שטראוס הכריעה: מרכזת את תקציב הפרסום הענק שלה בבאומן
חברת שטראוס החליטה לרכז את כל תקציב הפרסום שלה בידי משרד באומן בר ריבנאי - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה בתום מכרז שהתקיים על זהות המשרד הזוכה בתקציב הפרסום הנאמד בכ-100 מיליון שקלים שכולל עשרות מותגים בעלי נוכחות תקשורתית רבה, בין 2 המשרדים שטיפלו במותגים של שטראוס - אדלר חומסקי או באומן בר ריבנאי. אתמול פורסם באייס כי ההחלטה צפויה ליפול השבוע לאחר ש-2 משרדי הפרסום הגישו לשטראוס את הצעותיהם המסחריות הסופיות ובזאת סיימו את שנדרש מהם מבחינת ההליך המכרזי.
חשיבות המכרז עבור שטראוס גדולה מאד, הן מבחינת המשמעות הכספית והן מבחינת הבחירה בספק שילווה את החברה תדמיתית ויוביל את הקו התקשורתי שלה. ההחלטה הסופית הייתה בידיו של המנכ"ל אייל דרור ששקלל בהחלטתו את ההמלצות של מחלקת הרכש של שטראוס ומחלקת המדיה שבנו את המכרז בפועל. גורמים נוספים שהמלצתם הכריעה לכאורה את הכף הם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק שהם למעשה מי שיהיו בעתיד הקרוב ה"לקוחות" של משרד הפרסום הזוכה.
הולך עם באומן. מנכ"ל שטראוס אייל דרור (צילום: סיון פרג')
למרות ששטראוס לא ניהלה מול משרדי הפרסום מכרז מסורתי מבוסס בריף עם דרישה לפתרון אסטרטגי/קריאייטיבי, "מדד ההתרגשות" לא היה מבוטל. אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי נדרשו להציג פרזנטציית משרד שכללה היכרות עם כל הגורמים החשובים במשרד ויכולתם, במבט נרחב על הקבוצה כולה, המנכ"לים, חברות בנות ועוד.
החברה גם הודיעה כי תמשיך לעבוד עם משרדים בסדר גודל קטן יותר כגון ליאו ברנט, מנצ' וגפן טים. בשטראוס הסבירו שהתהליך המכרזי עליו החליטה החברה יכלול "מכרז על העבודה מול משרדי הפרסום הגדולים - באומן ואדלר כשהכוונה היא שמותגים שזקוקים לליווי כל השנה באונליין ואופליין ימשיכו לקבל שירותי פרסום מהמשרד המוביל ולצידם החברה תמשיך לעבוד עם משרדים קטנים יותר במערך שנחשב למתמחים - בכל אותם המותגים שאינם נדרשים לעבודה עם ריטיינר קבוע אלא במתכונת של פרויקט נקודתי".
מי שבנוסף יכול לרשום את הזכייה במכרז כהישג אישי הוא בן מוסקל, מנכ"ל באומן בר ריבנאי. עם או בלי מעורבותו של המנכ"ל לשעבר וכיום יו"ר פובליסיס ישראל יוסי לובטון, הזכייה והשארת תקציב שטראוס בפובליסיס היא ניצחון גדול עבורו כמנכ"ל חדש בספינת הדגל של קבוצת פובליסיס ישראל, כספית, מורלית וכן מנהיגותית מבחינת המשרד ועובדיו.
למרות שערב המכרז המשרד ספג "מכה קלה בכנף" עם פרישת עידן רגב מנהל הקריאייטיב הראשי שעבר ל-LEAD - מוסקל שסירב להתרגש מהאירוע ושידר עניינים כרגיל עם מינויו המהיר של ירון פרל ליורש - מוכיח הלכה למעשה שברגע האמת הוא יכול ל"ספק את הסחורה" כשהוא מקבל מידי שטראוס את הבעת האמון ששווה עבורו הרבה יותר מעוד תקציב פרסום.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מנצחים. מימין: יוסי לובטון, משמאל בן מוסקל (במרכז ליאון קופלר, בעלי סופרפארם)
בשטראוס יש לציין נהוגה הפרדה בין תקציב הקריאייטיב למדיה, כך שאת רכש המדיה לא תנהל זניט מקבוצת פובליסיס אלא יוניון בבעלותו של אורן יוניוב. המשרד הזוכה, באומן, יטפל בכל פעילות הקריאייטיב והאסטרטגיה בתמורה לריטיינר חודשי (ויתכן גם לצד בונוס על עמידה ביעדים מוגרים מראש). בענף הפרסום יש מי שמעריך שהזכייה בכל פעילות שטראוס היא אתגר שעשוי להפוך גם למעמסה שוחקת אך עם זאת ישנה תמימות דעים שגורסת שהתרבות הארגונית של שטראוס וההיכרות רבת השנים עם באומן, היא כזו שתאפשר למשרד להרוויח באופן נאה שמצדיק את ההשקעה.
מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור: "יצאנו לתהליך בחירה בין שני משרדים מעולים שעבדו אתנו כשותפים מלאים. אני רוצה להודות לכל אנשי אדלר חומסקי על העבודה המקצועית שתרמה רבות להצלחת המותגים שלנו; הבחירה לא הייתה קלה ולבסוף בחרנו בבאומן בר ריבנאי כמשרד הפרסום המוביל שלנו לשנים הקרובות".
מחברת שטראוס נמסר עוד, כי "2 המשרדים קיבלו משטראוס הנחיות מדויקות למול צרכי המותגים הרלוונטיים, הנחיות שפרטו את כלל השירותים הנדרשים במסגרת ההתקשרות העתידית. הבחירה נעשתה לאחר תהליך מעמיק של בחינת ההצעות והתהליכים שהוצעו על ידי שני המשרדים".
- 12.יגאל ערמוני 27/02/2019 17:30הגב לתגובה זוקדימה הולכת לזכות בשלטון הפעם ציפי תהיה ראש הממשלה? הספינרים תמיד מפסידים תשאלו את ענת גורן. פרסומים אפורים לא שווים גם ככה כלום. ניצח המשרד היצירתי למול משרדים שמעתיקים פרסומות מחוץ לארץ. סוף סוף חצינו את הרוביקון, העיקר שהטובים תמיד מנצחים בסוף. מי מפרסם את פועלים בימינו?
- 11.שוקו 25/02/2019 21:13הגב לתגובה זוהמדיה עדיין ביוניון
- 10.כפרי אתה מפוטררררר (ל"ת)נועם 25/02/2019 19:47הגב לתגובה זו
- 9.דני 25/02/2019 18:11הגב לתגובה זואמיר גיא ייקח אותם עד הקרקעית
- 8.קלמור 25/02/2019 13:15הגב לתגובה זוועומר אדם לא ישיר על קפה שחור?
- 7.ואף מילה על האחיינית של עופרה בבאומן.. (ל"ת)אני 25/02/2019 12:25הגב לתגובה זו
- 6.שייקה 25/02/2019 12:00הגב לתגובה זוהם משרד של גימיקים וכוחנות. מקצוענות אין שם. זאת הוכחה ניצחת לכך. שטראוס ארגון מסודר, בסוף שבוחנים פרמטרים אמיתיים ולא רעש וצלצולים, האמת תצא לאור. הטוב ניצח.
- זה נכון, אבל לא אומר שמגיע לאדלר להפסיד. אפשר גם לכבד (ל"ת)פ 25/02/2019 19:15הגב לתגובה זו
- 5.סחתיין 25/02/2019 11:54הגב לתגובה זושנים של השקעה ושותפות ומי שמנסה לגמד את ההישג, גמד בעצמו.
- 4.איזה פאדיחה של אדלר להפסיד לבאומן (ל"ת)דניאל 25/02/2019 11:34הגב לתגובה זו
- 3.ערן 25/02/2019 10:58הגב לתגובה זומדובר בנצחון יוקרתי עבור באומן אבל בסופו של דבר לא מדובר בכסף גדול כי המכרז לא כלל את תקציב המדיה ולכן המספר 100 מיליון ש״ח פשוט לא רלוונטי
- 2.כל כך מגיע לבן מוסקל את הקרדיט הזה (ל"ת)אחת מהצד 25/02/2019 10:23הגב לתגובה זו
- 1.הטוב ניצח (ל"ת)תאכלו תחת אדלר 25/02/2019 09:41הגב לתגובה זו

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.