דעה

דוכובני ב'טריפל של HOT' - פרובוקציה גסה ולא מתוחכמת

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לפרסומת החדשה של הוט. "העלילה מאולצת והסיפור נאנס על המסר המאד קונקרטי של המבצע"
עטרה בילר | (18)

כשהיינו ילדים היה משחק ששיחקנו כשהשיעור היה משעמם: לחבר סיפור מדברים לא קשורים. הראשון שבתורו היה נתקע בלי יכולת להמשיך את הסיפור - יצא מהמשחק.

הפרסומת החדשה לטריפל HOT משחקת אותו משחק: לחבר מספר מסרים לא קשורים לפרסומת ולהכריח אותם לייצר סיפור הגיוני.

כי אחרי הכל, אם הצלחנו להביא את דיוויד דוכובני המהמם לפרסומת של מותג ישראלי, עשינו את היומית שלנו. לא צריך להתאמץ יותר מזה, והצופה, כנראה, מספיק מטומטם כדי לא להבחין בניואנסים.

אז ברור שהגיבור שלנו הולך ל'עדן ומירב' ובגללן הוא מאחר לחתונה של גיבורי הסדרה קליפורניקיישן. איזה קטע. דוכובני אמר 'עדן ומירב'...

ולא, זאת לא פרסומת ל-yes למרות שדי ברור שהיא עברה מאד קרוב לפרסומות של yes בסגנון ובז'אנר וגם אולי של יופלה תוך שהיא משתמשת בעגה (it s הטבה מזכיר את it s so טעים של יופלה).

אז מהרגע שדיוויד דופק על הדלת הפרובינציאלית במיוחד (כאן גרות בכיף עדן ומירב) של עדן ומירב, מתחילה סצנה מביכה.

השורה התחתונה: אם אתה עושה טריפל הוט אתה מקבל מערכת שמע אלחוטית במתנה. השורה הלא תחתונה: בואו נגרד את אוזן ימין עם יד שמאל. אתה צריך לסבול ולשמוע כל מיני דאחקות מגוחכות שחוזרות על עצמן כדי שנבין, אם לא הבנו, שהפער התרבותי בין הוליווד המתקדמת והיהירה לבין ישראל הקרתנית הוא כמעט בלתי ניתן לגישור.

עדן ומירב מעריצות את דיוויד. עדן או מירב קוראת לו "בעלי לעתיד". זה כדי להדביק את העובדה שהוא עצמו מפסיד את החתונה של החבר הכי טוב שלו.

יש קטע מתאמץ על העובדה שהוא כל היום אצלן על המסך. הסיבה היא שהבנות עשו טריפל וקיבלו מערכת סאונד במתנה. מרוב הנאה ממערכת הסאונד הן לא יכולות להפסיק לראות את דיוויד.

אם לא הבנו בשלב זה שמדובר בפרסומת מאולצת ל'קנה קבל', אז מירב, נניח, אומרת לעדן "במערכת הוא נשמע יותר טוב". וואו. בזה הרגע הצופה ממש אבל ממש רוצה את המערכת כי אם, נגיד, דיוויד דוכובני ידפוק לו על הדלת הוא כבר ידע מראש שעדיף לו לשמוע אותו במערכת ולא לדבר איתו פנים אל פנים. סיטואציה מאד אמינה ומתקבלת על הדעת..

עכשיו, לא סיימנו. עכשיו אנחנו עומדים לשמוע בפעם השלישית שהמערכת היא מתנה שניתנת חינם. "you re gonna pay for this" אומר דוכובני העצבני (רגע ממה הוא עצבני? מזה שהוא מופיע אצלן על המסך? שהפסיד את החתונה? שהוא לא נשמע טוב במציאות כמו במערכת?). "איזה Pay , נשמה" אומרת, נגיד, עדן. ומירב מוסיפה אחריה "איזה לשלם, it s הטבה".

בשלב זה, אחרי שהקריין מודיע (בפעם הרביעית) על ההטבה של הוט, מציעה עדן לדוכובני לשבור את הכוס. זה כדי להזכיר לנו שבאמת מי שלא מצליח לחבר את כל העובדות במשחק הסיפורים מפסיד. אז מה היה לנו? זוג מתחתן, כוכב הוליווד שמפספס את החתונה ועדן שרוצה להתחתן איתו אחרי שתפילותיה על קברי צדיקים בעמוקה התגשמו. מושלם.

הפרסומת מייצרת פרובוקציה גסה ולא מתוחכמת בבחינת "תראו את מי הבאנו לשחק בפרסומת שלנו". העלילה מאולצת והסיפור נאנס על המסר המאד קונקרטי של המבצע.

הקוניפות שפוגשות את איש העולם הגדול הן מראה מכוערת על הישראלי.

הגיעה העת לשנות את הפורמט של 'כוכבים שדופקים בדלת של צופים ומייצרים איתם שיחה מקבילה להטבה הניתנת', ולחשוב מה הם ערכי הליבה של המותג הוט ומה בעצם תפקידו הייחודי בשוק התוכן.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ראובן 16/11/2011 18:41
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין...בזמן שהמסך הקטן מלא בזבל המטומטם שנקרא 'ריאליטי' ואנשים בינוניים ומטה הופכים לכוכבים,זה העניין? פרסומת קצרה שמטרתה-כמו כל פרסומת-להעביר מסר?זה מה שמדרדר אותנו לתהומות מבחינה תרבותית?
  • 13.
    אני אני ואני 13/11/2011 22:58
    הגב לתגובה זו
    מוקלטות בממיר המקליט ואני מריץ אותן. אבל במקרה תפסה את עיני הדמות של השחקן האמריקני והדמות של פארוק.וזה תפס אותי שהייתי חייב לראות את כל הפרסומת.לדעתי האישית אחלה פרסומת.אהבתי את השילוב של פארוק בתוך הפרסומת.ואהבתי את כל ההתנהלות של השחקנים בפרסומת.ואהבתי שהוא אומר בחורות ערומים זה חולירע. ממש פרסומת בניחוח סרטי הבורקס של פעם. אחלה פרסומת.
  • 12.
    אילנה שמול 18/06/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    ככה כתוב אצלך: "הקוניפות שפוגשות את איש העולם הגדול הן מראה מכוערת על הישראלי". אישית, לא מכירה את השחקן ולא ארכוש שירותים מהוט גם אם יביאו לפרסומת את אברהם אבינו. אבל, בהחלט פרסומת חביבה שאפילו העלתה אצלי חיוך עם השילוב המקומי של "עמוקה" "כוס לחתן" "משפטים שחציים אנגלית וחציים עברית". וזה שלא ארכוש, אין לו שום קשר לשום אסטרנטגיה , שייתכן שהייתה טובה מבחינת הוט לגבי לקוחות פוטנצייאליים. אפשר לומר ש"איש העולם הגדול" ויתר על חתונת חברו ונסע לארץ לביתן של שתי שותפות. בהחלט הישג מבחינתן אם הן כוניפות (לדברייך). לא?
  • 11.
    לא הבנתי מה קשור הגמד בפרסומת? (ל"ת)
    לא מבין 14/06/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
  • אביב מזרחי 15/06/2011 19:10
    הגב לתגובה זו
    בטח אתה במאי שלא מקבל הרבה עבודה. אז אולי לא מצחיקי, מציקי...
  • 10.
    בוגי 14/06/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    באמת אין פריצת דרך אסטרטגית
  • 9.
    13/06/2011 19:03
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת באמת מאולצת, אבל הי קצת הגזמת לא?
  • 8.
    מני 13/06/2011 10:26
    הגב לתגובה זו
    עטרה, לא היה נכון בעינייך שתצייני שעבדת במרקום של yes?
  • 14/06/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
    זה לחלוטין לא רלוונטי. מי שעובד 21 שנים כפלנר עבד עם חצי עולם. ככה הענף והמקצוע שלי בנוי.
  • 7.
    פרסומת מעולה. כתבה מתחת לכל ביקורת. צרות עין. (ל"ת)
    דוד 12/06/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מושיק 12/06/2011 15:39
    הגב לתגובה זו
    עוד לא מצאת???!!! תפסיקי להציק למי שעושה בזמן שאת רק מדברת... הנה עוד דוגמא לישראלית מכוערת - פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה
  • 5.
    האמת 12/06/2011 14:22
    הגב לתגובה זו
    אז מה אם זה היה להיט מטורף שאנשים ציטטו? את גברת בילד, לשעבר עובדת יס להזכירכם, זה לא מעניין. ד"א האחרונה של הוט היא גרועה, ממש גרועה, אבל בינינו? גרוע יותר שנותנים לאינטרסנטים "לפרשן".
  • 4.
    גברת עטרה-את חיה בסרט... (ל"ת)
    12/06/2011 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    12/06/2011 12:58
    הגב לתגובה זו
    תפרגנו גם אם לא בא לכם על הוט... קליל...זורם ומשיג את תצומת הלב ומעביר מסר ברור וקליט... ראבק תפרגנו לאנשים שיצרו ועשו סיפורון אחלה...יום נעים
  • 2.
    צחי 12/06/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    חלש, מאולץ, ארוך
  • 1.
    דגנית 12/06/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    נכון, הפרסומות עם הקאסט של "הבורר" גובלות בגאונות, אבל גם זו נחמדה: היא קלילה, יש בה קצב, סלנג ומטבעות לשון ואפילו כוכב הוליוודי!
  • אורי 14/06/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    את כזאת פוסטמה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה

ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה


הדס ברטל |

הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל,  עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה.  נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על  התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.

מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה

לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.

מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף  ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף  ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%)   השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

 

אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה - קרדיט: שירות התעסוקה




יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות

כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.

עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: