משרדי באידו
צילום: ויקיפדיה/simone.brunozzi

ביידו משיבה מלחמה: משיקה מודל AI חדש בחינם לכל המשתמשים

ענקית הטכנולוגיה הסינית מתמודדת מול המתחרים עם מודל מתקדם לחישובים והסקת מסקנות

אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה baidu DeepSeek

ביידו Baidu.com, Inc -4.71%  , מובילת שוק החיפוש באינטרנט בסין, הציגה מודל AI חדש בשם Ernie X1, במטרה לחזק את מעמדה מול מתחרים עולים כמו DeepSeek. המודל מתמקד בשיפור יכולות ההיגיון, פתרון בעיות מורכבות וביצוע חישובים מדויקים – מאפיינים המבדלים אותו בשוק רווי במתחרים עוצמתיים. Ernie X1 פועל בדומה ל-DeepSeek R1, המודל שהפתיע את עמק הסיליקון בכך שהצליח להציג ביצועים ברמה גבוהה בעלות פיתוח נמוכה משמעותית. 

לצד זאת, ביידו הכריזה גם על שדרוג משמעותי למודל הבסיס שלה, Ernie 4.5, שלטענת החברה אף מציג ביצועים עדיפים על GPT-4.5 של OpenAI במדדים מסוימים. כחלק מהמהלך האסטרטגי, ביידו החליטה להפוך את כל גרסאות המודל – כולל Ernie X1 – לחינמיות לחלוטין, עוד לפני המועד המתוכנן.


הצעד של ביידו מגיע בתגובה להצלחתם של מודלים בקוד פתוח, דוגמת Qwen של עליבאבא ו-DeepSeek, שהפכו לפופולריים במיוחד בקהילת המפתחים העולמית. החברה הודיעה כי תאפשר גישה פתוחה למודלים שלה החל מה-30 ביוני, שינוי כיוון משמעותי במדיניותה. 

לצד מהלכים אלו, ביידו משלבת את יכולות ה-AI החדשות שלה במנוע החיפוש שלה – מקור ההכנסה העיקרי של החברה. הכנסות החברה בענן קפצו ב-26% ברבעון האחרון של 2024, בעיקר בזכות ביקוש מוגבר לשירותי מחשוב של מפתחי בינה מלאכותית. עם זאת, התחזקות המגזר הזה התקזזה עקב חולשה בשוק הפרסום, על רקע האטה כלכלית בסין. 

ביידו גם סיימה לאחרונה עסקה לרכישת פלטפורמת הסטרימינג YY Live מחברת Joyy Inc, תמורת 2.1 מיליארד דולר. העסקה שחררה 1.6 מיליארד דולר שהופקדו בעבר בנאמנות, סכום שביידו מתכוונת להשקיע בהמשך פיתוח ה-AI והתשתיות בענן.


שווי השוק של ביידו עומד על 33 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה ב-12% מתחילת השנה, וירדה ב-13% במהלך 12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח העתידי של החברה עומד על 8.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אם זה חינם מה יש להם כבר במרתפים (ל"ת)
    אנונימי 16/03/2025 19:50
    הגב לתגובה זו
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.