מרגישים בטוחים: תקציב הפרסום של 'הראל' עובר מ-JWT ישראל לפובליסיס
יותר מ-8 חודשים עברו מאז החלו המגעים שהיו אמורים להעביר את תקציב הפרסום של חברת הביטוח הראל מ-JWT לפובליסיס ישראל, ורק כעת בפברואר 2014, הפך העניין לרשמי. כפי שפורסם
כפי שפורסם בעבר, הבחירה בפובליסיס היא בראש ובראשונה פועל יוצא של העובדה כי ניהול רכש המדיה של הראל הוא בטיפול חברת המדיה זניט מקבוצת פובליסיס ישראל. העובדה שהמשרד הבכיר בקבוצה - באומן בר ריבנאי - מנוע מלטפל בתקציב מכיוון שהוא מטפל בביטוח ישיר, הדרל לפובליסיס נסללה באופן בטוח.
על פי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד התקציב של קבוצת הראל ב-2012 על 10 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-16 מיליון שקלים. 2011 הייתה שנת שיא בהראל עם תקציב שעמד על כ-17.8 מיליון דולר, המהווים בפועל כ-28 מיליון שקלים. ב-2010 עמד התקציב על 7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-11 מיליון שקלים.
בזמנו, עם היוודע התכנית של הראל לערוך שינוי במערך הפרסום שלה, גורמים בסביבת חברת הביטוח ציינו, שלא לייחוס, כי שיתוף הפעולה עם JWT נתפס כמוצלח בעיני הקבוצה. משרד הפרסום הצליח לבנות את חברת הביטוח כמותג מרכזי בשוק בו הוא פועל, כאשר הקו המרכזי נשען על האמרה "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל". עם זאת נדמה שבחברה הגיעו למסקנה שהעת הגיעה לבחינה מחדש של ההתקשרות ולרענון החשיבה האסטרטגית לאחר 7 שנים יחד. לאורך השנים, במקביל לשותפות לדרך עם JWT, חוזרה חברת הביטוח על ידי משרדי פרסום שונים אך נסיונות אלו מעולם לא הבשילו לכדי מעשה.
תקציב הפרסום של הראל, מהטופ-5 של התקציבים המטופלים בזניט מדיה, היה מאז ומתמיד תחת ניהולו הצמוד של אלון הוכדורף, שהספיק מאז לסיים את דרכו כמנכ"ל בחברת המדיה. בין הצדדים נוצרו קשרי עבודה מוצלחים שהמשיכו כך גם לאחר עזיבתו של הוכדורף, כאשר הראל מביעים שביעות רצון גבוהה לאורך השנים.
מחברת הראל לא נמסרה תגובה. תגובת משרד הפרסום פובליסיס ישראל לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 5.קיבלו תקציב בחסד ולא בזכות (ל"ת)אורן 11/02/2014 20:50הגב לתגובה זו
- 4.עצוב 10/02/2014 13:05הגב לתגובה זורק לא סיפרו להם על זה. יכולים להתעסק בתחרויות עד מחר ואולי עדיף כדי שתהיה להם תעסוקה. במשחק האמיתי הם כבר מזמן בחוץ ואיש לא סופר אותם
- 3.ארי 10/02/2014 10:12הגב לתגובה זויאלללללה שוב משפצים את הגג של פובליסיס ושוכרים ים מנכ"לים. אני אביא את בנץ להיות סמנכ"ל כוח אדם ואת הפאוור ריינג'ר האדום להיות סמנכ"ל לקוחות, ואת ענתי בתור סמנכ"ל ללא תיק.
- 2.09/02/2014 18:32הגב לתגובה זועל עבודה טובה. בכל מקרה ברור שזה לא בזכות ארי
- 1.אולי יש לך משרד אבל אין לך לקוחות (ל"ת)דמבינסקי הבלוף 09/02/2014 16:52הגב לתגובה זו
- ע נ ק (ל"ת)חיימקה 11/02/2014 07:22הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.