בן מוסקל
צילום: אורי חסון
פרסום ראשון

שטראוס הכריעה: מרכזת את תקציב הפרסום הענק שלה בבאומן

מנכ"ל החברה אייל דרור הכריע בסוגיה, אחרי שהתייעץ גם עם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק. תקציב הפרסום נאמד בכ-100 מיליון שקלים, וכולל עשרות מותגים
משה בנימין | (13)

חברת שטראוס החליטה לרכז את כל תקציב הפרסום שלה בידי משרד באומן בר ריבנאי - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה בתום מכרז שהתקיים על זהות המשרד הזוכה בתקציב הפרסום הנאמד בכ-100 מיליון שקלים שכולל עשרות מותגים בעלי נוכחות תקשורתית רבה, בין 2 המשרדים שטיפלו במותגים של שטראוס - אדלר חומסקי או באומן בר ריבנאי. אתמול פורסם באייס כי ההחלטה צפויה ליפול השבוע לאחר ש-2 משרדי הפרסום הגישו לשטראוס את הצעותיהם המסחריות הסופיות ובזאת סיימו את שנדרש מהם מבחינת ההליך המכרזי. 

חשיבות המכרז עבור שטראוס גדולה מאד, הן מבחינת המשמעות הכספית והן מבחינת הבחירה בספק שילווה את החברה תדמיתית ויוביל את הקו התקשורתי שלה. ההחלטה הסופית הייתה בידיו של המנכ"ל אייל דרור ששקלל בהחלטתו את ההמלצות של מחלקת הרכש של שטראוס ומחלקת המדיה שבנו את המכרז בפועל. גורמים נוספים שהמלצתם הכריעה לכאורה את הכף הם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק שהם למעשה מי שיהיו בעתיד הקרוב ה"לקוחות" של משרד הפרסום הזוכה. 

הולך עם באומן. מנכ"ל שטראוס אייל דרור (צילום: סיון פרג')

למרות ששטראוס לא ניהלה מול משרדי הפרסום מכרז מסורתי מבוסס בריף עם דרישה לפתרון אסטרטגי/קריאייטיבי, "מדד ההתרגשות" לא היה מבוטל. אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי נדרשו להציג פרזנטציית משרד שכללה היכרות עם כל הגורמים החשובים במשרד ויכולתם, במבט נרחב על הקבוצה כולה, המנכ"לים, חברות בנות ועוד. 

החברה גם הודיעה כי תמשיך לעבוד עם משרדים בסדר גודל קטן יותר כגון ליאו ברנט, מנצ' וגפן טים. בשטראוס הסבירו שהתהליך המכרזי עליו החליטה החברה יכלול "מכרז על העבודה מול משרדי הפרסום הגדולים - באומן ואדלר כשהכוונה היא שמותגים שזקוקים לליווי כל השנה באונליין ואופליין ימשיכו לקבל שירותי פרסום מהמשרד המוביל ולצידם החברה תמשיך לעבוד עם משרדים קטנים יותר במערך שנחשב למתמחים - בכל אותם המותגים שאינם נדרשים לעבודה עם ריטיינר קבוע אלא במתכונת של פרויקט נקודתי". 

מי שבנוסף יכול לרשום את הזכייה במכרז כהישג אישי הוא בן מוסקל, מנכ"ל באומן בר ריבנאי. עם או בלי מעורבותו של המנכ"ל לשעבר וכיום יו"ר פובליסיס ישראל יוסי לובטון, הזכייה והשארת תקציב שטראוס בפובליסיס היא ניצחון גדול עבורו כמנכ"ל חדש בספינת הדגל של קבוצת פובליסיס ישראל, כספית, מורלית וכן מנהיגותית מבחינת המשרד ועובדיו.

למרות שערב המכרז המשרד ספג "מכה קלה בכנף" עם פרישת עידן רגב מנהל הקריאייטיב הראשי שעבר ל-LEAD - מוסקל שסירב להתרגש מהאירוע ושידר עניינים כרגיל עם מינויו המהיר של ירון פרל ליורש - מוכיח הלכה למעשה שברגע האמת הוא יכול ל"ספק את הסחורה" כשהוא מקבל מידי שטראוס את הבעת האמון ששווה עבורו הרבה יותר מעוד תקציב פרסום.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנצחים. מימין: יוסי לובטון, משמאל בן מוסקל (במרכז ליאון קופלר, בעלי סופרפארם)

בשטראוס יש לציין נהוגה הפרדה בין תקציב הקריאייטיב למדיה, כך שאת רכש המדיה לא תנהל זניט מקבוצת פובליסיס אלא יוניון בבעלותו של אורן יוניוב. המשרד הזוכה, באומן, יטפל בכל פעילות הקריאייטיב והאסטרטגיה בתמורה לריטיינר חודשי (ויתכן גם לצד בונוס על עמידה ביעדים מוגרים מראש). בענף הפרסום יש מי שמעריך שהזכייה בכל פעילות שטראוס היא אתגר שעשוי להפוך גם למעמסה שוחקת אך עם זאת ישנה תמימות דעים שגורסת שהתרבות הארגונית של שטראוס וההיכרות רבת השנים עם באומן, היא כזו שתאפשר למשרד להרוויח באופן נאה שמצדיק את ההשקעה. 

מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור: "יצאנו לתהליך בחירה בין שני משרדים מעולים שעבדו אתנו כשותפים מלאים. אני רוצה להודות לכל אנשי אדלר חומסקי על העבודה המקצועית שתרמה רבות להצלחת המותגים שלנו; הבחירה לא הייתה קלה ולבסוף בחרנו בבאומן בר ריבנאי כמשרד הפרסום המוביל שלנו לשנים הקרובות".

מחברת שטראוס נמסר עוד, כי "2 המשרדים קיבלו משטראוס הנחיות מדויקות למול צרכי המותגים הרלוונטיים, הנחיות שפרטו את כלל השירותים הנדרשים במסגרת ההתקשרות העתידית. הבחירה נעשתה לאחר תהליך מעמיק של בחינת ההצעות והתהליכים שהוצעו על ידי שני המשרדים".

 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    יגאל ערמוני 27/02/2019 17:30
    הגב לתגובה זו
    קדימה הולכת לזכות בשלטון הפעם ציפי תהיה ראש הממשלה? הספינרים תמיד מפסידים תשאלו את ענת גורן. פרסומים אפורים לא שווים גם ככה כלום. ניצח המשרד היצירתי למול משרדים שמעתיקים פרסומות מחוץ לארץ. סוף סוף חצינו את הרוביקון, העיקר שהטובים תמיד מנצחים בסוף. מי מפרסם את פועלים בימינו?
  • 11.
    שוקו 25/02/2019 21:13
    הגב לתגובה זו
    המדיה עדיין ביוניון
  • 10.
    כפרי אתה מפוטררררר (ל"ת)
    נועם 25/02/2019 19:47
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דני 25/02/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    אמיר גיא ייקח אותם עד הקרקעית
  • 8.
    קלמור 25/02/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
    ועומר אדם לא ישיר על קפה שחור?
  • 7.
    ואף מילה על האחיינית של עופרה בבאומן.. (ל"ת)
    אני 25/02/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שייקה 25/02/2019 12:00
    הגב לתגובה זו
    הם משרד של גימיקים וכוחנות. מקצוענות אין שם. זאת הוכחה ניצחת לכך. שטראוס ארגון מסודר, בסוף שבוחנים פרמטרים אמיתיים ולא רעש וצלצולים, האמת תצא לאור. הטוב ניצח.
  • זה נכון, אבל לא אומר שמגיע לאדלר להפסיד. אפשר גם לכבד (ל"ת)
    פ 25/02/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סחתיין 25/02/2019 11:54
    הגב לתגובה זו
    שנים של השקעה ושותפות ומי שמנסה לגמד את ההישג, גמד בעצמו.
  • 4.
    איזה פאדיחה של אדלר להפסיד לבאומן (ל"ת)
    דניאל 25/02/2019 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ערן 25/02/2019 10:58
    הגב לתגובה זו
    מדובר בנצחון יוקרתי עבור באומן אבל בסופו של דבר לא מדובר בכסף גדול כי המכרז לא כלל את תקציב המדיה ולכן המספר 100 מיליון ש״ח פשוט לא רלוונטי
  • 2.
    כל כך מגיע לבן מוסקל את הקרדיט הזה (ל"ת)
    אחת מהצד 25/02/2019 10:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הטוב ניצח (ל"ת)
    תאכלו תחת אדלר 25/02/2019 09:41
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 2.53%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״