אפל
צילום: unsplash

אפל על הגל: אייפונים דקים יותר וסוללות חדשות בדרך - למה האנליסטים חוששים?

החברה עובדת על אייפון דק יותר ב-20% עד 25% מהגרסאות הנוכחיות וסוללות חדשות למכשירים הלבישים, עם זאת בוול-סטריט תוהים האם הערכת השווי הנוכחית של החברה גבוהה מדי
אדיר בן עמי | (1)

יצרנית האייפון APPLE הכריזה בכנס המפתחים האחרון שלה על אסטרטגיית ה-AI שלה, לה המשקיעים חיכו בקוצר רוח כבר תקופה ארוכה. כעת, אור הזרקורים מופנה אל עבר השקת האייפון 16, כאשר המשקיעים מצפים כי יכולות בינה מלאכותית חדשות הדורשות חומרה חדשה יגרמו לסייקל שדרוג בקרב לקוחותיה של אפל. 

עם זאת, מסתבר כי לא כל החידושים שהחברה מתכננת סובבים סביב הבינה המלאכותית. לפי בדיקה של שרשרת האספקה שערכו אנליסטים מקבוצת Susquehanna, אפל עובדת על אייפון שיהיה דק יותר ב-20% עד 25% מהגרסאות הנוכחיות. זה צפוי להיות השינוי הגדול ביותר במבנה האייפון מאז החברה שינתה את מסך המכשיר מ-LED ל-OLED ב-2020.

בבלומברג דיווחו גם כן על האייפון הדק יותר שצפוי להיות מושק ב-2025 וימכר תחת סדרת האייפון 17. ב-Susquehanna צופים כי מסירות האייפון יגדלו ב-3% השנה וב-6% ב-2025.

 

הדור הבא של הסוללות בדרך

דיווח נוסף שפורסם היום הוא כי אחת מהספקיות של אפל, TDK היפנית, הודיעה כי הגיעה לפריצת דרך בפיתוח של סוללת מצב מוצק (Solid state) חדשה המסוגלת לאחסן באופן משמעותי יותר אנרגיה מאשר גרסאות קודמות. בעוד הסוללה נועדה בעיקר למוצרים הלבישים של אפל, כמו האפל ווטצ', עדיין מדובר בחדשות טובות שיכולות לעזור גם כן למניה.

ב-TDK ציינו כי לחומר החדש בסוללות שלה יש צפיפות אנרגיה משוערת של 1,000 וואט שעה לליטר, בערך פי 100 יותר מהסוללה הרגילה הנוכחית. מצב מוצק מתייחס לסוללה שאין בה נוזל שנועד להקל על זרימת החשמל. סוללות מצב מוצק מבטיחות טעינה מהירה יותר ועלויות נמוכות יותר, אך נכון להיום קשה לייצר אותם בקנה מידה מסחרי.

"הטכנולוגיה של TDK נועדה למכשירים לבישים שונים, כגון אוזניות אלחוטיות, מכשירי שמיעה ואפילו שעונים חכמים", נמסר בהודעת החברה.

 

הערכת השווי של אפל

מניית אפל עלתה בכ-11% מתחילת השנה, כאשר חלק ניכר מהעלייה הגיע לאחר שהחברה פרסמה את אסטרטגיית ה-AI שלה. עם זאת, בוול-סטריט חוששים כי הערכת השווי הנוכחית של החברה גבוהה מדי.

הצמיחה העקבית ברווחים, קופת המזומנים העצומה ויכולת החברה להשקיע בתחומים חדשים עזרו למניית אפל להיסחר בפרמיה ביחס למדד ה-S&P 500. מניית החברה נסחרת כעת במכפיל רווח עתידי ל-12 חודשים של 30,  פרמיה של 43% למכפיל של 21 בו נסחר ה-S&P 500 ופרמיה לפרמיה הממוצעת של 26% בו נסחרה אפל ביחס למדד ב-10 השנים האחרונות.

קיראו עוד ב"גלובל"

בוול-סטריט סבורים כי יתכן ולאפל לא מגיע מכפיל כזה. על אף שהצמיחה ברווחים של החברה היא עקבית, היא אינה מרשימה במיוחד. האנליסטים צופים כי הרווח למניה יגדל בכ-8% בשנה ב-2025 ו-2026, מתחת לצמיחה הצפויה של ה-S&P 500 ומכפיל הרווח הנוכחי שלה הוא יותר מפי 3 מהצמיחה ברווחים, הרבה מעל צמיחה צפויה ממוצעת ל-10 שנים של 1.8.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא הייתי מהמר נגד החברה עם החפיר הכי עמוק שיש (ל"ת)
    אמיר 18/06/2024 03:24
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.