אפל לוגו
צילום: טוויטר
לקראת הדוחות

לקראת דוחות אפל: למה אפשר לצפות?

בוול-סטריט מצפים לראות עלייה של 6.3% משנה לשנה ברווח למניה ל-1.34 דולר וצמיחה בהכנסות של 3.2% ל-84.4 מיליארד דולר; מכירות האייפון צפויות לרדת ב-2.6% ל-38.6 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (1)

ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE תדווח על תוצאותיה לרבעון השלישי לאחר הסגירה ובוול-סטריט ממתינים לראות איך התוצאות ישפיעו הן על מניית החברה והן על השוק כולו. סביר להניח שהמשקיעים ינסו להבין מה אפל צופה למכירות האייפון ויחכו לעדכון בנוגע להוצאות על יוזמות הבינה המלאכותית הג'נרטיבית של החברה.

האנליסטים מצפים לראות עלייה של 6.3% משנה לשנה ברווח למניה ל-1.34 דולר וצמיחה בהכנסות של 3.2% ל-84.4 מיליארד דולר. שנה קודם לכן, החברה דיווחה על רווח למניה של 1.26 דולר על הכנסות של 81.8 מיליארד דולר.

בוול-סטריט מצפים לירידה המכירות האייפון של 2.6% ל-38.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי, בעקבות האטה בביקושים ותחרות מוגברת מצד חברות סיניות. עם זאת, המכירות של מחשבי ה-Mac צפויות לזנק ב-12% משנה לשנה. אפל השיקה את ה-MacBook Air החדש שלה עם מעבד ה-M3 בחודש מרץ האחרון.

בנוסף, יצרנית האייפון צפויה לספק תחזית לרבעון הנוכחי, כאשר האנליסטים מצפים לרווח למניה לפחות של 1.55 דולר על הכנסות של 93.36 מיליארד דולר.

מניית ענקית הטכנולוגיה עלתה ב-15% השנה למחיר של 222.08 דולר, נכון למחיר הסגירה אמש (רביעי). בעוד מניות הטכנולוגיה היו תחת לחץ בחודש האחרון, כאשר המשקיעים החלו לעבור למניות הקטנות, אפל הלכה נגד הרוח ועלתה ב-5%.

 

מה אומרים האנליסטים

ב-Evercore ISI סבורים כי אפל תעקוף את הציפיות לרבעון ותספק תחזית בהתאם או מעט טובה יותר מהצפי של וול-סטריט. האנליסטים מדרגים את המניה ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 250 דולר. ב-TD Cowen מדרגים את אפל ב"קנייה" עם מחיר יעד גם כן של 250 דולר. האנליסטים סבורים שהחברה תדווח על תוצאות בהתאם לצפי וייתכן מאוד גם על הפסד צנוע של נתח שוק בסין לחברת Huawei ובעקבות חולשה בביקושים.

בבנק אוף אמריקה מדרגים את אפל ב"קנייה" עם מחיר יעד של 256 דולר וסבורים כי התוצאות לרבעון יוני "פחות רלוונטיות לטווח הארוך". לפי האנליסטים, המשקיעים יחפשו בעיקר לראות מה ההנהלה תגיד בנוגע למכשירי האייפון החדשים מבוססי הבינה המלאכותית, הצמיחה בהכנסות בסין ויחפשו כל פרשנות בנוגע להשפעות על נתח השוק של אפל בסביבה התחרותית הנוכחית.

 

הבינה המלאכותית

הצמיחה הפוטנציאלית בהכנסות של אפל הודות למכשירי האייפון מבוססי AI היא נושא חם בוול-סטריט מאז הכריזה החברה על השקת אסטרטגיית ה-AI שלה בכנס המפתחים העולמי ביוני. הקונצנזוס בקרב האנליסטים טוען כי העדכונים שאפל מתכננת להשיק, הכוללים סירי מבוססת AI, כלים ליצירת תמונות ועוד, אמורים להניע סייקל שדרוג גדול בקרב הלקוחות, היות והעדכונים הללו יהיו זמינים רק למשתמשים שיחזיקו במכשירי אייפון 15 פרו ומעלה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

"צפוי סייקל שדרוג משמעותי, כאשר 270 מיליון מכשירי אייפון לא שודרגו במשך יותר מ-4 שנים לפי הערכתינו", כתב דן איבס מוודבוש. האנליסט מדרג את מניית אפל ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 275 דולר. כל אינדיקציה בשיחת הרווחים לכך שהביקוש למכשירי האייפון החדשים צפוי להיות גבוה, עשוי לדחוף את המניה מעלה. 

על מנת להפעיל יישומי בינה מלאכותית, החברות צריכות שבבים מתקדמים שאינם זולים. ההתמקדות העיקרית בעונת הדוחות האחרונה הייתה על הוצאות הון. אלפאבית GOOGLE ומיקרוסופט MICROSOFT ספגו מכה לאחרונה אחר שדיווחו על תוצאותיהן, כאשר שתי החברות הודיעו שהוצאות ה-AI שלהן ימשיכו להיות גבוהות גם בעתיד. המשקיעים ממשיכים לחכות בקוצר רוח לעדכון מתי ההשקעות העצומות הללו בבינה מלאכותית יחלו להשפיע על שורת הרווח. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לאחר עליות מטורפות בכול השווקים במשך 5 שנים הגיע הזמ.. (ל"ת)
    דש 01/08/2024 19:48
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.