הג'וב החדש של יוסי ורשבסקי: ינהל את חברת המדיה של פובליסיס ישראל
יוסי ורשבסקי, מי ששימש עד לפני כשנה וחצי כמנכ"ל ערוץ 10 חוזר לתפקיד בכיר בתעשייה - והפעם מהצד של המפרסמים ומשרדי הפרסום. ורשבסקי מונה למנכ"ל גוף המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל הכוללת את זניט מדיה, סטארקום וסמארט מדיה.
ורשבסקי ישמש כיו"ר קבוצת המדיה של פובליסיס - תפקיד בו החזיק עד היום יורם באומן. הוא יפקח על פעילות חברות המדיה, לרבות בתוכן ובדיגיטל.
יוזכר כי בזניט מדיה - גוף המדיה המוביל של הקבוצה משמש גבי אטל כמנכ"ל ב-6 השנים האחרונות, כאשר בשנה וחצי האחרונות הוא מכהן לבד לאחר סיום דרכו של אלון הוכדורף - מי ששימש לצידו כמנכ"ל משותף. כזכור, אחיה פריד, בזמנו כסמנכ"ל השיווק של קבוצת הארץ היה מי שנבחר להחליף את הוכדורף אך לאחר תקופה קצרה בלבד, הצדדים נפרדו בעקבות חילוקי דעות.
במהלך כהונתו של ורשבסקי בתפקיד מנכ"ל ערוץ 10, הוא נאלץ להתמודד עם משברים רגולטורים ופיננסיים, כשבעלי המניות מסרבים להזרים לערוץ כספים. לפני שהצטרף לערוץ 10 שימש ורשבסקי כמנכ"ל קבוצת הארץ ולפני כן כמנהל רשת שוקן.
המינוי של מנהל בקנה המידה של ורשבסקי מעיד על כוונותיו של יורם באומן בשוק המדיה בישראל. באומן שהבין כי החולשה המרכזית שלו בדרך לכבוש את ענף הפרסום הישראלי נעוצה במדיה, או ליתר דיוק בנחיתות מול יוניברסל, חיכה זמן רב בטרם אייש את התפקיד שנותר מיותם. על ורשבסקי שמכיר היטב את מתחריו הקשוחים בשוק, מימיו בערוץ 10, מוטלת כעת המשימה לנגוס בכוחה של חברת המדיה החזקה בשוק - יוניברסל, ולהעמיד עבור פובליסיס חברת מדיה שתצליח להעביר אליה תקציבים שעד היום זלגו באופן אוטומטי ליוניברסל.
הסטוריה רצופת מאבקים/ ורשבסקי וענף הפרסום
מתוקף תפקידו כמנכ"ל ערוץ 10 ורשבסקי העביר חלק גדול מזמנו במשאים ומתנים מול חברות המדיה הפועלות בישראל, לרבות יוניברסל וזניט. לורשבסקי יש הסטוריה אישית שאינה מצטיינת בחיבה יתרה לענף הפרסום ולפרסומאים. מי שעתיד לעמוד בראש חברת המדיה של פובליסיס ישראל קרא להם בעבר "חזירים" מעל במת כנס ראש פינה לטלוויזיה בשנת 2009.
אחד היריבים המושבעים שורשבסקי השאיר מאחוריו בימיו כמנכ"ל ערוץ 10 ומי שיהפוך כעת למתחרה ישיר שלו הוא אורן יוניוב, מנכ"ל יוניון מדיה. ב-2011 ניהלו השניים, יוניוב וערוץ 10 בראשו עמד ורשבסקי קרב עיקש סביב מחירי המדיה אותם דרש הערוץ מיוניון. במכתב ששיגר בזמנו יוניוב ללקוחותיו ציין מנכ"ל יוניון מדיה, כי הערוץ דורש התייקרות חדה של מחיריו בסביבות 10%, התייקרות קיצונית של פרסומות במיקומים 1, 2 ואחרון בברייק הפרסומות, התייקרות של קמפיינים עם סרטים מעל 30 שניות בתקופות ביקוש ב-15% והתייקרות בגין צפייה נדחית. מאבק זה הוביל לכך שהיקף הפעילות של יוניון ירד מנתח מדיה של 30% ל-7% בלבד בערוץ.
אנקדוטה נוספת שניתן לציין בהקשר של מינוי ורשבסקי לראש חברת המדיה של פובליסיס היא סגירת המעגל שלו מול מנכ"ל באומן בר ריבנאי (המשרד המוביל בקבוצת פובליסיס) יוסי לובטון. ב-2008 כשמונה ורשבסקי לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10 דווח כי מי שהתמודד מולו על התפקיד היה לא אחר מאשר לובטון ששימש בזמנו כסמנכ"ל השיווק של HOT.
- 10.בדיחה. (ל"ת)מרטי 17/10/2013 23:06הגב לתגובה זו
- 9.גבי אטל עמי קדם ורוזי - יאללה לארוז. (ל"ת)זה סופו של כל בלון 16/10/2013 17:45הגב לתגובה זו
- 8.האיש כשלון הרס את עיתונות מקומית חדשות הארץ ו (ל"ת)שמוליק 15/10/2013 12:53הגב לתגובה זו
- 7.הרס את ערוץ 10, יהרוס גם את זה. (ל"ת)אין בושה 15/10/2013 00:17הגב לתגובה זו
- 6.יעיפו אותו מפובליסיס שם לא נשארים הרבה זמן (ל"ת)עדן 14/10/2013 16:16הגב לתגובה זו
- 5.לא מתאים לתפקיד בפובליסיס (ל"ת)בני 14/10/2013 16:12הגב לתגובה זו
- 4.בארט סמפסון 14/10/2013 15:56הגב לתגובה זופובליסיס חברה ביזיונית מינוי סמנכלים ומנכלים כאילו אין מחר ומוריס לוי יממן הכל!!! וזאת בשעה שפובליסיס מתפרקת מהלקוחות שלה וממשרד פרסום מוביל הפך להיות בדיחה של הפרסום בישראל .שמעתי שעכשיו יקדמו את צוקר להיות סמנכל של דומיניק ...
- Zעונות 14/10/2013 16:15הגב לתגובה זואני מרגיש ששכירות החודש, עליי.
- 3.גיא 14/10/2013 14:51הגב לתגובה זוהמחליף של אחיה? רפי גינת בוכה מרוב צחוק
- 2.השואל התמים 14/10/2013 14:16הגב לתגובה זוככה יפה להביא לו את כל החזוק?
- 1.מפרדנות 14/10/2013 14:01הגב לתגובה זוצעד קדימה שניים אחורה ?

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.