ביזפורטל פיפלביז
צילום: לוגואים

ביזפורטל ופיפלביז בשת"פ: הציבור יוכל להשקיע בסטארט אפים

במסגרת העסקה, קיבלה ביזפורטל מניות בפיפלביז והשיקה מדור משותף להשקעות המונים בסטארט אפים. עד כה גייסה פיפלביז כ-52 מיליון ש' עבור עשרות חברות 
כתבי אייס |

חברת קו מנחה המחזיקה באתר ביזפורטל, חתמה על שיתוף פעולה עם חברת פיפלביז, במסגרתו החלה לממש באחרונה אופציות שקיבלה בחברת פיפלביז, והשיקה מדור משותף להשקעות המונים. המטרה היא לחשוף את גולשי ביזפורטל לתחום החדש של השקעות המונים, ולהיות חלק מהאקזיטים הרבים שמתבצעים בישראל, שעד היום חסומים בפני הציבור גדול, והיו אפשריים רק לבעלי הון גדול וקרנות הון סיכון. 

במטרה לעודד השקעות של כלל הציבור בחברות סטארט אפ ובעסקים ישראליים, הכנסת חוקקה בדצמבר 2015 חוק המאפשר לכמות בלתי מוגבלת של אנשים להשקיע סכומים המתאימים כל אחד לכיסו, תמורת מניות או אגרות חוב (הלוואה), וזאת באמצעות "רכז הצעה". התקנות נכנסו לתוקפן ב-27 לדצמבר 2017.

במקרה זה, פיפלביז היא רכז ההצעה הראשון שקיבל אישור מרשות ניירות ערך. תפקידה של פיפלביז הוא לוודא שהחברות המגייסות עומדות בכל הקריטריונים שרשות ניירות ערך קבעה בתקנות החוק, ולאפשר למשקיעים הפרטיים להשקיע לפי יכולתם תמורת מניות, ולקבל דיווחים ודוחות מהחברות בהן השקיעו.

בין החברות שגייסו דרך פיפלביז, אפשר למצוא את חברת Innocan שהיו"ר שלה הוא רון מרון, מנכ"ל טבע ישראל לשעבר. החברה נמצאת בהליכי הנפקה בקנדה. חברה נוספת היא DOUBLX – שביצעה השקעה של מיליוני דולרים מאחד המשקיעים המובילים בישראל בני לנדא.

עד כה ביצעה פיפלביז בהצלחה גיוסים ל-36 חברות, ובימים אילו היא נמצאת בגיוסים ל-10 חברות נוספות במקביל. בסך הכל גייסה החברה סכום כולל של כ-52 מיליון שקלים. 

מנכ"ל פיפלביז אור בנון מסר: "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה בינינו לבין קבוצת קו מנחה ומודים להם על האמונה בנו. שואפים להמשיך ולקדם את מהפכת השקעות ההמונים. בצעד חסר תקדים רשות ניירות ערך אישרה לנו להיפתח לגיוס בפלטפורמה שלנו וכעת ניתן להצטרף אלינו כמשקיעים ובעלי מניות  החל מכמה מאות בודדים" .

מנכ"ל קו מנחה שי מגל הוסיף: "אנו מלווים את פיפלביז עוד מתחילת דרכה, באמצעות שיתוף פעולה מקיף באתר ביזפורטל, שהיווה חלק משמעותי במיצובה. הנגשת השקעות בתעשיית ההזנק הישראלית לציבור הרחב היא חלק מתפישת עולמה של החברה ושלנו, ולאור הדרך שעשתה ואמונתנו בפוטנציאל הצמיחה, החלטנו להתחיל לממש אופציות שקיבלנו בתחילת הדרך. אין לי ספק שמהלך זה ימשיך לחזק את החיבור העסקי בין הצדדים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גילוי נאות: אתר אייס שייך לקבוצת קו מנחה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.