איך הדברים נראים על כוס קפה? נמס עלית מצא מקום מדויק כמותג עממי
בשורה התחתונה: קפה נמס עלית מוצא את המקום המדויק שלו כמותג עממי קטן עם נשמה גדולה ותפקיד שאף מותג אחר לא יכול למלא מלבדו.
קוראים לו "הבז" עד שאשתו מפתיעה אותו עם עוגת יום הולדת מול הפקודים שלו באמצע תדריך אימון טיס, ומסגירה את שם החיבה שלו "צ'ופצ'יקון". זה מרסק לו את הפאסון מול הטייסת והוא לא מסוגל להתאושש מזה. קשה לו לסלוח לה. היא מצידה מסמיקה מבושה. מה היא חשבה לעצמה כשעשתה את זה?
קפה נמס עלית מפתח את סדרת הפאשלות השמורות אך ורק לנו, הישראלים. זר לא יבין זאת. אם בפרק הקודם הבעל פישל כשלקח את אשתו לנפוש בקיבוץ יחד עם כל חדר האוכל (התחיל במיטת קומותיים בבית ספר שדה עד ששונה) והרס לה את הפנטזיה על סופשבוע רומנטי, אז בפרק הנוכחי האשה היא זו שמפשלת.
בשני המקרים אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה כי העוול הקטן והמרגיז כבר נעשה. ובדיוק למקום הזה נכנס קפה נמס עלית בתפקיד מאד אמוציונאלי הלא הוא הסלחנות והאהבה שמגשרות על כל מה שאי אפשר כל כך לתקן בהגיון.
קפה נמס עלית, אסטרטגית, הצליח להפיח חיים במיקומו הטבעי - הלא הוא אייקון תרבות ישראלי מתוך הפנטאון של קוטג' תנובה, אל על, מרק אסם וכמובן קפה טורקי עלית ושוקולד פרה רק שהוא לא סתם שם אלא ממלא תפקיד של רגע הסליחה והקבלה שכל זוג ומשפחה בישראל צריכים מאד.
לא פשוט להשתמש באותה אסטרטגיה עבור כל נכס צאן ברזל ישראלי. תנובה לקחה את הבעלות על לגדול בבית הישראלי. אסם מספרת גם היא, בחרוזים, את סיפור המרקים והנזידים והרטבים, מנקודת מבט ילדית. המתוקים של עלית גם הם מדברים על כל ישראלי והמתוק שלו ואילו מזגני אלקטרה גם מנכסים לעצמם את הקיץ הישראלי וחוקרים את האופן שבו עם שלם מתמודד עם קיץ נצחי שמאיים למרר את חייו.
כשמגיעים לקפה נמס מאד מאד מפתה לדבר שוב על ה"אנחנו" הכללי הזה. קפה נמס אמנם חייב להיות באזור החיוג הזה של הישראלים, אולם הבחירה ספציפית ולא כללית, ועושה zoom in אל תוך הבתים והזוגות הישראלים (ואולי משפחות בשלב מאוחר יותר) שזרע ההבכה ההדדית טבוע בהם כרונית.
בכל זוג ישראלי תמצאו גבר ששוכח שאשתו לא אוהבת לישון בשק שינה. בכל זוג ישראלי יש אשה שמצד אחד התחתנה איתו בגלל המאצ'ו שהוא - אבל מצד שני היא גם קצת יעכנה וסרסנית.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
חוסר המשמעת הזה הוא מאד ישראלי, מייצר מתחים והוא בלתי פתיר. ולכן הוא אנושי ומופלא ובעיקר מספר את הסיפור הישראלי מזווית שהיא צרה מאד אך חדשה מאד ומדוייקת ובעיקר לא שגרתית ולכן מרעננת.
החיבור לפיוס הנצרך וההכרחי שנובע מחמלה וחיבה וידידות ואהבה - לא פיוס דרמאטי הוליוודי חלילה - הוא, ולא אחר, מתאים להיות מגולם על ידי קפה נמס עלית. קפה שהוא קטן גדול, עממי אך אלמותי, מאד לא אופנתי אבל מאד כן זורם בעורקינו תרתי משמע.
אז אם לוצ'יאנו בנטון יצר פיוסים גלובאליים מגה דרמאטיים בקמפיין ה-Unhate שלו, בו מנהיגי עולם יריבים הופיעו מתנשקים זה עם זה, אזי קפה נמס עלית הוא הפיוס הקטן, הלא מתוקשר, חסר התהילה שקורה בשקט בתוך הבתים, מציץ לתוך מערכות היחסים מאחורי דלתות סגורות, אך למעשה הינו רגע נצחי שנכון למותג וכמובן משיב אותנו לזרועותיו כקדם.
ועוד משהו: אם כבר טייסים, אז קמפיין "נברשת שניה בשקל" הוא עוד פיצוח מבריק של מבצע בנאלי שכמעט בלתי אפשרי לספר אותו באופן מרגש, מה גם שלמבצע הזה יש הסטוריה והוא אינו חדש בנוף. אז למישהו נפל האסימון ש"מבצע" יכול להתפרש גם כמבצע צבאי/ משטרתי. והשאלה "רגע לפני המבצע מה עובר לך בראש" או "למה הסכמת להשתתף במבצע" וכן הלאה - נופלת כמובן על הפרשנות הזו שלרע קט מושכת את תשומת הלב מהארד סייל לאקשן. ואז יש קריאטיב.
האקשן יכול להיות מבצע המרמז על מתקפה אווירית עליו מדבר טיס שכדרך המסורת עיניו מכוסות במשקף, מבצע ספורטיבי עם טניסאי סטייל ביורן בורג (אדלר חומסקי - יש לכם fetish עם הטניסאי הזה?), מבצע חשאי עם סוכנת מוסד רוסיה, מבצע צבאי (צוק איתן?) עם איש צבא בכיר שפניו מוסוות ועוד כהנה וכהנה - פלטפורמה יצירתית אינסופית להגשת ולהצלת מבצע מכירה שהיה עלול לחלוף ללא משים מעל ראשינו. מבצע הצלה הרואי?
- 5.יורם 26/11/2014 17:14הגב לתגובה זומדהים כמה מהר קופצות כל אותן ״פמיניסטיות״ בהתניה פבלובית ומרדדות את הדיון על מעמד האישה. כמה מטופשת הזעקה שלהן לנוכח המחזה ״המחריד״ בו האישה מכינה לבן זוגה קפה על מנת לפייס אותו. כמובן שבאותו רגע נשכח חוש ההומור, נשכחת העובדה שבסרט אחר בסידרה הגבר מכין קפה לאישה והזעקות עולות לשמים. מישהו מוכן להסביר להן שהן מזיקות לנושא?
- עטרה 26/11/2014 23:30הגב לתגובה זוהפוגע מפיס את הנפגע עם כוס קפה. פעם אשה לגבר ופעם גבר לאשה. לחפש פה שובניזם זה לחלוטין להיות עיוור לעיקר.
- עטרה פיטריית הזיה? (ל"ת)זו באמת את? 27/11/2014 10:36
- 4.שרון 26/11/2014 16:09הגב לתגובה זוכך ברור יותר שעטרה בילר תפרגן לה בצורה ההזויה הרגילה שלה. השם ישמור מהניתוחים הפלנרים שלה
- 3.האישה חיה על פטריות (ל"ת)הזיה 26/11/2014 15:35הגב לתגובה זו
- 2.פומפיה 26/11/2014 15:06הגב לתגובה זופיצוח מבריק? עזבי את זה שזה הכי ראשוני לחבר מבצע הארד סייל למבצע צבאי ועשו את זה כבר עשרות פעמים, לא הבנת בכלל את הסרט עם הטניסאי. זה ממש לא מבצע ספורטיבי אלא מרמז על המבצע לחיסול אל-מבחוח בדובאי. יצאת נעל אדידס סטן סמית.
- 1.לירון 26/11/2014 14:32הגב לתגובה זואפרופו היחס לנשים: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000988984

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.