דורין סגול האח הגדול 5
צילום: יח"צ

הלחץ מתחיל להשפיע? ניסיון להטות את ההצבעה ב'אח הגדול' לטובת דורין סגול

'קשת' הודיעה כי ההצבעה נעשתה עבור סגול - וכי מדובר בניסיון ראשון מתחילת העונה. לדיירים בבית 'האח' לא ידווח על הניסיון להשפיע על ההצבעה

בזמן שדיירי הבית של הריאליטי האח הגדול מחכים בציפייה לפרק ההדחה הלילה (יום ג'), יש מי שמנסה להטות את ההצבעה לטובת אחת המתמודדות. הפקת 'האח' דיווחה הערב כי "נחשף ניסיון להשפעה על תוצאות ההצבעה בתכנית". לדברי קשת "זוהי הפעם הראשונה שנעשה ניסיון להטות את תוצאות ההצבעה, ניסיון זה זוהה ונפסל בזמן אמת על ידי מערכת הבקרה".

מ'קשת' נמסר כי "במסגרת בדיקות של מערכת ההצבעה ב'קשת' וביוניסל (החברה הטכנולוגית האוספת את נתוני ההצבעות, מ"ב) שמתבצעות במהלך כל הצבעה מאז תחילת העונה, התגלה ניסיון הצבעה פסול, בהיקף גבוה, עבור הדיירת דורין סגול. המדובר בניסיון להטות את תוצאות ההצבעה של תכנית ההדחה הכפולה שתתקיים הערב. ניסיון זה זוהה במהרה על ידי מערכת שפותחה לזיהוי ופסילה בזמן אמת של הצבעות מסוג זה".

על פי המידע שהתקבל ב'יוניסל', ההצבעה נעשתה רק עבור סגול כאשר לדבריהם מדובר בניסיון ראשון, מאז תחילת העונה, להטות את תוצאות ההצבעה.

בכל מקרה, ב'קשת' לא מתכוונים לדווח על המקרה לסגול או ליתר דיירי בית 'האח הגדול', שנמצאים בניתוק מוחלט מהנעשה מחוץ לבית, וזאת משום שלסגול למעשה אין כל קשר לניסיון להטות את ההצבעה. עם זאת, משפחתה של דורין סגול עודכנה בדבר.

איך זה ישפיע על מהלך התכנית הערב? ב'קשת' מציינים כי מאחר שמערכת בקרת ההצבעה מתוכנתת לסנן ולפסול הצבעות שאינן תקינות בזמן אמת, ההדחה הערב תתקיים כמתוכנן תוך ספירה מחדש של הקולות, לאחר הפחתת אותם קולות פסולים.

מנכ"ל חברת יוניסל, איל לרנר, מסר היום כי "המערכת שמפקחת על ההצבעות עובדת בצורה אוטומטית ללא מגע יד אדם. בתוך כך, המערכת מנטרת ניסיונות הטיית הצבעות, מתריעה על כך ופוסלת את הניסיונות הללו. כך היה במקרה האמור".

לפני שנתיים: "פרשת תמר יהלומי"

'קשת' כבר התמודדה בעבר עם מקרה דומה. לפני כשנתיים חשפה הזכיינית ניסיון להטות תוצאות בתכנית כוכב נולד, לטובתה של המתמודדת תמר יהלומי. הניסיון, על-פי הודעת הזכיינית כלל הצבעות בהיקפים גבוהים ממספרים סלולריים השייכים לאותן סדרות.

בבדיקות נוספות שנעשו, התגלה חוסר מתאם מובהק בהצבעות שהתקבלו עבור יהלומי באמצעים הסלולריים הנ"ל זאת לעומת התוצאות שהתקבלו במקביל באתר האינטרנט של התכנית. מנכ"ל יוניסל בזמנו, נמרוד קמחי , אמר בזמנו כי "ממצאי בדיקתנו מצביעים על דפוס הצבעה בעייתי ביותר. בבדיקה שערכנו התברר כי דפוס זה לא היה קיים בעונות קודמות".

'קשת' והפקת 'כוכב נולד' - טדי הפקות, פנו למשרד חקירות פרטי, ובהמשך התברר כי אביה של יהלומי אחראי לאותו ניסיון, ויהלומי עצמה הודיעה על פרישה מהתכנית.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אייל מורנצ 29/07/2015 18:32
    הגב לתגובה זו
    יוניסל חברת scam ponzi גונבים כסף מזקנים ונכים דרך הודעות sms
  • 2.
    הגברת סגול חייבת לעוף ואתמול ויפה שעה אחת קוד (ל"ת)
    ב.ש. 08/08/2013 23:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ב.ש. 08/08/2013 23:08
    הגב לתגובה זו
    הגברת סגול חייבת לעוף
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.