אחרי ששוויה נחתך בחצי: האנליסט שבטוח שלטסלה יש אפסייד של 90%
אחרי שירדה ביותר מחצי מאז השיא שנרשם בסוף שנת 2024, בנק ההשקעות פייפר סנדלר העניק למניית חברת הרכב החשמלי מחיר יעד של 450 דולר; :זו לא הפעם הראשונה שטסלה הכפילה את עצמה ובעקבות כך נחתכה בחצי, וסביר להניח שהיא לא תהיה האחרונה"
שנת 2025 לא האירה עד כה פני למניית טסלה Tesla 0.1% , שירדה מתחילת השנה ביותר מ-40% תוך שהיא משלימה נפילה של יותר מ-50% מאז השיא אותו רשמה לקרת סוף השנה שעברה. אלא שכעת יש מי שסבור שלמניה יש אפסייד, וכי על אף האתגרים המשמעותיים עמם היא מתמודדת, היא עדיין רחוקה מלבטא את הפוטנציאל שטמון בחובה.
בסקירה שפרסם היום האנליסט אלכסנדר פוטר, מבנק ההשקעות פייפר סנדלר, הוא חזר על המלצתו על המניה. פוטר, אמנם בחר להוריד את מחיר היעד שלו שעמד על 500 דולר, אך עדיין שמר על מחיר יעד קבוע של 450 דולר, המשקף אפסייד של יותר מ-90% ממחיר המניה היום. "הדרמה אינה דבר חדש (וגם לא התנודתיות) - פשוט ההימור גבוה יותר", כתב פוטר בסקירה שלו שעורר הדים ותגובות רבות בשוק.
לדבריו, "טסלה חזרה כעת להערכת השווי שלה לפני הבחירות. צריך לזכור, זו לא הפעם הראשונה שטסלה הכפילה את עצמה ובעקבות כך נחתכה בחצי, וסביר להניח שהיא לא תהיה האחרונה. לדעתנו, שום דבר לא השתנה בנוגע ליכולת של החברה לכונן מחדש את שווקי התחבורה והאנרגיה בעולם". עם זאת, פוטר הסכים ליישר קו עם שורה של אנליסטים בנוגע לתחזית המסירה שלו על טסלה לשנת 2025, אך הדגיש שלהערכתו, "הפוליטיקה לא אשמה במכירות החלשות של טסלה".
הרובטקסי יאושר בקליפורניה
הסקירה של פוטר מגיעה לאחר שאתמול רשמה מניית יצרנית הרכבים החשמליים עלייה של
כ-5%. לאחר שהנציבות לשירותים ציבוריים של קליפורניה (CPUC) אישרה את בקשת החברה לקבלת רישיון הסעת נוסעים בתשלום (TCP). רישיון זה מאפשר לטסלה להפעיל שירותי הסעה בתשלום
במסגרת מפוקחת, אך אינו מהווה עדיין אישור להפעלת רכבים אוטונומיים לחלוטין ללא נהג. האישור הנוכחי דומה לזה שקיבלה בעבר Waymo, המתחרה של טסלה בתחום הרובוטקסי, לפני שקיבלה אישור להפעלת נסיעות אוטונומיות בקליפורניה. נכון להיום, טסלה רשאית לבצע נסיעות מפוקחות עם
נהגי בטיחות בלבד, אך כדי להפעיל שירות ציבורי ללא נהג, היא תידרש לקבל אישור נוסף ממשרד הרישוי של קליפורניה.
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד ההתקדמות הרגולטורית, מניית טסלה קיבלה דחיפה נוספת בעקבות סקירה חיובית מצד בית ההשקעות קנטור פיצג'רלד. האנליסט אנדרס שפרד טען כי הירידה החדה האחרונה במחיר המניה יצרה הזדמנות קנייה אטרקטיבית למשקיעים, תוך שהוא מציין את פיתוח שירותי הרובוטקסי באוסטין, טקסס, כגורם שעשוי להוות מנוע צמיחה משמעותי בעתיד הקרוב. עם זאת, שפרד הזהיר גם מפני אתגרים צפויים, כולל השפעת מכסי היבוא של ממשל טראמפ על רכבים חשמליים, האפשרות לביטול הטבות מס לרכבים חשמליים, והשפעות פוליטיות נוספות הנובעות מעמדותיו השנויות במחלוקת של אילון מאסק.
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- אלפאבית מתחזקת, OpenAI נחלשת: המשקיעים משנים כיוון במרוץ ה־AI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
אלא שאחרי הבשורות החיוביות אתמול, היום הגיעו בשורות פחות טובות עבור המשקיעים לאחר שטסלה ביצעה ריקול עבור כל רכבי הסייברטראק שייצרה ומכרה ב-15 החודשים הראשונים מאז ההשקה בשוק האמריקאי, בגלל בעיית בטיחות שהיא מתקשה לפתור. החברה, מעריכה שב-1% מאותם 46,096 רכבים להם היא ביצעה ריקול יש פגם. על פי הודעתה מדובר בפיסות של פלדה לאורך החלק החיצוני של הסייברטראק אשר מחוברות על ידי דבק ש"רגיש להתפרקות סביבתית".
הצרות מתרבות והמשקיעים ספקנים
בחודשים האחרונים ירדה מניית טסלה בכ-50% מהשיא אליו הגיעה בחודש דצמבר האחרון (סביב 488 דולר למניה), בזמן שהחברה סובלת מירידה במכירות, ומתחרות גוברת. סין, אחד השווקים המרכזיים של טסלה, מהווה כרגע מקור לדאגה גדולה עבור החברה. הדיווחים האחרונים חושפים כי טסלה מציעה התנסות חינמית במערכת הנהיגה האוטונומית שלה (FSD) במדינה, אך המהלך לא הצליח להרגיע את חששות המשקיעים. החברה מתקשה ליישם את הטכנולוגיה שלה במדינה בשל חוקי פרטיות הנתונים של הממשל הסיני, שמונעים ממנה להעביר נתוני נהיגה לשרתים בארה"ב.
אילון מאסק אף הודה כי טסלה נמצאת במלכוד מכיוון שגם ממשלת ארה"ב אינה מאפשרת לה לבצע אימונים על מודלים בסין. כדי לנסות להתגבר על המגבלות, טסלה משתפת פעולה עם ענקית הטכנולוגיה הסינית ביידו כדי לשלב מידע מיפוי מדויק יותר במערכת ה-FSD שלה. אך גם עם העדכונים הללו, המערכת של טסלה עדיין נחשבת לפחות מתקדמת לעומת המתחרות Xiaomi, Xpeng ו-BYD.
מלבד ההתמודדות הקשה בסין, טסלה נתקלת בקשיים גם בשווקים אחרים, במיוחד באירופה ובארה"ב. עליית התחרות מצד יצרני רכב חשמליים חדשים, כמו גם הפופולריות הגוברת של רכבים היברידיים זולים יותר, פוגעים במעמדה של החברה. במקביל, התנהלותו השנויה במחלוקת של אילון מאסק מוסיפה ללחץ. בארה"ב, טסלה מתמודדת עם מחאות גוברות מצד צרכנים בשל הקשרים של מאסק ליוזמות פוליטיות שנויות במחלוקת. באירופה, מעורבותו במערכת הפוליטית המקומית, כולל תמיכה במפלגות ימין קיצוני בגרמניה ובבריטניה, פגעה במוניטין החברה וגרמה לירידה במכירות.
לצד כל זה, גם הבנקים הגדולים מתחילים לעדכן את תחזיותיהם כלפי מטה. ג'יי.פי מורגן חתך את תחזית משלוחי הרכבים של טסלה לרבעון הראשון של 2025 ל-355,000 יחידות, ירידה של 8% משנה שעברה ו-28% פחות מהתוצאות של הרבעון האחרון של 2024. התחזית הזו נמוכה משמעותית גם מההערכות הקודמות של הבנק ומהקונצנזוס בשוק.
- 5.לא סומך על אייילון 21/03/2025 13:26הגב לתגובה זורק טראמפ המגלומאן סומך על אייילון להזכירכם טראמפ פשט רגל 6 פעמים !!!!
- 4.ממש לא בטוח 21/03/2025 13:24הגב לתגובה זוהוא אמר סביר להניחזה לא נקרא שהוא בטוחובכלל מה הוא מבין
- 3.אנונימי 21/03/2025 09:29הגב לתגובה זובקיצור חבל על הכסף
- 2.לרון 20/03/2025 20:30הגב לתגובה זונשיא ארהב טראמפ FILED FOR CHAPTER 11TWICE נשיא ארהב הדרום אפריקאי לשעבר הפך ממיליארדר כבד למיליונר מן השורה! זו התוצאה של HIBRIS!
- אנונימילרון 20/03/2025 20:53הגב לתגובה זוארבע עד 10שנים
- 1.לרון 20/03/2025 20:09הגב לתגובה זושאדם שהוא בעל עניין בקנותו הלאה אסור לפרסם זאת בתיקשורתראשית זה מידע פניםושנית זו הרצה אסורה!
משקיעים עובדים AIשבוע של הורדת ריבית - האנליסטים נערכים לפתיחת המסחר בוול-סטריט
כולם סבורים שהפד' יוריד ריבית השאלה היא מה הסיבות למהלך הזה וגם איך יראה התוואי קדימה - 3 כלכלנים, 3 הסתכלויות; מלבד הריבית נקבל גם תוצאות כספיות מאורקל, אדובי, סינופסיס ואחרות - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת פתיחת שבוע המסחר
"שבוע המסחר הקרוב צפוי להיות אחד המשמעותיים של הרבעון", תודו ששמעתם את זה לא מעט השנה, אבל גם הפעם כנראה שלהצהרה כזאת יש בסיס גדול על מה לשבת. גובה הריבית של הפד' זה נתון שמשפיע מאוד על השווקים, המשקיעים ממתינים עכשיו בדריכות לראות אם הפד' יעשה את הצעד שהשוק כבר תימחר כמעט לגמרי.
קשה לפרש את תמונת המצב במשק האמריקאי. הוא משדר אמביוולנטיות. מצד אחד יש רצף של נתונים שמרמזים על האטה. נתוני ה-ADP האחרונים הראו ירידה במספר המשרות, ממש צניחה במספר העובדים. גם מדדי ה-ISM בשירותים ובתעשייה מצביעים על התכווצות ברכיבי התעסוקה, מה שמראה שהמעסיקים מהססים יותר בגיוסים. גם נתוני הצריכה הריאלית מראים מגמה של התמתנות, וההוצאה הפרטית גדלה בקצב איטי יותר חודש אחר חודש.
אבל מהצד השני, יש נתונים שלא מתיישרים עם התמונה הזאת שכאילו משדרת
לנו שהכלכלה האמריקאית מאבדת גובה. התחום השירותי עדיין מתרחב, ורכיב הפעילות ב-ISM נשאר מעל 50, כלומר אין עדיין נסיגה בפעילות עצמה. מספר דורשי העבודה החדשים ירד לשפל של 191 אלף בלבד, רמה שבדרך כלל משויכת לשוק עבודה הדוק. האינפלציה, למרות הירידה בקצב, עדיין נעה
סביב 2.8 אחוז בליבה של ה-PCE, שזה רחוק ממצב שבו הפד' ירגיש דחיפות להפחית ריבית בגלל הלחץ של המחירים.
זה מה שגורם לאנליסטים לחלוק בהסתכלות שלהם על השוק, כולם עדיין סבורים שהפד' יוריד ריבית, אבל הסיבות שמאחורי הקלעים כמו גם התוואי קדימה - בכלל לא אחיד אצל כולם.
- אינטל עלתה 2.2%, נטפליקס איבדה 3%; המדדים נסגרו בעליות עד 0.3%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; מניות הקוונטים זינקו, אינטל נפלה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הלוח הכלכלי של השבוע: הפד', נתוני תעסוקה ואינדיקציות ראשוניות למצב הצרכן
ביום שלישי יתפרסמו נתוני ה-ADP השבועיים, אחרי ירידה של 13.5 אלף משרות בקריאה האחרונה. בהמשך אותו יום ייצאו נתוני ה-JOLTS, עם צפי ל-7.14 מיליון משרות פנויות, מספר שנשאר יציב יחסית בחודשים האחרונים.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
