מיכאלה ברקו עונות
צילום: דודי חסון
בלעדי

בגלל מחלוקת כספית: גם משרד הפרסום 'גיתם' מפסיק לעבוד עם רשת 'עונות'

גיתם ו'עונות' נפרדים מאותה הסיבה שההתקשרות של פובליסיס עמה הופסקה בעבר. 'עונות': "נפרדנו בהחלטה משותפת בשל אי הסכמה על תנאים מסחריים"
משה בנימין | (5)

רשת האופנה עונות ומשרד הפרסום גיתם BBDO מסיימים את ההתקשרות לאחר פחות משנה, בשל מחלוקות כספיות שהובילו לפיצוץ בין הצדדים - כך נודע לאייס.

המקרה של 'עונות' - פרידה ממשרד פרסום מסיבות של מחלוקות כספיות - חוזר על עצמו, לאחר שבאוקטובר 2013 היה זה משרד הפרסום פובליסיס שנאלץ להפסיק את ההתקשרות עם רשת האופנה מאותה הסיבה. בתעשייה העריכו אז כי 'עונות' קיבלה הצעות נמוכות יותר ממשרדים מתחרים, ואילו בפובליסיס סירבו להתקפל, מה שהוביל בסופו של דבר לפרידה בין הצדדים.

במשרד הפרסום 'גיתם BBDO' ירבו להגיב לידיעה, אך גורמים מקרב ענף הפרסום שמכירים את הנפשות הפועלות, אמרו לאייס כי הפיצוץ בין המשרד לאנשי 'עונות' נבע מהעובדה שרשת האופנה ניסתה לשפר עמדות בגזרת המדיה מול 'גיתם', ולהפחית מגובה העמלות שסוכמו מראש, למרות החוזה בין הצדדים. בגיתם BBDO לא אהבו, בלשון המעטה, את העובדה ש'עונות' מנסה לפתוח במו"מ מחודש לקראת עסקאות רכש המדיה הצפויות וכך הגיעו הצדדים לפרידה בהסכמה משותפת.

עוד נודע לאייס כי בין 'עונות' ומשרד הפרסום הקודם שלה 'פובליסיס' נותרו עניינים לא פתורים. גורמים בסביבת המשרד שופכים אור על התנהלות הרשת ומציינים כי זו עדיין חייבת כסף למשרד הפרסום עבור השירותים שניתנו לה בשנים בהן טיפל 'פובליסיס' בתקציב.

ארז אגמון מנהל השיווק של רשת עונות אישר את הידיעה ומסר: אנו מודים לכל הצוות המסור בגיתם, על הליווי המקצועי, בהשקת עונת הקיץ עם הפרנזטורית החדשה של החברה, מיכאלה ברקו. בהחלטה משותפת בין עונות לגיתם, הוחלט על סיום ההתקשרות בשל אי הסכמה על תנאים מסחריים".

לעניין פובליסיס נמסר מ'עונות': "קיימת מחלוקת על חלק מהחיובים הכספיים בגין שנת 2013. הנושא נמצא בדיון בין הצדדים במהלך החודשים האחרונים, וצפוי להיפתר במהלך הימים הקרובים לשביעות רצון הצדדים".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לדעתי 15/05/2014 18:00
    הגב לתגובה זו
    יותר מדי שינויים פרסונלייים. בדרך כלל במקרים כאלה הריקבון בא מהראש. לא מכירה את הבעלים אבל מוכנה להתערב שהוא לא האדם ההרמוני והחכם ביותר
  • 3.
    זרובבלה 14/05/2014 12:28
    הגב לתגובה זו
    איככככככככככככס!!!
  • 2.
    קיצר, גיתם נכשלו ועכשיו מוציאים רפש? (ל"ת)
    יוני 14/05/2014 12:21
    הגב לתגובה זו
  • תתבייש 14/05/2014 19:49
    הגב לתגובה זו
    מנהל השיווק של הרשת ציין למעלה שהפרזנטורית נשארת וגיתם והרשת מציינים שנפרדים בעקבות מחלוקת על תנאים כספיים, אז איך גיתם נכשלו??? עד כדי כך אתה רוצה להשמיץ שמוכן להתעלם מכל היגיון כדי לבזות את המתחרים? אני לא עובד בגיתם ולא קשור לתקציב. סתם מתעב הערות שנובעות מאגו, קנאה ועליבות.
  • 1.
    יוסי 14/05/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    מתי התעשייה הזאת תפסיק להתחרות על הזן הירוד ביותר של לקוחות שכל מה שמעניין אותם זה המחיר. הם לא ראויים למשרד פרסום.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.