צופן קוד סייבר
צילום: Istock

חברת הזיהוי הביומטרי הקולי Multi B.T מגייסת דרך פיפלביז

החברה מספקת פתרון ייחודי לזיהוי ביומטרי קולי, הנחשב למדויק ביותר ועדיף על פני זיהוי באמצעות דפוסי מגע והקלדה או טביעת אצבע 

מפרשת קיימברידג' אנליטיקה שכמעט וריסקה את ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק, דרך תמונות שנגנבות מטלפונים ועד חשדות כי מידע נגנב מטלפון של מועמד לראשות הממשלה, נראה כי נושא אבטחת המידע וזיהוי המשתמש הפך לנחוץ כל כך בכל תחומי חיינו, ובייחוד שחלק רחב מחיינו מתנהל למעשה ברשת.

אם בעבר הספיק קוד פשוט בן 4 ספרות כדי לאבטח את מכשיר הטלפון שלנו, היום כשהוא מחובר לרשת 24 שעות ביממה ומהווה מטרה אמיתית עבור פורעי חוק, רמת הגנה כזו כבר לא מספיקה, ואנחנו עדים לחידושים מכיוונן של חברות הטלפונים הגדולות, כגון אפל וסמסונג  שמוסיפות אמצעי זיהוי חדשים למכשירים שלהן במטרה לענות על הצורך בפרטיות.

לפרטים נוספים על ההשקעה >>

אחת החברות היותר מעניינות בתחום מגיעה (כמה מפתיע) מישראל ושמה מולטי בי.טי (Multi B.T). החברה פיתחה מערכת זיהוי ביוטרי קולית אשר מאפשר לזהות את המשתמש על פי חתימת קול, ובכך מספקת פתרון מדויק ביותר ועדיף על פני זיהוי באמצעות דפוסי מגע והקלדה ואפילו זיהוי לפי טביעת אצבע, שכבר הוכח כי ניתן לזייפו על ידי דבק מגע פשוט.

פתרונות הזיהוי הקולי שמפותחות בחברת מולטי.בי.טי, הן היחידות לעת עתה אשר משלבות את שני רבדי הזיהוי הביומטרי (פיזי והתנהוגותי) ברמת דיוק גבוהה ובאפשרות הטמעאה יחסית קלה.

בין היתר מאפשרת המערכת לזהות נהגים שיכורים לפני התנעת רכב, אנשים מאוימים מול כספומט, אנשים עייפים מול מכונת חיתוך, למנוע השתלטות על רכבים אוטונומיים ועוד, כאשר השוק בו היא פועלת צפוי לגדול ולעבור את ה-15 מיליארד דולר בשנת 2025. הלקוחות העיקריים: מוקדי שירות טלפוניים, חברות ביטוח, בנקים, נמלי תעופה, בתי חולים ועוד, אשר מוכנות לשלם לא מעט כסף עבור זיהוי מדויק של הלקוחות שלהן.

לפרטים נוספים על ההשקעה >>

קיראו עוד ב"פיפלביז"

עם כניסת הרגולציה השנה, אשר חייבה את רב המדינות המפותחות בשימוש בזיהוי ביומטרי, למשל בנמלי תעופה, במעברי גבול, לשם קבלת שירותים פיננסיים, רפואיים ועוד, קמו להן חברות כמו Voicepin הבריטית ו-Auraya האמריקאית שמתחרות עם מולטי בי.טי. אך אמצעי הזיהוי שלהן נחשבים לפחות אמינים מאלה של החברה הישראלית.

החברה, אשר בראשה עומד אדי נבואני, וזיו ברזילאי, מהנדס ותיק עם ניסיון עשיר מאוד בתחום הביומטריה אשר 70 חברות משתמשות בפטנטים שלו. זיו הוביל הן את התקינה הישראלית ואת תקן ה ISO הבינלאומי בתחום הביומטריה הקולית.  כעת ניתן להשקיע בה דרך פלטופרמת פיפלביז.

לפרטים נוספים על ההשקעה >>

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוסמטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז
סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ > פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום. הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק. המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית". למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים. הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה. עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >