חוזר למשחק? יורם לוי במגעים לקראת כניסה כשותף למשרד ברוקנר נטע יער
האם יורם לוי, מבכירי אנשי הקריאייטיב בישראל חוזר לענף? לאייס נודע כי מי ששימש כסמנכ"ל הקריאייטיב ומשנה למנכ"ל בבאומן בר ריבנא 4 שנים עד לפרישתו בתחילת השנה, נמצא במגעים לקראת כניסתו כשותף למשרד הפרסום ברוקנר נטע יער.
כזכור, לוי פרש מבאומן בר ריבנאי בתחילת 2013 לאחר 4 שנים בתפקיד ומהפכת קריאייטיב אותה הוביל בתקופתו. לוי שגויס למשרד כדי לרענן את השורות, הצליח במשימה, ויחד עם המנכ"ל הדומיננטי יוסי לובטון השניים הציבו את המשרד בחוד החנית הקריאייטבית עם זכיות רבות בתחרויות פרסום מסביב לעולם, בדגש על פסטיבל קאן. זאת לצד גיוס תקציבי פרסום משמעותיים ובניית נבחרת ניהולית לרבות טיפוח יורש ראוי - נדב פרסמן.
עם זאת, פרישתו מבאומן בר ריבנאי, למרות שנעשתה ברוח טובה, לוותה בלא מעט תחושות מעורבות. הבחירה של לוי לסיים את דרכו במשרד נעשתה על רקע עסקת הענק של באומן בר ריבנאי עם קבוצת פובליסיס העולמית - עסקה שהיטיבה עם בעל המניות יורם באומן ועם המנכ"ל יוסי לובטון, שהפכו למחזיקי מניות גם במבנה החדש של החברה, אך הותירה את לוי ללא מניות ולתחושתו, ללא תגמול ראוי שיהלום את תרומתו הרבה להצלחת המשרד בשנים האחרונות.
לאייס נודע כי בשבועות האחרונים מנהל לוי מגעים מתקדמים עם משרד הפרסום ברוקנר נטע יער לקראת הצטרפותו כשותף למשרד. במשרד הפרסום שעל בעליו נמנים טל ברוקנר, עופר יער ויגיל נטע מסרבים להגיב לידיעה. יצוין כי חלקו של נטע במשרד הפך למזערי בשנים האחרונות ולמעשה מי שמנהל את המשרד באופן שוטף הם ברוקנר ויער.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יוזכר עוד כי עד לפני מספר חודשים סמנכ"ל הקריאייטיב של ברוקנר נטע יער היה יריב טוויג, שהגיע אליו משלמור אבנון עמיחי בעת שזה ערך רה-ארגון מאסיבי שבמסגרתו שוחררו בכירים רבים, ביניהם צור גולן, אדם פולצ'ק, עמית גל ועוד.
בשנים האחרונות לוי היה הכתובת המחוזרת ביותר על ידי משרדי הפרסום המובילים בישראלים. בחדרי חדרים, עוד בטרם הודיע על פרישתו הרשמית מבאומן בר ריבנאי ידעו בעליהם של משרדים רבים כי הוא מהלך זה צפוי. במקביל הועברו ללוי הצעות רבות מצד משרדים כגון מקאן אריקסון, אדלר חומסקי, יהושע TBWA ואף הצעה לשוב למקום בו החל את דרכו ובנה את יסודותיו - y&r ישראל.
לפני מספר שנים, בטרם העתיק לוי את הקריירה משלמור לבאומן בר ריבנאי עמדה על הפרק תוכנית להקים משרד בוטיק קריאטיבי בשותפות בין לוי למספר בכירים בשלמור. בסופו של יום נחת לוי בבאומן והרעיון הוקפא. עוד לפני סדרת הפגישות של לוי עם מתחרי באומן מהחמישייה המובילה של הענף נודע לאייס כי ללוי הוצע לעזוב את באומן כדי להקים משרד חדש בשותפות עם מספר בכירים שפרשו בשנים האחרונות מעמדות מפתח במשרדים מובילים בשוק. תכנית זו עלתה שוב על השולחן לאחר פרישתו מבאומן בר ריבנאי אך לא יצאה לפועל.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
החותמת לה מחכה המשרד
ב-2013, מאז שעזב את באומן, עסק לוי במספר פרויקטים ובניהם: כתיבה לטלוויזיה, תכנית רדיו ב-102 FM, יעוץ תקשורתי בגזרה הפוליטית המקומית ועוד. עם זאת, וכך מעידים רבים, מקומו הטבעי של לוי הוא בענף הפרסום - הקריירה המרכזית שלו וזו שבה הוא מצליח למקסם את הפוטנציאל האישי שלו.
צירוף אפשרי של לוי לברוקנר עשוי להיות החותמת לה חיכה המשרד שמנסה לתקוע יתד בעשירייה הראשונה של הענף בשנים האחרונות. לוי מגיע עם רזומה עשיר, הן בפעילות השוטפת עבור הלקוחות המובילים בישראל, גם בשלמור וגם בבאומן והן בקשרים הרבים עם סמנכ"לי שיווק ומנכ"לים אותם יצר בשנותיו בענף - קשרים שיכולים להוביל לא מעט מפרסמים לפתחו של המשרד. לוי גם קנה לו שם חיובי בזכות היותו "איש של אנשים" וכזה שביכולתו לסחוף אחריו את העובדים במשרד להישגיות.
- 9.אלון 08/10/2013 16:40הגב לתגובה זושוב קומוניקט מבית היוצר של יח"צני ג. עמיחי. את מי זה מעניין? אז ברוקנר ייכנסו לעשיריה הראשונה - וואו. זה מאד חשוב. ויורם לוי ימשיך לנסות לזכות בפרסים בעולם כדי לתת מרגוע לאגו הלא מסופק שלו. יאללה תתקדמו.
- 8.חשבתי שנקים יחד... (ל"ת)סיגל 08/10/2013 14:47הגב לתגובה זו
- 7.שילוב יפה. בהצלחה! (ל"ת)הלנה השדכנית 08/10/2013 13:39הגב לתגובה זו
- 6.משה 08/10/2013 13:10הגב לתגובה זוברוקנר? טוב לפחות לא זרמון
- 5.לקוח לשעבר פעמיים... 08/10/2013 12:52הגב לתגובה זולאן שיבחר, אני עובר איתו.
- 4.לקוחה 08/10/2013 12:40הגב לתגובה זולאן שהוא הולך אני באה איתו
- תתעוררי 08/10/2013 15:04הגב לתגובה זוזה נסגר מעלייך ילדונת, בבית קפה בצהלה
- 3.לאן רצתם. כלום עוד לא סגור (ל"ת)יורם 08/10/2013 11:56הגב לתגובה זו
- 2.לא מתאים 08/10/2013 11:56הגב לתגובה זוזה מישהו שיודע לזכות בתחרויות פרסום
- נכון. חייבים מנהל מקצועי כי החברה שם מבולבלים (ל"ת)מר קו 08/10/2013 12:32הגב לתגובה זו
- 1.האיש הכי נחמד בתעשייה (ל"ת)בוא הביתה 08/10/2013 11:55הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
