דדד

חזי שטרנליכט |

אנו מעלים את התחזית הצמיחה ליחידה בתחום המחשבים האישיים ל-15% בשנת 2005 ול-11% בשנת 2006 (בטווח של 9%-11%), מ-10% ו-8% בהתאמה. לדעתנו, צמיחה זו מתבססת על שלושה נושאים: תמחור אגרסיבי, העלייה בביקוש במדינות מתפתחות והמגמה המתמשכת בתמהיל לכיוון מחשבים נישאים, כאשר השניים הראשונים ממתנים את השפעת ההכנסות ושולי הרווח. הירידות התוספתיות בתמחור מחשבים נישאים בשנת 2005 גורמות לצמיחה איתנה באופן מפתיע במכירות, גם מול השוואות קשות ביותר. יתר על כן, כאשר חברות חדשות - במיוחד אלה הממוקמות באסיה - מוכנות לסכן channel fill מסוים כדי לרכוש נתח שוק, אין אנו בטוחים לגמרי שאנחנו באמת מבינים את הביקוש קצה כיום. אנו רואים שלושה נושאים עיקריים העשויים להמשיך להניע צמיחה ליחידה איתנה בשנת 2005: • תמחור אגרסיבי ימשיך כנראה לדרבן את הצמיחה ליחידה, כאשר הספקים ינסו להגדיל את נתח השוק שלהם באמצעות מכירת מוצרים זולים, במיוחד מחשבים נישאים, עם ירידה צפויה של 11% ב-AUP בשנת 2005 לעומת ידירה של 5% בשנת 2004. • השפעתן של המדינות המתפתחות על הביקוש העולמי הולכת וגדלה, במיוחד לאור הירידה המתמשכת ב-AUP. לכן אנו צופים צמיחה של 16% באסיה (באזור האוקיינוס השקט) וצמיחה של 25% בשאר העולם, לעומת צמיחה של פחות מ-10% בארה"ב ויפן וצמיחה מתונה יותר אבל עדיין מעל 10% במערב אירופה. • המגמה המתמשכת בתמהיל לכיוון מחשבים נישאים עשויה למתן חלק מהירידה הכללית ב-AUP, אך לא במידה מספקת כדי לקזז לחלוטין את תפקידם ההולך וגדל של המוצרים הזולים. אנו צופים עליה של 27% במכירת המחשבים הנישאים, כאשר בשנת 2005 מכירות המחשבים הנישאים יהוו 30% מכלל מכירות המחשבים האישיים. לאחרונה הופיעו מספר מתחרים קטנים באסיה המשתמשים בתמחור באופן אגרסיבי כדי להגדיל את נוכחותם העולמית. ככלל, הספקים האסייתיים הפגינו מוכנות לסכן channel fill מסוים בתמורה להגדלת נתח שוק. אנו צופים צמיחה ליחידה של 11% בתחום המחשבים הנישאים בשנת 2006. בעקבות שלוש שנים רצופות של צמיחה ליחידה של 25%-27%, אנו סבורים שהצמיחה במכירות המחשבים הנישאים תרד לכ-20%, וזאת למרות שהצמיחה הכללית בתחום המחשבים האישיים, צמיחה של 11%, תישאר כנראה קצת מעל לקו המגמה ההיסטורי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה