דוכובני ב'טריפל של HOT' - פרובוקציה גסה ולא מתוחכמת
כשהיינו ילדים היה משחק ששיחקנו כשהשיעור היה משעמם: לחבר סיפור מדברים לא קשורים. הראשון שבתורו היה נתקע בלי יכולת להמשיך את הסיפור - יצא מהמשחק.
הפרסומת החדשה לטריפל HOT משחקת אותו משחק: לחבר מספר מסרים לא קשורים לפרסומת ולהכריח אותם לייצר סיפור הגיוני.
כי אחרי הכל, אם הצלחנו להביא את דיוויד דוכובני המהמם לפרסומת של מותג ישראלי, עשינו את היומית שלנו. לא צריך להתאמץ יותר מזה, והצופה, כנראה, מספיק מטומטם כדי לא להבחין בניואנסים.
אז ברור שהגיבור שלנו הולך ל'עדן ומירב' ובגללן הוא מאחר לחתונה של גיבורי הסדרה קליפורניקיישן. איזה קטע. דוכובני אמר 'עדן ומירב'...
ולא, זאת לא פרסומת ל-yes למרות שדי ברור שהיא עברה מאד קרוב לפרסומות של yes בסגנון ובז'אנר וגם אולי של יופלה תוך שהיא משתמשת בעגה (it s הטבה מזכיר את it s so טעים של יופלה).
אז מהרגע שדיוויד דופק על הדלת הפרובינציאלית במיוחד (כאן גרות בכיף עדן ומירב) של עדן ומירב, מתחילה סצנה מביכה.
השורה התחתונה: אם אתה עושה טריפל הוט אתה מקבל מערכת שמע אלחוטית במתנה. השורה הלא תחתונה: בואו נגרד את אוזן ימין עם יד שמאל. אתה צריך לסבול ולשמוע כל מיני דאחקות מגוחכות שחוזרות על עצמן כדי שנבין, אם לא הבנו, שהפער התרבותי בין הוליווד המתקדמת והיהירה לבין ישראל הקרתנית הוא כמעט בלתי ניתן לגישור.
עדן ומירב מעריצות את דיוויד. עדן או מירב קוראת לו "בעלי לעתיד". זה כדי להדביק את העובדה שהוא עצמו מפסיד את החתונה של החבר הכי טוב שלו.
יש קטע מתאמץ על העובדה שהוא כל היום אצלן על המסך. הסיבה היא שהבנות עשו טריפל וקיבלו מערכת סאונד במתנה. מרוב הנאה ממערכת הסאונד הן לא יכולות להפסיק לראות את דיוויד.
אם לא הבנו בשלב זה שמדובר בפרסומת מאולצת ל'קנה קבל', אז מירב, נניח, אומרת לעדן "במערכת הוא נשמע יותר טוב". וואו. בזה הרגע הצופה ממש אבל ממש רוצה את המערכת כי אם, נגיד, דיוויד דוכובני ידפוק לו על הדלת הוא כבר ידע מראש שעדיף לו לשמוע אותו במערכת ולא לדבר איתו פנים אל פנים. סיטואציה מאד אמינה ומתקבלת על הדעת..
עכשיו, לא סיימנו. עכשיו אנחנו עומדים לשמוע בפעם השלישית שהמערכת היא מתנה שניתנת חינם. "you re gonna pay for this" אומר דוכובני העצבני (רגע ממה הוא עצבני? מזה שהוא מופיע אצלן על המסך? שהפסיד את החתונה? שהוא לא נשמע טוב במציאות כמו במערכת?). "איזה Pay , נשמה" אומרת, נגיד, עדן. ומירב מוסיפה אחריה "איזה לשלם, it s הטבה".
בשלב זה, אחרי שהקריין מודיע (בפעם הרביעית) על ההטבה של הוט, מציעה עדן לדוכובני לשבור את הכוס. זה כדי להזכיר לנו שבאמת מי שלא מצליח לחבר את כל העובדות במשחק הסיפורים מפסיד. אז מה היה לנו? זוג מתחתן, כוכב הוליווד שמפספס את החתונה ועדן שרוצה להתחתן איתו אחרי שתפילותיה על קברי צדיקים בעמוקה התגשמו. מושלם.
הפרסומת מייצרת פרובוקציה גסה ולא מתוחכמת בבחינת "תראו את מי הבאנו לשחק בפרסומת שלנו". העלילה מאולצת והסיפור נאנס על המסר המאד קונקרטי של המבצע.
הקוניפות שפוגשות את איש העולם הגדול הן מראה מכוערת על הישראלי.
הגיעה העת לשנות את הפורמט של 'כוכבים שדופקים בדלת של צופים ומייצרים איתם שיחה מקבילה להטבה הניתנת', ולחשוב מה הם ערכי הליבה של המותג הוט ומה בעצם תפקידו הייחודי בשוק התוכן.
- 14.ראובן 16/11/2011 18:41הגב לתגובה זולא להאמין...בזמן שהמסך הקטן מלא בזבל המטומטם שנקרא 'ריאליטי' ואנשים בינוניים ומטה הופכים לכוכבים,זה העניין? פרסומת קצרה שמטרתה-כמו כל פרסומת-להעביר מסר?זה מה שמדרדר אותנו לתהומות מבחינה תרבותית?
- 13.אני אני ואני 13/11/2011 22:58הגב לתגובה זומוקלטות בממיר המקליט ואני מריץ אותן. אבל במקרה תפסה את עיני הדמות של השחקן האמריקני והדמות של פארוק.וזה תפס אותי שהייתי חייב לראות את כל הפרסומת.לדעתי האישית אחלה פרסומת.אהבתי את השילוב של פארוק בתוך הפרסומת.ואהבתי את כל ההתנהלות של השחקנים בפרסומת.ואהבתי שהוא אומר בחורות ערומים זה חולירע. ממש פרסומת בניחוח סרטי הבורקס של פעם. אחלה פרסומת.
- 12.אילנה שמול 18/06/2011 11:52הגב לתגובה זוככה כתוב אצלך: "הקוניפות שפוגשות את איש העולם הגדול הן מראה מכוערת על הישראלי". אישית, לא מכירה את השחקן ולא ארכוש שירותים מהוט גם אם יביאו לפרסומת את אברהם אבינו. אבל, בהחלט פרסומת חביבה שאפילו העלתה אצלי חיוך עם השילוב המקומי של "עמוקה" "כוס לחתן" "משפטים שחציים אנגלית וחציים עברית". וזה שלא ארכוש, אין לו שום קשר לשום אסטרנטגיה , שייתכן שהייתה טובה מבחינת הוט לגבי לקוחות פוטנצייאליים. אפשר לומר ש"איש העולם הגדול" ויתר על חתונת חברו ונסע לארץ לביתן של שתי שותפות. בהחלט הישג מבחינתן אם הן כוניפות (לדברייך). לא?
- 11.לא הבנתי מה קשור הגמד בפרסומת? (ל"ת)לא מבין 14/06/2011 17:29הגב לתגובה זו
- אביב מזרחי 15/06/2011 19:10הגב לתגובה זובטח אתה במאי שלא מקבל הרבה עבודה. אז אולי לא מצחיקי, מציקי...
- 10.בוגי 14/06/2011 13:23הגב לתגובה זובאמת אין פריצת דרך אסטרטגית
- 9.13/06/2011 19:03הגב לתגובה זוהפרסומת באמת מאולצת, אבל הי קצת הגזמת לא?
- 8.מני 13/06/2011 10:26הגב לתגובה זועטרה, לא היה נכון בעינייך שתצייני שעבדת במרקום של yes?
- 14/06/2011 12:46הגב לתגובה זוזה לחלוטין לא רלוונטי. מי שעובד 21 שנים כפלנר עבד עם חצי עולם. ככה הענף והמקצוע שלי בנוי.
- 7.פרסומת מעולה. כתבה מתחת לכל ביקורת. צרות עין. (ל"ת)דוד 12/06/2011 17:40הגב לתגובה זו
- 6.מושיק 12/06/2011 15:39הגב לתגובה זועוד לא מצאת???!!! תפסיקי להציק למי שעושה בזמן שאת רק מדברת... הנה עוד דוגמא לישראלית מכוערת - פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה
- 5.האמת 12/06/2011 14:22הגב לתגובה זואז מה אם זה היה להיט מטורף שאנשים ציטטו? את גברת בילד, לשעבר עובדת יס להזכירכם, זה לא מעניין. ד"א האחרונה של הוט היא גרועה, ממש גרועה, אבל בינינו? גרוע יותר שנותנים לאינטרסנטים "לפרשן".
- 4.גברת עטרה-את חיה בסרט... (ל"ת)12/06/2011 14:16הגב לתגובה זו
- 3.12/06/2011 12:58הגב לתגובה זותפרגנו גם אם לא בא לכם על הוט... קליל...זורם ומשיג את תצומת הלב ומעביר מסר ברור וקליט... ראבק תפרגנו לאנשים שיצרו ועשו סיפורון אחלה...יום נעים
- 2.צחי 12/06/2011 11:38הגב לתגובה זוחלש, מאולץ, ארוך
- 1.דגנית 12/06/2011 11:19הגב לתגובה זונכון, הפרסומות עם הקאסט של "הבורר" גובלות בגאונות, אבל גם זו נחמדה: היא קלילה, יש בה קצב, סלנג ומטבעות לשון ואפילו כוכב הוליוודי!
- אורי 14/06/2011 13:22הגב לתגובה זואת כזאת פוסטמה
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
