נטפליקס רוצה לשלוט בשוק הישראלי: גייסה את באומן בר ריבנאי
בתום מכרז שהתנהל מתחת לרדאר בחודשים האחרונים, משרד הפרסום באומן בר ריבנאי זכה בתקציב הפרסום של נטפליקס בישראל - כך נודע לאייס. מול באומן התמודדו משרדים נוספים בהליך מכרזי שנוהל בשני שלבים וכלל גם מצגת בפני נציגי החברה.
לאחר כשנה וחצי של פעילות בישראל, מרגע ההכרזה של החברה על כניסתה לשוק המקומי עם ממשק בעברית ואלפי שעות מתורגמות או מדובבות, ושיתוף פעולה על גבי פלטפורמות מקומיות כגון HOT ופרטנר TV, החברה עוברת למעשה לפנייה ישירה לצרכן הישראלי. לשם כך היא מגייסת את אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל - מה שיכול לשמש כעדות נוספת לכך שהחברה עתידה להגביר את הווליום הפרסומי עם מהלך השקה רשמי שייצא לפועל ב-2019.
לאייס נודע כי לפני מספר חודשים פנתה נטפליקס באמצעות נציגיה האזורים, שאינם ממוקמים בישראל, למספר משרדים מקומיים עם הצעה להשתתף בהליך מכרזי לניהול תקציב הפרסום של החברה. ההליך כלל בחינה מקדימה של יכולות המשרד כתנאי מקדים לסינון ולאחר מכן שלב שבמסגרתו המשרדים קיבלו בריף קריאייטיב ונדרשו להציג בפני נציגי החברה שהגיעו לישראל.
הפנייה מצד נטפליקס יכולה להחמיא לכל משרד בישראל, קטן וגדול. לבאומן היא נופלת כפרי בשל ליד ועוזרת לו להעמיק את החדירה לתחום מותגי האינטרנט הגדולים, בהמשך ישיר לעבודה של המשרד עם פייסבוק ישראל ולקוחות בינלאומיים שמתמחים בגזרת האי קומרס. באומן גם הופך לבחירה הטבעית של נטפליקס מעצם העובדה שהוא בין המשרדים הגדולים (יחד עם אדלר חומסקי) שאינו מטפל באף מותג תקשורת שמתנגש בפעילותה של נטפליקס - מקאן מטפל ב-yes, גיתם בסלקום TV, ראובני פרידן ב-HOT וגליקמן שמיר סמסונוב בפרטנר TV.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאייס נודע עוד כי בבאומן הקדישו לזכייה בנטפליקס כוח אדם ייעודי תחת ניהולו של עידן רגב סמנכ"ל הקריאייטיב, מנהל הקריאייטיב נאור יצחק, ובן מוסקל המנכ"ל הנכנס שהחליף את יוסי לובטון שעבר לשמש כיו"ר פובליסיס ישראל. עבור מוסקל מדובר באחד האתגרים המקצועיים הראשונים בהם הוא נתקל ובאותה נשימה, גם בהישג הגדול הראשון שלו לאחר מינויו הרשמי לפני מספר שבועות.
במצב העניינים הנתון כרגע, טרם ידוע מה הן התכניות של נטפליקס בגזרת הפרסום. גורם בשוק טוען שנכון לעכשיו החברה צפויה להמשיך בפעילות סושיאל-דיגיטל שאפיינה אותה בשנה החולפת ועזרה לגייס עשרות אלפי לקוחות בארץ. מנגד, גורם אחר אומר לאייס, שלא לייחוס, כי המכרז שניהלה נטפליקס, בצורה שניהלה אותו מעיד על כך שהיא צפויה "ללכת בגדול" לדבריו, עם השקה רשמית על כל המשתמע מכך, הן מבחינת השקעה במדיה והן מבחינת הניסיון המסחרי להגדיל את נתח השוק בישראל באמצעות מהלך גדול.
טיעון נוסף שתומך בסברה שנטפליקס מתכננת מהלך השקה רשמי ומושקע הוא בעצם הבחירה בבאומן. גורם בשוק הפרסום אומר לאייס שלא לייחוס, כי "חברה כמו נטפליקס לא מנהלת מכרז שכזה ובוחרת במשרד גדול כמו באומן כדי לנהל פעילות סושיאל". לדבריו, "יש בישראל לא מעט גופים שיכולים לנהל פעילות סושיאל מצליחה. בבאומן בר ריבנאי בוחרים כדי שיעשה את מה שהוא הכי טוב בו - השקה אסטרטגית גדולה". עוד הוא מציין כי "נראה שנטפליקס ובאומן מנסים שלא להעיר את הדובים בשוק ולכן לא מצהירים על הבאות".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי לא נמסרה תגובה.
- 2.יוחאי 16/11/2018 17:42הגב לתגובה זונטפליקס - אם הייתה מקבלת החלטה אסטרטגית לנהל פה פעילות הייתה מתחילה ב לגייס מנהל פעילות ולתת לו את המנדט בבחירת משרד פרסום. משלא עשתה כך - חיפשה תשובה לניהול הסושיאל. בשל שמדובר במותג על ומהסקסיים ביותר בעולם כרגע - הם יכולים להחליט שהם לוקחים משרד כמו באומן לפעילות סושיאל. זה עדיין לא מוריד במאומה את המחמאה של באומן לשים את נטפליקס כלוגו לקוח על הקיר. זה גם כן אומר שכשבעים שנפעל יקב תחליט להכנס לשוק ברצינות (אם זה יקרה - אף אחד לא יודע) - לבאומן (במידה ועשו עבודה טובה) יהיה יתרון על השאר. בהצלחה וכל הכבוד.
- 1.ענת 15/11/2018 14:03הגב לתגובה זושכן הם התמודדו במכרז מול משרדי סושיאל
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
