שהפכו לפופולריים במיוחד בקהילת המפתחים העולמית. החברה הודיעה כי תאפשר גישה פתוחה למודלים שלה החל מה-30 ביוני, שינוי כיוון משמעותי במדיניותה. 

לצד מהלכים אלו, ביידו משלבת את יכולות ה-AI החדשות שלה במנוע החיפוש שלה – מקור ההכנסה העיקרי של החברה. הכנסות החברה בענן קפצו ב-26% ברבעון האחרון של 2024, בעיקר בזכות ביקוש מוגבר לשירותי מחשוב של מפתחי בינה מלאכותית. עם זאת, התחזקות המגזר הזה התקזזה עקב חולשה בשוק הפרסום, על רקע האטה כלכלית בסין. 

ביידו גם סיימה לאחרונה עסקה לרכישת פלטפורמת הסטרימינג YY Live מחברת Joyy Inc, תמורת 2.1 מיליארד דולר. העסקה שחררה 1.6 מיליארד דולר שהופקדו בעבר בנאמנות, סכום שביידו מתכוונת להשקיע בהמשך פיתוח ה-AI והתשתיות בענן.


שווי השוק של ביידו עומד על 33 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה ב-12% מתחילת השנה, וירדה ב-13% במהלך 12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח העתידי של החברה עומד על 8.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אם זה חינם מה יש להם כבר במרתפים (ל"ת)
    אנונימי 16/03/2025 19:50
    הגב לתגובה זו
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%

נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור בלתי מועסקים של 3% בדומה לחודש הקודם; איך חזרת המילואימניקים תשפיע על המשק ומה היקף המשרות הפנויות?

רן קידר |


הנתונים האחרונים מהיום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על שוק עבודה חזק במיוחד, שמפגין יציבות ואפילו סימני התאוששות בענפים שנפגעו בשנים האחרונות, ובראשם ההייטק. שיעור בלתי המועסקים בישראל מנוכה עונתיות עמד באוקטובר על 3% בלבד דומה לחודש הקודם - רמה שנחשבת נמוכה היסטורית (יודגש כי שיעור האבטלה כולל גם את המתייאשים מחיפוש עבודה, הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות + הבלתי מועסקים והוא עומד על 4.2%). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר על 60.9%, מה שמעיד על יציבות יחסית בשוק.

גידול במספר המשרות הפנויות - הייטק בתמונה

לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות הגיע ל־149.8 אלף באוקטובר, לעומת 147.3 אלף בספטמבר. מדובר בנתון שמעיד על המשך ביקוש גבוה לעובדים, ומתקרב לשיאים שנרשמו באמצע 2022. אחת ההפתעות החיוביות טמונה בענף "מידע ותקשורת", שהוא חלק מההייטק שם נרשמה עלייה מחודשת במספר המשרות הפנויות: כ־13.8 אלף, גידול של 30% בשנתיים. .

זה עדיין רחוק מהשיא של 2021, אך מדובר בהתאוששות לאחר תקופה של פיטורים רחבים, הקפאות גיוס וירידה בהשקעות הון סיכון. הנתון מצביע על כך שחברות טכנולוגיה חוזרות לגייס, גם אם באופן מדוד וזהיר יותר.

מספר העובדים הכולל בענף ההייטק ממשיך לעלות. נכון לאוקטובר 2025, יש בענף זה כ־260 אלף מועסקים, עלייה לעומת 249 אלף בשנה שעברה ו־213 אלף בלבד ב־2021. במלים אחרות, למרות האטה עולמית, תנודתיות גיאו־פוליטית ומימון מצטמצם, ההייטק הישראלי ממשיך לשמור על צמיחה.

מנגד, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של כ־2% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה - ה-AI כידוע מחליף את הג'וניורים ותחום מפתחי התוכנה נפגע. 

ההשפעה של המילואים נחלשת - והעבודה חוזרת לשגרה

באוקטובר נרשמה ירידה חדה בשיעור הנעדרים ממקום העבודה עקב שירות מילואים – מ־22.3% מכלל הגברים העובדים בספטמבר ל־12.3% בלבד באוקטובר. השחרור ההדרגתי של המגויסים והחזרה של אלפי עובדים לשוק האזרחי צפויים להעלות את היצע העובדים הזמין,  תהליך שדורש משוק העבודה להיות דינמי, אך גם מספק לחברות הזדמנות לגייס עובדים מיומנים שהתפנו.


גימיני 3 גוגלגימיני 3 גוגל

גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש

המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה Gemini

גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.


במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.





מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״

לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.

גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.


“סוכני תוכנה אוטונומיים”