בן מוסקל נטפליקס
צילום: יח"צ
בלעדי

נטפליקס רוצה לשלוט בשוק הישראלי: גייסה את באומן בר ריבנאי

2019 תהיה השנה שבה נטפליקס תלחץ על הגז ותצא בהשקה רשמית ומושקעת בישראל. כך לפחות על פי המכרז שניהלה בחודשים האחרונים והבחירה בבאומן בר ריבנאי
משה בנימין | (2)

בתום מכרז שהתנהל מתחת לרדאר בחודשים האחרונים, משרד הפרסום באומן בר ריבנאי זכה בתקציב הפרסום של נטפליקס בישראל - כך נודע לאייס. מול באומן התמודדו משרדים נוספים בהליך מכרזי שנוהל בשני שלבים וכלל גם מצגת בפני נציגי החברה.

לאחר כשנה וחצי של פעילות בישראל, מרגע ההכרזה של החברה על כניסתה לשוק המקומי עם ממשק בעברית ואלפי שעות מתורגמות או מדובבות, ושיתוף פעולה על גבי פלטפורמות מקומיות כגון HOT ופרטנר TV, החברה עוברת למעשה לפנייה ישירה לצרכן הישראלי. לשם כך היא מגייסת את אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל - מה שיכול לשמש כעדות נוספת לכך שהחברה עתידה להגביר את הווליום הפרסומי עם מהלך השקה רשמי שייצא לפועל ב-2019.

לאייס נודע כי לפני מספר חודשים פנתה נטפליקס באמצעות נציגיה האזורים, שאינם ממוקמים בישראל, למספר משרדים מקומיים עם הצעה להשתתף בהליך מכרזי לניהול תקציב הפרסום של החברה. ההליך כלל בחינה מקדימה של יכולות המשרד כתנאי מקדים לסינון ולאחר מכן שלב שבמסגרתו המשרדים קיבלו בריף קריאייטיב ונדרשו להציג בפני נציגי החברה שהגיעו לישראל. 

הפנייה מצד נטפליקס יכולה להחמיא לכל משרד בישראל, קטן וגדול. לבאומן היא נופלת כפרי בשל ליד ועוזרת לו להעמיק את החדירה לתחום מותגי האינטרנט הגדולים, בהמשך ישיר לעבודה של המשרד עם פייסבוק ישראל ולקוחות בינלאומיים שמתמחים בגזרת האי קומרס. באומן גם הופך לבחירה הטבעית של נטפליקס מעצם העובדה שהוא בין המשרדים הגדולים (יחד עם אדלר חומסקי) שאינו מטפל באף מותג תקשורת שמתנגש בפעילותה של נטפליקס - מקאן מטפל ב-yes, גיתם בסלקום TV, ראובני פרידן ב-HOT וגליקמן שמיר סמסונוב בפרטנר TV.

לאייס נודע עוד כי בבאומן הקדישו לזכייה בנטפליקס כוח אדם ייעודי תחת ניהולו של עידן רגב סמנכ"ל הקריאייטיב, מנהל הקריאייטיב נאור יצחק, ובן מוסקל המנכ"ל הנכנס שהחליף את יוסי לובטון שעבר לשמש כיו"ר פובליסיס ישראל. עבור מוסקל מדובר באחד האתגרים המקצועיים הראשונים בהם הוא נתקל ובאותה נשימה, גם בהישג הגדול הראשון שלו לאחר מינויו הרשמי לפני מספר שבועות. 

במצב העניינים הנתון כרגע, טרם ידוע מה הן התכניות של נטפליקס בגזרת הפרסום. גורם בשוק טוען שנכון לעכשיו החברה צפויה להמשיך בפעילות סושיאל-דיגיטל שאפיינה אותה בשנה החולפת ועזרה לגייס עשרות אלפי לקוחות בארץ. מנגד, גורם אחר אומר לאייס, שלא לייחוס, כי המכרז שניהלה נטפליקס, בצורה שניהלה אותו מעיד על כך שהיא צפויה "ללכת בגדול" לדבריו, עם השקה רשמית על כל המשתמע מכך, הן מבחינת השקעה במדיה והן מבחינת הניסיון המסחרי להגדיל את נתח השוק בישראל באמצעות מהלך גדול. 

טיעון נוסף שתומך בסברה שנטפליקס מתכננת מהלך השקה רשמי ומושקע הוא בעצם הבחירה בבאומן. גורם בשוק הפרסום אומר לאייס שלא לייחוס, כי "חברה כמו נטפליקס לא מנהלת מכרז שכזה ובוחרת במשרד גדול כמו באומן כדי לנהל פעילות סושיאל". לדבריו, "יש בישראל לא מעט גופים שיכולים לנהל פעילות סושיאל מצליחה. בבאומן בר ריבנאי בוחרים כדי שיעשה את מה שהוא הכי טוב בו - השקה אסטרטגית גדולה". עוד הוא מציין כי "נראה שנטפליקס ובאומן מנסים שלא להעיר את הדובים בשוק ולכן לא מצהירים על הבאות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי לא נמסרה תגובה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוחאי 16/11/2018 17:42
    הגב לתגובה זו
    נטפליקס - אם הייתה מקבלת החלטה אסטרטגית לנהל פה פעילות הייתה מתחילה ב לגייס מנהל פעילות ולתת לו את המנדט בבחירת משרד פרסום. משלא עשתה כך - חיפשה תשובה לניהול הסושיאל. בשל שמדובר במותג על ומהסקסיים ביותר בעולם כרגע - הם יכולים להחליט שהם לוקחים משרד כמו באומן לפעילות סושיאל. זה עדיין לא מוריד במאומה את המחמאה של באומן לשים את נטפליקס כלוגו לקוח על הקיר. זה גם כן אומר שכשבעים שנפעל יקב תחליט להכנס לשוק ברצינות (אם זה יקרה - אף אחד לא יודע) - לבאומן (במידה ועשו עבודה טובה) יהיה יתרון על השאר. בהצלחה וכל הכבוד.
  • 1.
    ענת 15/11/2018 14:03
    הגב לתגובה זו
    שכן הם התמודדו במכרז מול משרדי סושיאל
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.