אין הפתעות בקרנות הנאמנות: המניה הפופולרית היא טבע

10 מנהלי הקרנות הגדולים בתעשייה מחזיקים את מניית טבע בהיקף של כ-741 מיליון שקל. לאומי, פועלים וכי"ל תופסות את המקומות שני עד רביעי בהתאמה, רק 3 מבין 6 המנהלים המובילים שינו את הרכב המניות המובילות
שי יוכט |

בית ההשקעות מיטב מפרסם היום פעם נוספת את נתוני הסקר אשר מראים את המניות האהודות על מנהלי קרנות הנאמנות בישראל.

הנתונים העיקריים מצביעים כי היקף הנכסים המנוהלים על ידי 10 המנהלים הגדולים בסוף יוני 2007 הסתכם ב-120.7 מיליארד שקל, שמהווים כ-83% מסך נכסי תעשיית הקרנות. סך המניות הנסחרות בישראל המוחזקות ב"תיקי המנהל" שלהם הסתכם בכ-17.3 מיליארד שקל, שמהווים כ-82% מסך המניות הנסחרות בישראל המוחזקות ע"י כל קרנות הנאמנות.

במניות השורה הראשונה גם הפעם אין הפתעות מיוחדות. המניה הפופולרית ביותר נותרה טבע, כאשר שווי השוק המצטבר שלה אצל 10 המנהלים הגדולים בתעשייה הינו כ-741 מיליון שקל וכ-218 קרנות החזיקו בה (מתוך הקרנות המנוהלות על ידי 10 המנהלים הגדולים). טבע מופיעה בעקביות בחמישייה המובילה אצל כל אחד מ-6 מנהלי הקרנות הגדולים ביותר, כאשר אצל 4 מהם היא מופיעה במקום הראשון.

את המקום השני תופסת מניית לאומי, המופיעה בחמישייה המובילה אצל 3 מתוך 6 המנהלים הגדולים. זו, דחקה את מניית פועלים למקום השלישי. כיל המשיכה לשמור בעקביות על המקום הרביעי, כשהיא מוחזקת על ידי 130 קרנות, וקבוצת דלק, אחזה במקום החמישי, רבעון שני ברציפות, כאשר 144 קרנות משקיעות בה.

ממצא מעניין נוסף מהסקר מראה, כי רק אצל שלושה מבין ששת המנהלים הגדולים ישנם שינויים ברמת המניות המובילות: אצל פריזמה: קבוצת דלק טיפסה מהמקום השלישי לשני ודחקה החוצה את אפריקה, ואילו, אוסיף, התברגה כבר בסוף יוני למקום השלישי בטבלה. החברה לישראל ופועלים תפסו את מקומן של דרבן ודסק"ש, וניצבו במקום הרביעי והחמישי, בהתאמה. במגדל: גזית גלוב, שבמארס 2007 פינתה את מקומה ויצאה מהטבלה, שבה אליה ביוני ותפסה את המקום הרביעי, ואילו, מניית לאומי, היא זו, שהפעם מצאה עצמה מחוץ לטבלה. אצל מיטב: קבוצת דלק, שאחזה במארס 2007 במקום הרביעי, נדחקה החוצה, כשאת מקומה תפסה אלביט מערכות. ולמקום החמישי, שעד כה היה שייך לאלביט מערכות, התברגה בזק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.