מי המרוויחים הגדולים במכבי חיפה ולאן עשוי "לקפוץ" דיא סבע?
הקשר צפוי לקבל החלטה אם להיענות להצעה של הירוקים על סך 600 אלף אירו לעונה. מי בחמישייה אחריו ואיך זה קשור לעומר אצילי?
מכבי חיפה תתחיל את העונה שלה רשמית ביום שלישי הקרוב, בסיבוב הראשון של מוקדמת הצ'מפיונס ליג מול האמרון ספרטנס ממלטה. בכרמל מבינים כי כל תוצאה פרט לניצחון תיחשב לכישלון גדול ויש גורמים בתוך המועדון שכבר חושבים על הסיבוב השני ופתיחת העונה בליגת העל.
עזיבתו תביא להישארותו של סבע? אצילי (צילום: שלומי גבאי)
השאלה המטרידה בקרב הירוקים היא עתידו של הקשר דיא סבע. האחרון מחזיק בסעיף בחוזהו לפיו יכול לעזוב את המועדון ללא תמורה עד תחילת חודש אוגוסט, אך בחיפה דורשים תשובה ואף מתכוונים לעשות הרבה מאוד כדי להשאיר את סבע בישראל.
בחיפה מתכוונים להגיש הצעה חריגה מאוד. כבר במהלך מחנה האימונים בשבוע שעבר באוסטריה הגיע הנשיא יענקליה שחר עם סבע. בשיחה הבהיר לו: "תגיד מה אתה רוצה ובוא ניפגש ונסגור בישראל". על פי ההערכות אז הירוקים מתכוונים להציע לשחקן חוזה חסר תקדים של 600 אלף אירו לעונה, בחוזה לחמש שנים. שחר ואנשי חיפה מבינים כי עזיבתו של סבע תהיה קריטית למאבק האליפות בעונה הבאה לאור עזיבתו של עומר אצילי.
- הקומץ יכול לקלל, אבל לסבע ומכבי חיפה יש בסוף גם אינטרס כלכלי
- מאחורי הקלעים: מה קורה בין דיא סבע למכבי חיפה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האחרון חתם רק בעונה שעברה על שדרוג בשכרו שהיה אמור להגיע לחצי מיליון אירו, אך עזיבתו בקיץ לאל עין חסכה סכום למועדון וזה מה שמקדם את המגעים מול סבע.
במידה וסבע אכן ייענה להצעה, הוא יהפוך למשתכר הגבוה במכבי חיפה. במקום השני נמצא צ'ארון שרי, שנשאר בחיפה עונה נוספת ויקבל חוזה עם שכר של חצי מיליון אירו לעונה. אחריו נמצא החלוץ, פרנצדי פיירו, שמרוויח 420 אלף אירו לעונה וזאת, לאחר שהיה הרכש הגדול בתולדות המועדון. את החמישייה יסגור עבדולאי סק שמרוויח 350 אלף אירו לעונה.
- 1.אוהד חיפה 08/07/2023 22:45הגב לתגובה זואליפות תהיה עם סבע ולא תהיה בלי סבע
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
