
איך הדברים נראים על כוס קפה? נמס עלית מצא מקום מדויק כמותג עממי
בשורה התחתונה: קפה נמס עלית מוצא את המקום המדויק שלו כמותג עממי קטן עם נשמה גדולה ותפקיד שאף מותג אחר לא יכול למלא מלבדו.
קוראים לו "הבז" עד שאשתו מפתיעה אותו עם עוגת יום הולדת מול הפקודים שלו באמצע תדריך אימון טיס, ומסגירה את שם החיבה שלו "צ'ופצ'יקון". זה מרסק לו את הפאסון מול הטייסת והוא לא מסוגל להתאושש מזה. קשה לו לסלוח לה. היא מצידה מסמיקה מבושה. מה היא חשבה לעצמה כשעשתה את זה?
קפה נמס עלית מפתח את סדרת הפאשלות השמורות אך ורק לנו, הישראלים. זר לא יבין זאת. אם בפרק הקודם הבעל פישל כשלקח את אשתו לנפוש בקיבוץ יחד עם כל חדר האוכל (התחיל במיטת קומותיים בבית ספר שדה עד ששונה) והרס לה את הפנטזיה על סופשבוע רומנטי, אז בפרק הנוכחי האשה היא זו שמפשלת.
בשני המקרים אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה כי העוול הקטן והמרגיז כבר נעשה. ובדיוק למקום הזה נכנס קפה נמס עלית בתפקיד מאד אמוציונאלי הלא הוא הסלחנות והאהבה שמגשרות על כל מה שאי אפשר כל כך לתקן בהגיון.
קפה נמס עלית, אסטרטגית, הצליח להפיח חיים במיקומו הטבעי - הלא הוא אייקון תרבות ישראלי מתוך הפנטאון של קוטג' תנובה, אל על, מרק אסם וכמובן קפה טורקי עלית ושוקולד פרה רק שהוא לא סתם שם אלא ממלא תפקיד של רגע הסליחה והקבלה שכל זוג ומשפחה בישראל צריכים מאד.
לא פשוט להשתמש באותה אסטרטגיה עבור כל נכס צאן ברזל ישראלי. תנובה לקחה את הבעלות על לגדול בבית הישראלי. אסם מספרת גם היא, בחרוזים, את סיפור המרקים והנזידים והרטבים, מנקודת מבט ילדית. המתוקים של עלית גם הם מדברים על כל ישראלי והמתוק שלו ואילו מזגני אלקטרה גם מנכסים לעצמם את הקיץ הישראלי וחוקרים את האופן שבו עם שלם מתמודד עם קיץ נצחי שמאיים למרר את חייו.
כשמגיעים לקפה נמס מאד מאד מפתה לדבר שוב על ה"אנחנו" הכללי הזה. קפה נמס אמנם חייב להיות באזור החיוג הזה של הישראלים, אולם הבחירה ספציפית ולא כללית, ועושה zoom in אל תוך הבתים והזוגות הישראלים (ואולי משפחות בשלב מאוחר יותר) שזרע ההבכה ההדדית טבוע בהם כרונית.
בכל זוג ישראלי תמצאו גבר ששוכח שאשתו לא אוהבת לישון בשק שינה. בכל זוג ישראלי יש אשה שמצד אחד התחתנה איתו בגלל המאצ'ו שהוא - אבל מצד שני היא גם קצת יעכנה וסרסנית.
חוסר המשמעת הזה הוא מאד ישראלי, מייצר מתחים והוא בלתי פתיר. ולכן הוא אנושי ומופלא ובעיקר מספר את הסיפור הישראלי מזווית שהיא צרה מאד אך חדשה מאד ומדוייקת ובעיקר לא שגרתית ולכן מרעננת.
החיבור לפיוס הנצרך וההכרחי שנובע מחמלה וחיבה וידידות ואהבה - לא פיוס דרמאטי הוליוודי חלילה - הוא, ולא אחר, מתאים להיות מגולם על ידי קפה נמס עלית. קפה שהוא קטן גדול, עממי אך אלמותי, מאד לא אופנתי אבל מאד כן זורם בעורקינו תרתי משמע.
אז אם לוצ'יאנו בנטון יצר פיוסים גלובאליים מגה דרמאטיים בקמפיין ה-Unhate שלו, בו מנהיגי עולם יריבים הופיעו מתנשקים זה עם זה, אזי קפה נמס עלית הוא הפיוס הקטן, הלא מתוקשר, חסר התהילה שקורה בשקט בתוך הבתים, מציץ לתוך מערכות היחסים מאחורי דלתות סגורות, אך למעשה הינו רגע נצחי שנכון למותג וכמובן משיב אותנו לזרועותיו כקדם.
- 5.יורם 26/11/2014 17:14הגב לתגובה זומדהים כמה מהר קופצות כל אותן ״פמיניסטיות״ בהתניה פבלובית ומרדדות את הדיון על מעמד האישה. כמה מטופשת הזעקה שלהן לנוכח המחזה ״המחריד״ בו האישה מכינה לבן זוגה קפה על מנת לפייס אותו. כמובן שבאותו רגע נשכח חוש ההומור, נשכחת העובדה שבסרט אחר בסידרה הגבר מכין קפה לאישה והזעקות עולות לשמים. מישהו מוכן להסביר להן שהן מזיקות לנושא?
- עטרה 26/11/2014 23:30הגב לתגובה זוהפוגע מפיס את הנפגע עם כוס קפה. פעם אשה לגבר ופעם גבר לאשה. לחפש פה שובניזם זה לחלוטין להיות עיוור לעיקר.
- עטרה פיטריית הזיה? (ל"ת)זו באמת את? 27/11/2014 10:36
- 4.שרון 26/11/2014 16:09הגב לתגובה זוכך ברור יותר שעטרה בילר תפרגן לה בצורה ההזויה הרגילה שלה. השם ישמור מהניתוחים הפלנרים שלה
- 3.האישה חיה על פטריות (ל"ת)הזיה 26/11/2014 15:35הגב לתגובה זו
- 2.פומפיה 26/11/2014 15:06הגב לתגובה זופיצוח מבריק? עזבי את זה שזה הכי ראשוני לחבר מבצע הארד סייל למבצע צבאי ועשו את זה כבר עשרות פעמים, לא הבנת בכלל את הסרט עם הטניסאי. זה ממש לא מבצע ספורטיבי אלא מרמז על המבצע לחיסול אל-מבחוח בדובאי. יצאת נעל אדידס סטן סמית.
- 1.לירון 26/11/2014 14:32הגב לתגובה זואפרופו היחס לנשים: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000988984

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.