בנק אגוד - טייק 2: פספוס נוסף למהפיכת ה"הפוך" שלא מממש את הפוטנציאל
למה יש דגים באקווריום של בנק אגוד , לא הצלחתי להבין, אבל מה שיש פה זה עוד פספוס משמעותי של מהפיכת ה"הפוך" שאינה מממשת את מירב הפוטנציאל שלה.
קריאייטיב נועד לבנות שפה אייקונית בין עסק לשוק. במקום שהעסק יסביר בהמון מלים את יתרונות המותג, כי הרי אי אפשר לעצור אדם אדם ברחוב ולמכור לו את היתרונות, הוא בוחר לעשות מה שנקרא "מיתוג".
מיתוג נשען על היכולת שלנו כבני אדם לקרוא שפת סמלים ולהפיק ממנה את המידע השכלי והרגשי שאנחנו צריכים. סמלילים, צבעים ודימויים פועלים נפלא כתחליף לבלה בלה מכירתי.
זה לא שולל מוקדי מכירות הכרחיים, אבל הם ב"קו השני" אחרי המיתוג. המיתוג מתקשר להמונים שלכאורה אינם בהכרח מעוניינים או שאינם מודעים לכך שהם מעוניינים - במטרה לפתח בקרבם עניין, מוטיבציה וכוונה. רק לאחר מכן מגיע שיח המכירה.
- בית המשפט נגד דיסקונט: "גבה סכום גבוה עבור עמלת ברוקר זר"
- המניות שעשויות להיות הזדמנות קנייה בעקבות המדד הבנקאי החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמא: הדיכאון והשמחה של מזרחי טפחות מסמלים פילוסופיית חיים בכלל ובהקשר של יחסינו עם הבנק בפרט. יש פה אייקוניזציה של מערכת יחסים עם הבנק - מדוכדכת או שמחה כשברור לנו שהמדוכדכת היא הסטטוס קוו בעוד שהמזרחי מציע לנו להיות שמחים ואופטימיים. המוצרים ה'משמחים' מגיעים אט אט תחת המטאפורה.
מאז שיצא בנק אגוד עם חשבון הפוך , כל הפרסומות שלו נראות כמו מכירה של מוצר בודד, בה מתאמץ הבנק להבהיר בכל לשון של הבהרה שתקבל ריבית על הפלוס ולא תיגבה ממך ריבית על המינוס. כשראיתי את דג הזהב חשבתי שנוצרה אייקוניזציה. שהבנק התחיל לדבר איתי בשפת מותג. וגם חשבתי "הם הולכים על הגשמת משאלות - שזו התחלה לא רעה". חיכיתי לסיפור על משאלה שנראית בלתי אפשרית (פלוס על היתרה, אפס ריבית על חריגה), ולדג זהב סגול שיגשים אותה.
אלא שמיד התקווה נגוזה כי שני הדגים אינם אלא אנשי מכירות פטפטנים שלא מפספסים שום הזדמנות להתחכם במשחקי מלים. שני הדגים אינם קשורים לא לחשבון ההפוך ולא לבנק כבנק שאולי קיוויתי שיגיד על עצמו שהוא מגשים משאלות שבנקים אחרים לא. הדגים שמשוחחים על חשבון הפוך היו יכולים באותה מידה להיות שני עכברים או שני פרפרים או אפילו, נגיד, שני בנקאים שמספרים לנו שוב מה זה החשבון ההפוך הזה. נכון, יש כמה "גגים" שקשורים לדגים כגון "יש לך זכרון של דג" או "עוד זוג ששוחה נגד הזרם", אבל עדיין לא ברור למה דווקא דג ומהי האסטרטגיה של איגוד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בסופו של דבר הפרסומת אינה מחדשת או משדרגת את חווית הפרסומות הקודמות על חשבון הפוך. שני הדגים שמלהיבים זה את זה על קונספציית החשבון ההפוך מפקיעים מהצופה את האפשרות להתלהב בכוחות עצמו, ההקבלה בין "הפוך" לקפה הפוך חוזרת על עצמה ואנחנו נותרים עם ההרגשה שאגוד לא ממש מאמין שהוא מערכת שונה ששוברת סטטוס קוו בקטגוריה הבנקאית, מלבד, אולי, מוצר אחד שמתאמץ להוכיח לנו שלבנק זה עולה יותר.
אני לא נגד אנימציה או פרזנטורים אבל חייב להיות קשר עמוק בין הדימוי לקונספציה וכאשר אין קונספציה - השטח האמנותי פרוץ, וחסרה, איך לומר, אסטרטגיה של מותג. נרטיב של ממש.
אחזור על עצמי אם אומר שחשבון הפוך כהצעת ערך הוא דבר גדול שראוי לקבל יחס דרמטי במיוחד ולצבוע את השקפת העולם של הבנק בכלל. מהפיכה מתקשרים במהפיכה. משהו חייב להתהפך טוטאלית כדי שנבין שזה לא בנק רגיל.
אולם יש משהו מהוסס ולא פורץ דרך בשפה ובמינון הבשורות של אגוד, שמפריעים לציבור לעזוב הכל ולהתדפק על דלתותיו. חבל, כי נוף הבנקאות משתנה וזו בדיוק שעת הכושר האחרונה להגיד "היינו קודם" לפני שתהיו אחרונים.
- 6.גני 07/01/2015 15:52הגב לתגובה זווהדגים נראו מקסימים
- 5.חן 06/01/2015 10:38הגב לתגובה זונכון, אולי דגים זה לא בדיוק ה"פרזנטור" שהייתי רוצה לבנק שלי (ארז טל נותן לי משהו שדגים לא נותנים) אך מצד שני פרזנטור כמו איש תקשורת לשעבר גם לא תמי דמיטיבה כידוע. אני חושבת שהסרטון מעביר את המסר. המסר הזה, אם הוא אמיתי בהחלט מגשים לי משאלה. ריבית על פלוס ולא על מינוס? בהחלט הגשמת חלום. בנק איגוג ובמשרד שלהם לדעתי עשו עבודה טובה והפניה היא נכונה- לקהל יעד של הכנסה ממוצעת ומעלה.
- 4.זה היונים של ביטוח ישיר (ל"ת)ג. עמיחי 02/01/2015 23:23הגב לתגובה זו
- 3.דני 31/12/2014 21:41הגב לתגובה זולא מסכים עם הביקורת שלך עטרה. הקמפיין מצחיק ומרענן על המסך.
- 2.היא מרגישה כמו העתקה של פרסומת היונים של AIG (ל"ת)Pix37 31/12/2014 14:20הגב לתגובה זו
- ירונעיונאי 31/12/2014 15:05הגב לתגובה זוטמבל שואל שאלה ומתחכם עונה
- 1.משה אופניק 31/12/2014 13:42הגב לתגובה זולמה יש דגים??? למה יש תוכי בפרסומת של בזק בינלאומי - תראי איזה יופי זה תפס - סה"כ הדגים לא מוצלחים מבחינה גרפית - חיוורים -הם וולגרים כמו התוכי, ומעבירים את משחקי המילים בצורה שנונה. ומה את מחפשת פילוסופיית חיים בפרסומת טלוויזיה... בילר, הלכת רחוק מדי!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
