מנכ"ל קו אופ ישראל: יש לחץ מצד ספקים להעלות מחירים
עליית המחירים הצפויה בחומרי גלם בסיסיים בענף המזון כמו גם התייקרות מחירי הלחם, מביאה את הבכירים בענף לתגובות בנושא, המעידות על התייקרות צפויה גם של מוצרי מזון שונים.
רמי מנדל, מנכ"ל רשת קו אופ ישראל, המונה 40 סניפים ברחבי הארץ, מציין שישנו לחץ חזק מצד הספקים להעלות מחירים. "כרגע הרשת מנסה לבלום את עליית המחירים, אך לא תחזיק הרבה זמן מעמד ולבסוף תצטרך להיות עלייה", מנמק מנדל את ההשלכות של התייקרות חומרי הגלם.
שלומי איילון, סמנכ"ל שיווק וסחר ב"מחלבות גד", מזכיר שבשנתיים האחרונות היו התייקרויות בתחום מוצרי הגלם והאריזה שלא באו לידי ביטוי בעליית מחירים. למרות זאת, מציין איילון שמחלבות גד תעלה במהלך חודש אוגוסט את מחירי מוצרי החלב הנמצאים בפיקוח בשיעור של כ-4% מאחר ומוצרים אלו משפיעים על כלל מגוון מוצרי החלב. לדבריו "בעיקר במוצרי בקר ועיזים תהיה עליית מחירים באוגוסט".
גם רפי שפר, מנכ"ל "ברנד פור יו" יצרנית "המותג" - מותג הבית של הרשת הרביעית, מציין כי בעקבות המגמה העולמית, תהיה התייקרות של כ-5%-10%. יחד עם זאת מבטיחים, הן חברת "ברנד פור יו" והן שותפי הרשת הרביעית, לעשות כל מאמץ שהעלייה תהיה קטנה ככל האפשר, תחת המדיניות שמגוון מוצרי "המותג" ימשיכו באסטרטגית כל האיכויות של מוצר מוביל ובמחיר קנייה כדאי ומשתלם ביותר למשפחה והכוונה למחירים זולים יותר מהמוצרים המתחרים ברשתות, עם שמירה על פערים של 20%-25%.